משפט

אמיר ברמלי נעצר עד תום ההליכים; חשד שתכנן להימלט מהארץ

איש העסקים, אמיר ברמלי, שנחשד בביצוע עבירות מרמה והונאה יישאר במעצר, זאת לאחר שבית המשפט המחוזי קיבל את עמדת הפרקליטות. על פי החשד – תכנן לברוח מהארץ

ניר קומם | 
אמיר ברמלי (צילום פייסבוק/אמיר ברמלי)
איש העסקים, אמיר ברמלי, יישאר במעצר עד תום ההליכים כנגדו, כך אישר היום (חמישי) בית המשפט המחוזי בתל אביב את עמדת הפרקליטות. התביעה ביקשה להשאירו במעצר בשל ראיות שאספה המשטרה המעידות על כוונתו לברוח מהארץ ולשבש הליכי משפט, על אף צו איסור היציאה מהארץ שהוצא כבר כנגדו. נגד ברמלי הוגש כבר לפני מספר שנים כתב אישום בגין ביצוע עבירות הונאה, הלבנת הון, זיוף ומרמה, ובעוד המשפט הראשון מולו מתקיים – הוא נחשד בגין ביצוע עבירות חדשות במתווה דומה לאלו שביצע בעבר.
איש העסקים אמיר ברמלי נעצר ב-04.08, בעקבות פרשת הונאה חדשה, בה נטען כי גייס מיליוני שקלים ללא מתן תשקיף, בניגוד להוראות חוק ניירות ערך.
ברמלי נתון בשגרה למעצר בית בתנאים מגבילים, אך לפי הרשות לניירות ערך, הוא המשיך לכאורה לעסוק בהונאה, גם מביתו, מה שהוביל למעצרו לפני 10 ימים. בית המשפט המחוזי האריך את מעצרו עד ה- 6 באוגוסט, בשל חשש הנובע מחומרי החקירה החדשים לפיהם הוא מתכנן להימלט מהארץ ולשבש הליכי חקירה נוספים. גם גיסו של ברמלי, רועי הורביץ, חשוד כמעורב בפרשייה האחרונה, אך הוא לא נעצר.
 
לפי הרשות, מסתמן כי בתקופה האחרונה ברמלי ניצל את התנאים שהתאפשרו לו כחלק ממעצר הבית, והנפיק לעצמו דרכונים מזויפים, שיסייעו לו להימלט ממאסר. לטענת הרשות, כשהגיעו החוקרים מטעמה לביתו, הוא לא פתח את הדלת במשך למעלה משעה, וכשנכנסו לבסוף, מצאו מגרסה מלאה בניירות גרוסים. החוקרים טוענים כי מצאו את הטלפון הנייד שלו בתהליך חזרה להגדרות יצרן, כך שכל המידע שעל גביו יימחק. הרשות טוענת גם כי נמצאו בביתו חותמות, כסף מזויף וכסף זר בשווי עשרות אלפי שקלים.
ה"פירמידה" של ברמלי - מההבטחות ועד ההסתבכות
כבר ביוני 2016, הוגש נגד ברמלי כתב אישום בגין גניבה של 340 מיליון שקל מכספי משקיעים, זיוף, מרמה, הטעיית רשות ניירות ערך ועבירות הלבנת הון. לפי האישום, ברמלי ביצע "הונאת פונזי", המוכר יותר בשם "ניהול פירמידה": הוא הבטיח ללקוחות תשואה גבוהה, אולם לכשהפעילות התבררה לא רק כלא תואמת את ההבטחות אלא כגירעונית, החל לממן את ההחזרים למשקיעים באמצעות הלוואות חדשות שנטל ממשקיעים חדשים.
ברמלי נעצר לראשונה במרץ 2015 ע"י הרשות לניירות ערך בטענה כי גייס סכומי עתק ללא תשקיף, באופן המנוגד לחוק ניירות ערך. כאשר משקיע בקרן קלע, עמה עבד, הגיש בקשת פירוק כנגד החברה בעקבות חוב על סך 300 אלף שקלים, עלה לראשונה החשש כי הנכסים שבהם מחזיקה הקרן אינם מכסים את ההתחייבויות. בכתב האישום, הוצא לחברות בבעלותו צו פירוק בגין חובות של למעלה מ- 300 מיליון שקלים.
"אני מנהל קרב ארוך על חפותי ויש לי מערכה קשה עם הרשות לניירות ערך", אמר ברמלי בעת הדיון בדבר מעצרו. "אני כאן, אני לא בורח".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה