משפט

קסטרו רצתה לפתוח בתנאים שלה והשביתה את הסניף - הקניון תבע אותה

קניון שבעת הכוכבים דורש לפנות את הסניף של רשת האפנה שנותר סגור עד סוף יוני, מבלי ששילמה כחצי מיליון שקל דמי שכירות וניהול וחשבון חשמל. תביעה דומה הוגשה מקניון הראל וגם במליסרון איימו לפנות את הרשת
איתי פת-יה | 
רון רוטר (צילום אביב חופי, ויקיפדיה)
בעלי קניון שבעת הכוכבים תובעים את רשת קסטרו ודורשים לפנות את חנותה מהמתחם. בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב נטען כי הרשת לא פתחה את הסניף לאחר שהותרה פתיחתם המחודשת של הקניונים במאי, ומאז לא שילמה לחברת הקניון דמי שכירות וניהול (ביחד 113 אלף שקל מדי חודש) וחשבון חשמל על החודשים יוני ויולי. בקניון אומדים את החוב של הרשת בכחצי מיליון שקל.
בקניון טוענים שההחלטה לא לפתוח את החנות מהווה הפרה יסודית של ההסכם ביניהן, והיות ומדובר באחד הנכסים הגדולים בקניון הנמצא במיקום מרכזי, הדבר השפיע באופן מהותי על פעילות הקניון. עוד מתואר כי בסוף מאי, יוסי גביזון, בעל מניות בקסטרו נפגש כנציג מטעמה עם הנהלת הקניון, לה הודיע "בצורה שאיננה משתמעת לשתי פנים" כי החברה לא תשלם דמי שכירות וניהול מלאים, ושהחנות לא תיפתח, ומאידך גם לא תפונה. התובעת טוענת כי גביזון אמר בפגישה כי החנות תיפתח רק אם קסטרו תקבל הטבות בדמות תשלום דמי שכירות כאחוז מהפדיון וזאת בשיעורים שייקבעו על ידי הרשת עצמה.
לפי כתב התביעה שהגיש מטעם קסטרו עו"ד יגאל לונגו ממשרד עורכי דין דוד, לונגו, רזניק ושות', קניון שבעת הכוכבים הציעו לרשת לצאת מחוזה השכירות מוקדם יותר בתמורה לפיצוי בגובה דמי שכירות של חודשיים, כשעד למועד שייקבע בקסטרו יצטרכו לעמוד במלוא התשלומים החל מיוני 2020, אולם נטען כי בצד השני לא השיבו להצעה. בסופו של דבר החנות נפתחה ב-28 ביוני, אולם בקסטרו עצרו את ההרשאה לחיוב כך שבקניון לא יכלו לגבות את התשלום.
עוד כותבת התובעת כי "לאור דוחותיה של הנתבעת לרבעון הראשון של שנת 2020 התובעת חוששת כי הנתבעת עומדת בפני קריסה ובהתאם עתידה להמשיך ולהפר את הסכם השכירות ולגרום לתובעת נזקים".
תביעה דומה בסך 862 אלף שקל הוגשה נגד הרשת בתחילת החודש מטעם קניון הראל בירושלים, גם שם קסטרו לא פתחה את הסניף שלה על אף החזרת פעילות הקניונים. כך גם במליסרון איימו לפנות חנויות של הרשת בקניון רמת אביב ובעופר סנטר נוף הגליל לאחר שקסטרו ביטלה את ההרשאה לחיוב. בסופו של דבר הגיע הרשת להסכמים מול חברת הקניונים.
התנהלותה של רשת האפנה בתקופת המשבר הביאה לעימותים לא רק עם חברות הקניונים, אלא גם עם הספקים, להם הודיעה בחודש מרץ, בצל הסגר שהוטל, כי לא תעביר להם תשלום על סחורה ושירותים שכבר קיבלה אם לא יעניקו לה הנחה של 30%.
מקסטרו נמסר: "קסטרו מאז ומעולם עמדה בכל התחייבויותיה הכספיות וכך יהיה גם בעתיד. אנחנו מוחים על כך שמנסים להלך עלינו אימה באמצעות התקשורת על החברה. אנו תמהים על כך כי חברות הקניונים עדיין לא הפנימו את צו השעה בעולם כולו בכלל, ובישראל בפרט. אנו מצפים יותר מתמיד לאוזן קשבת. כולנו בסירת הקורונה. ולכן, הטענות ודרכי הפעולה הן לא במקום בלשון המעטה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה