משפט

סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר יואשם בשוחד בכפוף לשימוע

הפרקליטות הודיעה למאיר תורג'מן, לבנו יצחק ולשורת יזמי נדל"ן כי היא שוקלת להעמידם לדין. החשד: העבירו כספים לתורג'מן במסווה של הלוואה ותרומה לנזקקים והעסיקו את בנו באופן פיקטיבי בתמורה לקידום ענייניהם

איתי פת-יה |  3
מאיר תורג'מן (צילום פייסבוק/מאיר תורג'מן)
סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר, מאיר תורג'מן, יועמד לדין בכפוף לשימוש בחשד לקבלת שוחד. כך הודיעה היום (ג') הפרקליטות לתורג'מן, לבנו יצחק ולשורת יזמי נדל"ן החשודים בפרשה, בהם משה הבא, דוד בוזגלו, דוד קליינר, ולורנט לוי, שיזומנו כולם לשימוע.
תורג'מן האב חשוד בכך שקידם פרוייקטי נדל"ן בתמורה לשוחד בהיקף 355 אלף שקל, וכן בעבירות של מרמה והפרת אמונים, תחבולה במטרה להתחמק מתשלום מס וגניבה בידי מורשה בסכום של 70 אלף שקל.
ממכתב השימוע עולה כי היזם הבא העמיד ערבות בנקאית להלוואה של 200 אלף שקל שנטל תורג'מן לצורך קמפיין הבחירות שלו למועצת העיר ב-2013. בפרקליטות חושדים כי בתמורה לערבות סוכם לכאורה כי תורג'מן יקדם בעירייה את מתן האישורים לפרויקט מלון כורש הבא, שהוגדר כמבנה לשימור.
הבא מצדו חשוד במתן שוחד ובשיבוש חקירה. לפי מכתב השימוע שקיבל, נטען כי לאחר שבסביבת העירייה ובעיתונות עלו חשדות על קשריו עם תורג'מן, בדה ראיות ו"החליט ליצור מצב שתכליתו להסוות את מודעותו למתן שוחד לתורג'מן, בין היתר, על ידי יצירת מסמכים, אותם שלח למעורבים בפרשה תוך שאיים בנקיטת הליכים נגדם, דבר שלא קרה עד לפתיחת החקירה הגלויה".
דוד קליינר, שעבד אצל הבא, הוא גם חברו של תורג'מן, ועל כן זה האחרון נחשד כי פעל בניגוד עניינים חריף, שכן קידום האישורים לבית מלון היה מיטיב גם עם קליינר עצמו. אף על פי כן, תורג'מן לא דיווח על הקשר איתו, כפי שהיה אמור לעשות, כך לפי הפרקליטות.
עוד קודם לתקופתו כסגן ראש העיר בין 2013-2018, תורג'מן שימש בתפקידי מפתח בעירייה, כך לפי מכתב השימוע. בין השאר היה חבר מועצה, יו"ר האופוזיציה וחבר בוועדה המקומית לתכנון ובניה, מ-2014 ואילך שימש כיו"ר רשות הרישוי המקומי לתכנון ובניה ובנובמבר 2015 החל לכהן גם כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה – זאת עד להפיכת החקירה נגדו לגלויה ב-2018.
בנו של תורג'מן, יצחק, ליווה את הקריירה של אביו בפוליטיקה המוניציפלית, ובמסגרת זאת שימש בתפקיד בכיר במערכות הבחירות למועצת העיר ב-2008 וב-2013 בהן התמודד האחרון. לפי החשד, היזם דוד בוזגלו העסיק בתשלום חודשי את יצחק וסיפק לו הטבות נוספות, כשבפועל זה כמעט ולא נדרש באמת לעבוד, וזאת בתמורה לקידום ענייניו של בוזגלו בעירייה, שם צבר יצחק מעמד כיד ימינו של אביו.
כמו כן טוענת הפרקליטות כי סגן ראש העיר לשעבר פעל לקידום האינטרסים של היזם לורנט לוי בכיכר המוזיקה בעיר ובעיכוב ההליכים הפליליים נגדו בגין עבירות בנייה באותה הכיכר, כשהתמורה ניתנה בדמות 91 אלף שקל שהועברו לתורג'מן שיעודם היה כביכול תרומות לנזקקים.
עוד נחשד תורג'מן האב כי השתמש שלא כדין בכספי בית הכנסת "תפילת ישראל" בעיר, שבחשבון הבנק שלו היה מורשה החתימה ומיופה הכוח הבלעדי בין 2004-2016. לפי מכתב השימוע, תורג'מן בכסף שנתרם לבית הכנסת לצורך שיפוצים השתמש תורג'מן בביתו הפרטי. לצד אלה חשוד תורג'מן כי גם הסתיר מרשויות המס את כל אותן הכנסות שקיבל לכאורה מכספי השוחד ומהסכומים שנטל מחשבון בית הכנסת.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אפס מאופס
    מתפלל 08/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חזיר תאב בצע כוח ושלטון.. איך תמיד היית השריף בבתי הכנסת בהם שימשת "גבאי" הטלת מורה ופחד אף על המתפללים שבאו בסך הכל להתפלל ואתה באת בסך הכל לגנוב בבית ה'. שום כיפור ושום תפילה לא תכפר על מעשיך הנפשעים שמתאימים לארגון פשע לכן מציע לך לך לך לדרכך אפס מאופס
    סגור
  • 2.
    אפס מאופס
    מתפלל 08/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חזיר תאב בצע כוח ושלטון.. איך תמיד היית השריף בבתי הכנסת בהם שימשת "גבאי" הטלת מורה ופחד אף על המתפללים שבאו בסך הכל להתפלל ואתה באת בסך הכל לגנוב בבית ה'. שום כיפור ושום תפילה לא תכפר על מעשיך הנפשעים שמתאימים לארגון פשע לכן מציע לך לך לך לדרכך אפס מאופס
    סגור
  • 1.
    מושחת... חזיר
    007 06/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לגנוב כספי מסכניפ מבית הכנסת על חשבון הבית המפואר שלך בהר חומה חתיכת חזיר מושתן תוריד את הכיםה ותתפלל במסגד
    סגור