משפט

פסיקה דרמטית: בג"ץ קבע שמעסיקים לא ישלמו ימי מחלה לעובדים בבידוד

המעסיקים מחו על כך ששילמו עבור הסיכוי שעובדיהם יפתחו מחלה, וכעת נקבע כי החוק  לא העניק לפרופ' סיגל סדצקי סמכות להעניק תעודת מחלה באופן גורף. החל מאוקטובר התשלום עשוי להיות מנוכה ממשכורות העובדים
איתי פת-יה |  2
סיגל סדצקי (צילום מסך קשת 12, מסך כאן 11)
מעסיקים לא יחויבו לשלם ימי מחלה על תקופת הבידוד של עובדיהם – כך קבע לפני זמן קצר בג"ץ בהחלטה דרמטית. ההחלטה צפויה להיכנס לתוקף בחל באוקטובר הקרוב, זאת במידה והממשלה לא תמצא פתרון אחר לסוגיה. המשמעות היא שימי הבידוד ינוכו ממשכורתם של העובדים – כלומר שהם עצמם ישאו בפועל בתשלום עליהם.
עם תחילת המשבר הוציאה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, הפרופ' סיגל סדצקי צו לפיו ימי הבידוד מוגדרים כמחלה, ועל כן המעסיקים חייבים לשלם עליהם לעובדים. המעסיקים מחו על ההחלטה, כשהטענה המרכזית היא שבמקרים רבים העובדים המבודדים אינם חולים ולא נפגעה כשירותם לבצע את העבודה. במלים אחרות, משולמים להם ימי מחלה רק בגין הסיכוי שאולי אכן יפתחו מחלה. על כן, התאחדות התעשיינים, התאחדות המלאכה והתעשייה, ארגון חברות הניקיון והחברה "סל שירותי סיעוד" הגישו עתירות בנושא לבג"ץ נגד שר הבריאות אדלשטיין ושר העבודה והרווחה שמולי.
כעת פסקו שופטי העליון אלכס שטיין ונשיאת העליון אסתר חיות, שחוק דמי מחלה אינו מעניק לראש שירותי בריאות הציבור את סמכות להנפיק תעודת מחלה גורפת למבודדים. את חברת "סל" יצגו עוה"ד ליאת תבל ואביתר קנולר ממשרד Mei Law ואת התאחדות התעשיינים יצגו עוה"ד איה רייך מינא, רחל הררי-ליפשיץ ונטליה זרון ממשרד עמית פולק מטלון ושות'.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עידוד להפרת הבידוד
    מגיב בעמידה 08/2020/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנשים יגיעו לעבודה גם כשיתבקשו להתבודד על מנת לא להפסיד חצי משכורת. אם המדינה לא תכסה את ימי הבידוד, הרי שיש לזה פוטנציאל הרסני מאד. טרלול מוחלט מה שהולך במדיהה הזאת
    סגור
  • 1.
    מדינה הזויהההה (ל"ת)
    שלומי 07/2020/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור