משפט

ועדת הערר קבעה: עיריית ירושלים הפרה במשך שנים את הוראות התכנון

עיריית ירושלים נהגה במשך שנים להקים מבני ציבור ללא תוכניות מפורטות וללא שקיפות – כך קבעה השבוע וועדת הערר לתכנון ובנייה במחוז הבירה, שאף האשימה את העירייה בעצימת עין אל מול התופעה.
מערכת אייס | 
עיריית ירושלים
הערר הוגש על ידי עמותת "ירושלים שקופה", הפועלת לטובת שקיפות במינהל הציבורי בירושלים, בנוגע להיתר שניתן להקמת מתנ"ס וכיתות לימוד ברחוב תכלת מרדכי 9 בשכונת רוממה בעיר. בערר נטען כי אישור הבקשות להיתר אינו תואם את הוראות התוכנית לאגף קהילתי, שהוא בניגוד לתקן החניה, ושהתוכניות אינן מפורטות דיין כדי להוציא היתרי בנייה בשטחים ציבוריים. עוד נטען כי אישור ההיתרים לא פורסם לעיון הציבור, ולכן יש מקום להאריך את מועד הגשת הערר.  
"תוכניות רבות בירושלים הן תוכניות ישנות הנעדרות התייחסות לזכויות בנייה, ובחלקן גם למהות השימושים בשטחי ציבור", קבעה ועדת הערר בראשותה של שרית אריאלי בן שמחון. "הוועדה המקומית אוחזת בעמדה שלפיה אין היא כפופה למגבלות בהתייחס לזכויות בנייה או הוראות הבינוי מכוח התוכניות עצמן. מצב זה אינו מניח את הדעת כשלעצמו, בפרט כשבסמכויות אלה נעשה שימוש בהליך רישוי, ללא תכנון הגלוי לעיני הציבור וללא ודאות תכנונית".
ועדת הערר אף ביקרה את התנהלותה שלה: "ועדת ערר זו בהחלטותיה משנים קודמות אפשרה הוצאת היתרים למבני ציבור, אף שהוראות התוכניות לא כללו זכויות בנייה והוראות מפורטות". לפי הוועדה, במרבית הוראות התוכניות הישנות לא נקבעו זכויות בנייה והוראות בינוי. כעת, ציינה הוועדה, הגיעה העת להתחיל לאכוף את הכללים.
לגבי המתחם שלגביו התקיים הדיון קבעה הוועדה כי "תוספת של שבע קומות בשטח נוסף של 2,300 מ"ר על הקיים, בעירוב שימושים ובסמיכות למבנה מגורים, חורגת מתחום הסבירות". הוועדה ביטלה את ההיתרים וקבעה כי תוכניות כאלה יש לבצע בתכנון מפורט, כשההליך כולו שקוף לציבור ופתוח להתנגדויות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה