משפט

תחנת רדיו של אלי עזור תבעה עיתונאית ותחויב לחשוף האם קיבלה מימון מהעיריה

רדיו צפון שבבעלות עזור תבע דיבה עיתונאית שכתבה כי הסיקור שהעניק הרדיו לעיריית חיפה הינו התחנפות, תעמולה ושיווק; כעת, בית המשפט מחייב את תחנת הרדיו לחשוף האם קיבלה מימון מהעיריה. עורכי דינה של העיתונאית: "כל מטרתה של התביעה היא סתימת פה וניסיון הפחדה של הנתבעת"

ניר קומם | 
רדיו צפון יחויב להגיש תצהיר לפיו לא קיבל תמורה כספית מעיריית חיפה עבור סיקור הנעשה בעירייה בלוח שידוריו, כך קבע בית משפט השלום בחיפה. הרדיו, שהגיש תביעת דיבה כנגד עיתונאית 'ידיעות חיפה' טלי ליבמן, אשר טענה ברשתות החברתיות כי הסיקור שקיבלה העירייה בשידורי הרדיו ודאי קשור לקבלת תמורה כלשהי, יחויב להגיש את התצהיר עוד בטרם דיון קדם המשפט. במאי האחרון, כתבה ליבמן, בעבר כתבת רדיו חיפה וכיום כתבת 'ידיעות חיפה', בחשבון הפייסבוק הפרטי שלה פוסט ביקורתי על שידור חי מה-14.05 של רדיו צפון. לטענתה, הרדיו סיקר את פעולת העירייה בכסות של דיווח עיתונאי, כשלמעשה מדובר היה בהתחנפות, תעמולה וקידום שיווקי.
לדבריה, התכנית הציגה באופן חיובי עד מחשיד את עיריית חיפה ובמיוחד את ראשת העיר, עינת קליש. "אין לי מושג כמה עולים לנו שידורי הליקוקים האלה ולמה השת״פ עם רדיו שהחיפאים לא מחוברים אליו", כתבה ליבמן. לאחר הפרסום, הוגשה כנגדה בחודש יולי תביעת דיבה בסך 140 אלף שקלים על ידי רדיו צפון, בבעלות אלי עזור, משה בובליל ושותפים נוספים.
 

ראש העיר עינת קליש ממה את מפחדת? הסבר: העירייה הביאה את רדיו צפון לשדר מרחוב הרצל בהדר, תחת הכותרת מצדיעים ללוחמי...

פורסם על ידי ‏טלי ליבמן‏ ב- יום חמישי, 14 במאי 2020

בכתב ההגנה נכתב: "בפנינו תביעה יוצאת דופן, בכך שהיא הוגשה על ידי גוף תקשורת ישראלי נגד עיתונאית ישראלית, במטרה להשתיק אותה ולמנוע ממנה להביע דעה ביקורתית לגיטימית על עיריית חיפה, וזאת בניגוד למושכלות יסוד של חופש הביטוי ותפקידה של עיתונות חופשית". כמו כן, פרקליטיה של ליבמן, ממשרד עורכי הדין שילה ושות', טוענים כי "למעשה, מי שעומד מאחורי התביעה או שהוא הנהנה העיקרי ממנה, זו עיריית חיפה והעומדת בראשה".
בתשובה לתביעה, בית המשפט דורש מרדיו צפון להגיש תצהיר מטעם גורם מוסמך ובכיר בתחנת הרדיו, לפיו השידור נעשה ללא קבלת תמורה כלשהי מעיריית חיפה או מכל גורם אחר. באם לא ניתן יהיה להגיש את התצהיר, שכן טענת התביעה אינה אמת, על הרדיו לצרף אסמכתא על התשלום אותו קיבלה עבור השידור. כמו כן, בכתב ההגנה נכתב שלרדיו צפון אין כלל אישור לשדר בחיפה אלא רק בגולן ובעמקים – ועל כן על התביעה להיפסל על הסף בטענה כי "מעילה בת עוולה לא תצמח זכות תביעה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה