משפט

כתב אישום נגד בעלי פורום פילם מוקי גרידינגר: סירב למכור סרטים לבתי קולנוע מתחרים

רשות התחרות הגישה כתב אישום בגין הפרת תנאי מיזוג בנסיבות מחמירות, לאחר שהתברר כי גרידינגר סירב לספק לבתי הקולנוע המתחרים סרטים עליהם החזיקה בזכויות להפצה בלעדית 
אנגלינה יוסים |  2
מוקי גרידינגר בעלי פורום פילם (צילום אתר נשיאות המגזר העסקי יחצ)
רשות התחרות הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד מנכ"ל ובעל מניות משמעותי בחברת Cineworld, מוקי גרידינגר, וחברת פורום פילם שבבעלותו בעבירה של הפרת תנאי מיזוג בנסיבות מחמירות. על פי כתב האישום, מוקי גרידינגר סרב "באופן שיטתי לספק סרטים לבית הקולנוע לב תל אביב" אשר מתחרה בבית קולנוע רב-חן דיזינגוף אשר מצוי בבעלות מוקי גרידינגר. רשות התחרות דורשת קנס בגובה שלושה מיליון שקלים. 
פורום פילם אשר בשליטת חברת Cineworld מפיצה סרטים של חלק מהאולפנים הגדולים של הוליווד לבתי קולנוע, בנוסף לבעלותה ברשתות בתי הקולנוע יס פלאנט ורב-חן.
בשנת 2010 אישרה רשות התחרות, בכפוף לתנאים, מיזוג בין פורום פילם לבין החברה להפצת סרטים, א.ד. מטלון ושות' בע"מ. כתוצאה מהמיזוג פורום פילם החזיקה בזכויות להפצה בלעדית של שלושה מתוך שישה אולפני הסרטים הגדולים בהוליווד (המייג'ורס) בהם וולט דיסני, סוני, אולפני המאה ה-20 כמו גם חברת הפצת הסרטים פרמאונט.
בעת בדיקת המיזוג התעורר חשש לפיו פורום פילם יוכל לפגוע לאחר המיזוג בבתי קולנוע המתחרים בכך שתסרב לספק לבתי הקולנוע המתחרים סרטים מבית היוצר של האולפנים הגדולים אותם היא מפיצה בבלעדיות. אישור המיזוג הותנה בכך שתספק להם את הסרטים. בהתאם לתנאי פורום פילם מחויבת לספק סרטים שהופצו על ידה בתפוצה רחבה גם לבתי קולנוע מתחרים.
על פי כתב האישום, פורום פילם סירבה, באופן שיטתי על פני השנים 2015 עד 2019, לספק סרטים לבית קולנוע לב תל אביב, המתחרה בבית קולנוע רב-חן דיזינגוף שנמצא בסמוך לו. במרבית המקרים המתוארים בכתב האישום מדובר בסרטי ילדים אשר רשת לב ביקשה להקרין בקולנוע תל אביב. הסרטים שלא הופצו על פי טענת פורום פילם הם: "הדינוזאור הטוב", "סנופי וצ'ארלי בראון", "נורם בעיר הגדולה 2", "ראלף שובר את האינטרנט", "מרי פופינס חוזרת" ו"המועדפת". 
במכתב ששיגר מוקי גרידינגר למיכל הלפרין, הממונה על רשות התחרות, נכתב כי "פנינו אליכם כדי לגבש עמכם צו מוסכם שייתר את הגשת כתב האישום. במהלך המגעים שהתקיימו העלו נציגייך דרישות שונות, ביניהן דרישה לתשלום קנס של שלושה מיליון שקלים. מדובר בדרישה חסרת תקדים. אף חברה בישראל מעולם לא שילמה סכום כזה, וגם לא הועמדה לדין, בעקבות הפרה של תנאי מיזוג בלבד".
 
עוד הוסיף גרידינגר כי "מצער שבחרת לפעול כנגד פורום פילם כשהיא בשיא חולשתה. עולם התרבות קורס כולו ובכללו תעשיית הקולנוע. החברה סגורה, כאלף עובדים שלנו יושבים בבית. אין סרטים להפיץ, בתי הקולנוע נעולים על בריח, ואין צפי של חזרה לפעילות. למרות זאת בכוונתכם להגיש כתב אישום כנגד פורום פילם, או לחילופין דרשתם קנס חסר תקדים. דווקא עכשיו". 

עורכי הדין, נתי שמחוני וטליה סולומון, המייצגים את חברת פורום פילם מסרו כי "אין לנו אלא להצר על ההחלטה להעמיד את מרשינו לדין ולנהל הליך מיותר בעניין שולי וקל ערך. מקומם עוד יותר כי דווקא לעת הזאת - שבה תעשיית הקולנוע נמחקה כלא הייתה - בוחרת רשות התחרות לגרור את מרשינו לבית משפט. ניתן וצריך היה לסיים את הנושא במישור המנהלי ובאופן מידתי וראוי וכך אנו סמוכים ובטוחים  כי ההליך יסתיים בסופו של יום".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כל כך עשירים וכל כך רוצים עוד גם בצורה לא חוקית (ל"ת)
    נביא 08/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מהיכרות מקרוב מדובר באנשים דורסניים בלי רגשות
    שוגי 08/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולל דריסה של עובדים וניצול (בכל התחומים). מוזר שחסרי הרחמים מבקשים רחמים
    סגור