משפט

"כת של פדופילים": תביעה של מיליון שקל נגד יאיר נתניהו עקב ציוץ בטוויטר

בוגרי קרן וקסנר תובעים דיבה את בנו של ראש הממשלה, בטענה כי פעל להציג את בוגרי הקרן כגורמים הפועלים "להביא להפיכה שלטונית". ההבהרה של יאיר נתניהו לא הספיקה: "התייחסתי אך ורק לג'פרי אפשטיין"

אנגלינה יוסים |  9
יאיר נתניהו (צילום יוטיוב/בנימין נתניהו)
ציוציו בטוויטר של יאיר נתניהו על "קרן וקסנר" ובוגריה עוררו סערה בתקופה האחרונה, וכעת מובילים גם לתביעה. בין היתר, לפני כ-4 חודשים צייץ יאיר נתניהו "הצעת חוק שתפתור 97% מהבעיות הקיומיות של ישראל". לפי אותה הצעה של נתניהו הבן, "בוגר קרן וקסנר של הפדופיל ג'פרי אפשטיין, אינו רשאי לקבל שום תפקיד של עובד ציבור, אשר מקבל את משכורתו ממשלם המסים". את הדברים כתב על רקע כתבה של אתר מידה, אותה שיתף, תחת הכותרת "כמיליון שקל לבוגר: הכירו את קרן השמאל שקונה בכירים בשירות המדינה".
כעת, בוגרי "קרן וקסנר" הגישו תביעה נגד נתניהו הבן בגין לשון הרע בסכום של מיליון שקל. בנוסף, התביעה מבקשת מבית המשפט לחייב את יאיר נתניהו לפרסם התנצלות על התבטאויותיו בטוויטר.
 
בכתב התביעה נטען כי יאיר נתניהו מנסה "לקבע בתודעה הציבורית את בוגרי הקרן כ'חברי כת', כנגע רע, כפסולים לשירות הציבור ומנסים להביא להפיכה שלטונית". עוד נכתב כי "הפרסומים נשוא התביעה אינם מקריים ונועדו לקדם אינטרסים של הנתבע (יאיר נתניהו, א"י)".
התובעים הם קבוצה של כ-75 משרתי ציבור בכירים בהווה ובעבר, בהם יועמ"שים, משנה למזכיר הממשלה, ראש אגף מבצעים בשבכ, סגן ראש מלל, ראש המחקר לביטחון לאומי, פרקליט מדינה, ראש מח"ש לשעבר ועיתונאים. התובעים קיבלו מהקרן מלגה ללימודיהם באוניברסיטת הרווארד בארצות הברית. בוגרי הקרן הוסיפו בתביעה כי פרסומיו של נתניהו הבן, "יצרו נזק עצום" בשמם הטוב כיוון שמדובר בפרט ידוע לגביהם. עוד נטען בתביעה כי "בוגרי הקרן פנו ליאיר נתניהו וביקשו שיתנצל בגין פרסומי לשון הרע, אולם הוא סירב להתנצל".
יש לציין כי לאחר שכינה את בוגרי קרן וקסנר "כת פדופילים" נתניהו הבן פרסם הבהרה בטוויטר: "כתבתי על קרן וקסנר 'כת של פדופילים'. התייחסתי אך ורק לג'פרי אפשטיין, שהיה אמון על הקרן בתחילת שנות ה-2000, ולא לאף אחד אחר". אולם אותה 'הבהרה' לא עצרה את התביעה בסך מיליון שקל, שתתנהל כעת מול יאיר נתניהו. 
 
מטעמו של יאיר נתניהו נמסר: "תביעות ההשתקה ההזויות והמגוחכות האלה כבר לא מעלות אפילו פיהוק אצל יאיר".
-
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    לא ברחתי,נמלטתי
    אהוד ברק 04/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וואלה צודק
    סגור
  • 7.
    על טעויות זדוניות משלמים.פרחח (ל"ת)
    רן 09/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 6.
    שישלם העגל (ל"ת)
    שש 09/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 5.
    יאיר נתניהו
    קלייר 09/2020/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    על מה הכעס, על מה נתביעה? מה הכעיס אתכם? בואו, אהוד ברק היה שם, האשה אמרה ששכב איתה? כן אפשטיין העסיק צעירות למטרות מיניות? כן. קצינים ישראלים , קיבלו כסף מקרן וקסנר? אז ההגיון אומר, שאם הקצינים היו שם, וברק היה שם, אז אולי יש חשד? ואם הייתם חכמים, לא הייתם יוצאים בתביעה. כי אם אתם נקיים, אז מה איכפת לכם? ואם יהיה משפט, עלול, רק עלול , להיווצר מצב שעו"ד חזק ימצא משהו אפילו קטן, על אחד מהקצינים הללו?
    סגור
  • 4.
    הבחור זה מאבד את שפיותו מיום ליום (ל"ת)
    אילן 09/2020/09
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • אתה מתעלם מדבריו כי אתה לא מחבב אותו???
    שון 09/2020/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ככה יוצרים דלגיטימציה למישהו שאינו בדעה הפוליטית שלך , שיטה ידועה בתקשורת השמאלנית אתה לא המצאת את הגלגל תתייחס לדבריו אם הם נכונים או לא זה הכל אבל אתם לא מסוגלים להתמודד עם האמת כשהיא מוטחת בפניכם..
    סגור
  • 3.
    קבלו טובות הנאה כבדות, ועוד מתלוננים? מושחתים (ל"ת)
    Cc 09/2020/08
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 2.
    "הלו? ספנסר פרטרידג'? היי... זה הבן של פאפאל'ה"
    בכיינובסקי 09/2020/08
    הגב לתגובה זו
    10 1
    "ספנסר נשמה... אני צריך """"הלוואה""""" - יש מצב?"
    סגור
  • 1.
    שירדו מכל נכסיהם בתביעות צודקות
    גל 09/2020/08
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אולי אז יהיה צידוק לטענת הנכות הכלכלית.
    סגור