משפט

רווקים הוחתמו על ביטוח שמשמש הורים – המדינה הצטרפה לתביעה הייצוגית

לפי התביעה החברות הראל, כלל, מגדל ונוספות לא הודיעו למבוטחיהם הרווקים על כך שהם מפרישים כספים לביטוח שאירים על חשבון הפנסיה שלהם. בסקר של המועצה נמצא: 44% כלל לא ידעו מהו ביטוח שאירים
רועי בהריר-פרל |  1
חברות ביטוח (צילום pexels, ויקיפדיה)
המועצה הישראלית לצרכנות הגישה בקשה להצטרף כידיד בית משפט לתביעה ייצוגית נגד חברות הביטוח. לפיה התביעה, אלה אינן מיידעות רווקים המצטרפים לקרן פנסיה על צירופים כברירת מחדל למסלול ביטוח שאירים, במסגרתו במקרה של פטירת המבוטח מועברת קצבה לילדיו ולאלמן/ה שלו/ה.
התביעה, שמובלת בידי עו"ד שחר ולר ומתנהלת בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, מתייחסת לשש קרנות פנסיה: הראל פנסיה וגמל בע"מ, כלל פנסיה וגמל בע"מ, הפניקס פנסיה בע"מ, מיטב דש גמל ופנסיה בע"מ, מגדל מקפת קרנות פנסיה וגמל בע"מ ומנורה מבטחים פנסיה וגמל בע"מ.
מבוטחים רבים שאינם מודעים לנוהל האמור משלמים עבור מוצר שאין להם שום צורך בו - מה שפוגע בחיסכון הפנסיוני שלהם: במקום שכספי ההפרשות יועברו לחיסכון הם משולמים לחינם לקרן ומשמשים אותה לתשלום לעמיתים אחרים.
 
קראו עוד ב-ice
בטרם הגשת הבקשה, המועצה ערכה סקר על מנת לבדוק אם הציבור מודע לכך שהוא משלם עבור ביטוח שאירים ללא כל צורך בכך, ממנו עלה כי קרוב למחצית מהנשאלים אינם יודעים מהו ביטוח שאירים (44.4%) ומרבית הנשאלים סבורים שאין להם ביטוח שאירים (כ-54%), או שהם אינם יודעים אם יש להם ביטוח שאירים (28.8%). בכל אופן, קרוב ל-60% מקרב הנשאלים השיבו שהם לא ביקשו להימנע מרכישת ביטוח שאירים.

"ההליך הייצוגי מעורר שאלה עקרונית שיש לה השלכות רוחב על ציבור הצרכנים בישראל", אמר עופר מרום, מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, עם הצטרפות המועצה לתביעה. "הוראות הרגולטור הקובעות את כלל ברירת המחדל נועדו להגן על העמיתים ולמנוע מצב שבו השאירים נותרים ללא ביטוח במקרה שבו מתרחש מקרה ביטוח, אולם הן לא נועדו לפטור את חברות הביטוח מקיום חובת הנאמנות שלהן כלפי העמיתים ולאפשר להן לגבות מהעמיתים תשלומים עבור ביטוח שאין להם כל צורך בו.
"מצופה מחברות הביטוח לפעול בהגינות ולוודא שהעמיתים שאין להם שאירים לא משלמים לחינם סכומים גבוהים בגין ביטוח שאין להם כל צורך בו. בעידן טכנולוגי קיימים אמצעים יעילים, קלים וזולים להשגת תוצאה זו והימנעות מנקיטה באמצעים אלה הנה מדיניות אנטי צרכנית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הלמס שליש מהמשפחות שמגדלות ילדים מתחת לגיל 6 חיות
    דנה 07/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה עבורך ראשון מתי הנדסי שטוען שזה לא ראה שיש אנשים רעבים. כנראה שאתה חי אי שם באיזה ענן . תתעוררו כל היושבים למעלה משתוקקים חוקים ותרגילים לא רק בזמן בחירות .
    סגור