משפט

נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר מואשם בזיוף מסמכים והעלמת מס בהיקף של 1.5 מיליון שקל

לפי כתב האישום שהוגש נגד שרגא ברוש, הנשיא לשעבר בהתאחדות התעשיינים לא ניצל את פרק הזמן הרלוונטי לקבל הנחה ממס, אולם לאחר עסקה שהניבה לחברה שלו רווח הון של 8 מיליון שקל, הונה את רשות המסים כאילו שלח את המסמכים הנדרשים במועד

איתי פת-יה | 
שרגא ברוש (צילום פייסבוק/שרגא ברוש)
נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר שרגא ברוש מואשם כי התחמק מתשלום מס בהיקף של יותר מ-1.5 מיליון שקל באמצעות זיוף מסמכים. כך לפי כתב האישום שהגישה הבוקר (ד') פרקליטות מיסוי וכלכלה נגד ברוש ורואי החשבון מיכאל בר לבב ושארישוב בן ברוך, המעורבים גם הם בפרשה.
ברוש, החברה א.ל.ע.א השקעות שבבעלותו וכן בר לבב מואשמים בעבירות של מרמה בכוונה להתחמק ממס, זיוף מסמך במטרה לקבל דבר בנסיבות מחמירות, וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. בן ברוך מצדו מואשם שערך דו"ח וידיעות שאינם נכונים ללא הצדק סביר.
לפי כתב האישום, ברוש ואחיו יריב החזיקו במשותף (50%-50%) בא.ל.ע.א השקעות, ועל אף שיכלו עד שלושה חודשים מהקמתה לבקש להכיר בה כחברה משפחתית וכך לשלם מס מופחת על רווחי הון לא עשו זאת בתקופה האמורה. אולם, ב-2015 לאחר שהשלימה החברה עסקת מכירה שהניבה לה רווח הון של 8,639,156 שקל, ביקשו לעשות כך בדיעבד ולפי הפרקליטות רימו לשם כך את רשות המסים וצירפו לדיווחיהם באמצעות רו"ח בר לבב מסמך בו הם מבקשים להכיר בא.ל.ע.א השקעות כחברה משפחתית, כאילו ונכתב בתקופה הרלוונטית לצורך ההכרה בחברה ככזו.
כך, בעוד שהחברה ובעלי המניות בה היו צריכים לשלם מס בגובה 4,315,338 שקל בגין אותם רווחי הון, הם שילמו 2,760,712 שקל הודות למסמך המזויף לכאורה בזכותו זכו למס המופחת. כלומר, ההתחמקות ממס נאמדת ב-1,554,626 שקל.
את החקירה בתיק ביצע פקיד שומה חקירות תל אביב ברשות המסים, ומטעם הפרקליטות עסקו בתיק עורכי הדין נעם עוזיאל ורינת ברנדל.
עו"ד איריס ניב-סבאג ממשרד שינמן-נגב-ניב, המייצגת את מר שרגא ברוש מסרה: "שרגא ברוש פעל בתום לב וישנן טענות משפטיות ועובדתיות מהותיות התומכות בכך.  טענותיו אלה יובאו בפני בית המשפט והן יובילו למסקנה כי פעל כחוק ולא עבר כל עבירה. שרגא ברוש יוכיח את חפותו בבית המשפט".
עו"ד פרופ' קנת מן המייצג את רו"ח שארישוב בן ברוך מסר: "מר בן ברוך פעל באופן תקין, תוך מילוי חובותיו כרואה חשבון, ועמדתו מקובלת על רואי חשבון בכירים שבדקו את הנושא. אין הצדקה להגשת כתב אישום נגדו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה