משפט

אין סייל – יש משפט בעליון: המדינה ערערה נגד פתיחת סניף חדש של איקאה

הכשרה של 9,500 מ"ר שנבנו שלא כחוק, פגיעה במאבק בעבריינות בניה, והחלטה שהתקבלה בחוסר סמכות - כך טוענת המדינה בערעורה נגד פתיחת הסניף החדש של הרשת באשתאול, אחרי שבקשתה לצו מניעה נדחתה
איתי פת-יה |  1
איקאה (צילום ויקיפדיה)
הוועדה המקומית אישרה, המחוזית דחתה, ועדת ערר מחוזית פסלה את הדחייה – ועכשיו התיק עשוי להגיע לעליון: נמשכת התסבוכת סביב הסניף החדש של איקאה באשתאול.
המדינה מחריפה את המאבק נגד הפעלת הסניף, שלטענתה חרג מהיתר הבנייה שניתן לו ופלש ל-9,500 מ"ר המיועדים לשימוש תעשייה, כשהיא מערערת לעליון על החלטת ועדת הערר שהתירה את הפעלתו. ועדת הערר בין השארה נימקה בזמנו את החלטתה בכך ש"המשך סגירת החנות, כאשר הסחורות כבר על המדפים, משמעותה גזר דין קשה למאות המשפחות שסיכוייהם למצוא עבודה במצב המשק היום אפסיים".
 
קראו עוד ב-ice
בתחילת חודש יוני הוצא לבקשת המדינה צו מניעה להפעלת אותו החלק בסניף החורג מהיתר הבנייה, אולם כשבועיים לאחר מכן בית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים ביטל את הצו.

בערעור כעת לעליון, טוענת המדינה כי החלטת ועדת הערר למעשה הכשירה בנייה לא חוקית והחלטה שהתקבלה בחוסר סמכות – שכן הועדה המחוזית ירושלים פסלה את זו של הוועדה המקומית מטה יהודה, שאישרה את פתיחת הסניף. עוד לפי הערעור, החלטת ועדת הערר העליונה רומסת את חוקי התכנון והבנייה ופוגעת במאבק בעבריינות הבניה, בשוויון בפני החוק וכן באמון הציבור.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מגיע להם. הם מודיעים על פיטורי עובדים בקרוב.
    לקוח לשעבר 07/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אנשים בחל"ת יקבלו הזמנה לשימוע ... ואת הזכות לדמי האבטלה בזבזו כבר על החל"ת. יכסתחו עם מענק פרישה שילך למס הכנסה.. החרא של חברה לעבוד שם
    סגור