משפט

איסור הפרסום בפרשת ההתעללות: "המשטרה מנסה להרדים את השטח"

המשטרה ביקשה להאריך את הצו כדי "להגן על פעולות החקירה". השופט נעתר לבקשה אבל רק עד מחר. כתב המשטרה של חדשות 13 מאור צור: "איך המדינה לא מתהפכת ובית המשפט עוד נותן להם גב?"
אילן שניג |  1
מאור צור והארכת המעצר של הגננת מרמלה (צילום מסך חדשות 13)
בית המשפט האריך את צו איסור הפרסום על סרטוני ההתעללות בפעוטון ברמלה. כזכור, מעל 200 מקרי אלימות והתעללות תועדו במצלמות האבטחה בגן הילדים "טולי" ברמלה, ולמרות זאת, במשטרה עדיין מסרבים להתיר את התיעוד לפרסום. השופט החליט להאריך את המעצר רק עד מחר ונימק: "זכותו של הציבור להתרשם בעיניו מהחומרים".
כתב המשטרה של חדשות 13, מאור צור, העביר ביקורת על בקשת המשטרה והחלטת בית המשפט: "ההחלטה אתמול מאוד הכעיסה אותי. בהתחלה המשטרה ביקשה להאריך את הצו לצורך חקירה, זה היה מובן כי יש שעות של חומר, אבל לא הגיוני ששבועיים אחרי תחילת החקירה כשכולם יודעים מה קרה שם, הטוען המשטרתי בעצמו אומר בבית משפט בדיוק מה עשתה כל סייעת ומה עשתה הגננת ועוד מבקשים לא לפרסם את הסרטונים", אומר צור ל-ice ומוסיף "אני מרגיש שפשוט מנסים להרדים את השטח, בגלל הפגנות ההורים, אולי בגלל המקרה של כרמל מעודה ששרפו לה את הבית, זה פשוט נראה רע. אני רוצה שהסרטונים האלה ייצאו, לא בגלל הצהוב ולא בגלל רייטינג, אני רוצה שאנשים בבית יצרחו מזעם ועצבים, שישברו את הטלוויזיה. שיגידו לעצמם איך לעזאזל הילדים הקטנים האלה חוטפים מכות רצח יום יום שעה שעה ואף אחד במדינה לא קם ומתערב. איך המדינה לא מתהפכת. ובית המשפט עוד נותן להם את הגב הזה".
איתי שיקמן, כתב 'כאן חדשות' ותאגיד השידור הגישו בקשה להסרת צו איסור הפרסום לפני כמה ימים וכלי התקשורת האחרים הצטרפו אליהם. השופט נעתר לבקשה, אך לא בקלות: "לא בלב קל מצאתי להיעתר לבקשת המשטרה. אמנם נותרו 'יומיים בלבד' להשלמת החקירה, אך זכותו של הציבור להתרשם בעיניו הוא מהחומרים העומדים בבסיס החקירה, אין להקל בה ראש. באיזון, אני סבור כי בשלב זה, ובהינתן החשש שעודנו מתקיים מפני שיבוש החקירה, הרי שראוי להיעתר לבקשתה של המשטרה, אשר התחייבה בפני כי ככל שלא תחול התפתחות יוצאת דופן, לא תבקש להאריך את תוקפו של הצו פעם נוספת".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גן (ל"ת)
    אורי 08/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור