משפט

ייצוגית נגד iDigital: לא סיפקו חלפים - אלא דרשו מהלקוחות לקנות חדשים

הייבואנית הרשמית של מוצרי אפל בישראל והמשווקת שלה נתבעים בטענה להטעיית לקוחות שרכשו אייפד ואייפוד. בתביעה נטען כי החברות לא החליפו חלקים למכשירים שבורים, למרות האחריות, אלא חייבו לקנות חדשים במחיר מוזל 

אנגלינה יוסים | 
iDigital (צילום מתוך אתר idigital)
בית המשפט המחוזי בלוד אישר תביעה ייצוגית נגד הייבואנית הרשמית של מוצרי חברת אפל בישראל, אייקון גרופ, והחברה דרכה היא משווקת - איי דיגיטל (iDigital). המועצה הישראלית לצרכנות הגישה את הייצוגית בטענה כי "הפרו את החובה לספק חלקי חילוף למכשירי אייפד ואייפוד במשך שנתיים ממועד הרכישה, ולא גילו לצרכנים כי לא ניתן לרכוש חלקי חילוף". 
בית המשפט קבע שקיים סיכוי סביר כי הייצוגית תוכרע לטובת הצרכנים שיהיו זכאים לבטל את הרכישה ולקבל פיצוי, "לאור האמור עד כאן אני קובעת כי קיימת אפשרות סבירה לכך שתוכרע תובענה לטובת הקבוצה". עו"ד פרופ' אלון קלמנט ומשרד עוה"ד גיל רון, קינן ושות' שהגישו את הייצוגית דורשים החזר ללקוחות שנפגעו מהתנהלות איי דיגיטל. בית המשפט כלל בתביעה הייצוגית לקוחות שרכשו אייפד או אייפוד מאיי דיגיטל בשנתיים האחרונות יוכל לקבל החזר כספי מלא. בנוסף, לקוחות שרכשו אייפד או אייפוד בשבע השנים האחרונות והצטרכו תיקון בשנתיים אחריות יוכלו גם הם לקבל החזר כספי.
על פי המועצה לצרכנות, התביעה הוגשה לאחר שהתקבלו תלונות רבות נגד איי דיגיטל, ונגד המשווקת מטעם יבואנית מוצרי אפל, אייקון גרופ. בתביעה נטען כי החברה סירבה לצרכנים לאפשר לרכוש חלקי חילוף לשם תיקון מכשירי אייפד ואייפוד, כאשר הדרך היחידה "לתקן" את התקלה היא לרכוש "ערכת חלקי חילוף" – מכשיר חלופי בעלות מופחתת - 75% ממחיר המוצר המקורי.
איי דיגיטל ואייקון גרופ טענו כי המכשיר השלם החלופי הוא חלק החילוף הרלוונטי, והוסיפה כי מדיניותה מיטיבה עם הצרכן ותואמת את מדיניות אפל העולמית. בית המשפט קבע כי לכאורה, מדיניות המשיבות בישראל אינה נהוגה ברחבי העולם, וכי במקומות אחרים בעולם ניתנים שירותי תיקונים למוצרים אלה.
במהלך הדיונים התברר כי עוד בטרם הגשת הבקשה, איי דיגיטל החלה לספק שירות תיקונים באמצעות מעבדה חיצונית. בית המשפט קבע כי בנסיבות אלה לא ניתן לטעון שאין כל דרך לתת שירותי תיקונים בשל מבנה המכשירים כפי שהמשיבות ניסו לטעון.
המועצה הישראלית לצרכנות מסרה כי "מדובר בעזות מצח מצד החברות ובפגיעה קשה בזכויות הצרכנים. מדובר בפגיעה כפולה; לא רק בכיסו של הצרכן, אלא גם באמון שלו. מצופה מגוף המתהדר בתואר יבואן רשמי שידאג לצרכנים גם לחלקי חילוף, ואם אין לו אפשרות לעשות זאת – עליו ליידע מראש את הלקוחות טרם הרכישה. זוהי הטעיה צרכנית מהמעלה הראשונה. לא ניתן יד לפגיעה בצרכנים, ולא נשקוט עד שהעוול הזה יתוקן".
מאיי דיגיטל לא נמסרה תגובה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה