משפט

קרב פישמן-בר און: ביהמ"ש פסק כ-7 מיליון שקלים למו"ל גלובס

משפחת בר און דרשה 40 מיליון שקלים מקופתו של פישמן, שאר הנושים התנגדו כיוון שבקופה 55 מיליון שקלים האמורים להתחלק באופן יחסי ביניהם ולכסות חוב כולל בגובה 1.4 מיליארד שקלים
מערכת אייס |  3
אלונה בר און אליעזר פישמן
בית המשפט קבע אמש (שני) במסגרת מעין הליך גישור כי חברת מוניטין, בבעלות משפחת בר און, המוציאה לאור את עיתון "גלובס", תקבל 7.125 מיליון שקלים מקופת הנושים של אליעזר פישמן. נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, קבע את הסכום ללא נימוקים. חברת מוניטין ניהלה מאבק בבית המשפט מול בנק לאומי ונושים נוספים, הסכום המקורי אותו דרשה מוניטין היה 40 מיליון שקלים.
בקופת החברה "השקעות כדאיות" מקבוצת פישמן כ-55 מיליון שקלים, אשר היו אמורים להתחלק בין הנושים ביחס לאחוז היחסי מהחוב הכולל של פישמן שעומד עד 1.4 מיליארד שקלים, כ-80% ממנו הוא חוב לבנק לאומי. מנגד, חוב נוסף היה לקופת מוניטין שבבעלות משפחת בר און בגובה. הנושים האחרים של פישמן טענו כי מוניטין אמורה לקבל 1.4 מיליון שקלים בלבד בהתאם לחלקה בחוב.
משפחת בר און טענה כי הם זכאים לקדימות בפירעון החוב וכי הכסף שנותר בקופת "השקעות כדאיות" צריך לשמש לפריעת החוב כלפיה, ורק לאחר מכן לפירעון החובות לבנקים. הסיבה לכך, לטענת בר און, היא שמוניטין לא הייתה חלק מקבוצת פישמן בדומה לחברות האחרות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא לרחם
    משה 08/2020/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפישמן יש הרבה הרבה ארבעימים מיליון שימכור את הנכסים שיש לו ויביא כסף מהבנקים בחול.
    סגור
  • 1.
    למה הנוכל לא בכלא? (ל"ת)
    אבי 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אפליות
    משה 08/2020/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה הוא לא בכלא אז ככה מאנשים חזקים מפחדים אל היית אתה אני או כל אזרח היו פותחים לו את התחת ילכלא אבל יש במדינה שויא יותר ושווא פחות זה אנחנו האזרחים. יום טוב
    סגור