משפט

"תרמית" בתחום המטבעות הדיגיטליים: משה חוגג נתבע בסך של כ-28 מיליון שקל

תביעה נגד הבעלים של בית"ר ירושלים טוענת כי הונה משקיעים יפניים ב-8 מיליון דולר, שהשקיעו במיזם קריפטו. חוגג טען כי המיזם משתף פעולה עם בורסת מסחר מבוזר, אולם בפועל התברר כי מדובר ב"מצג שווא ושקר"

מערכת ice | 
משה חוגג
תביעה נגד איש העסקים משה חוגג, הבעלים של בית"ר ירושלים, הוגשה היום (חמישי) בגין הונאת השקעה במיזם בסך של 27.6 מיליון שקל. התביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי עורכי הדין פרופ' אבי וינרוט ואריק מגידיש, המייצגים שלושה משקיעים יפנים שהשקיעו במצטבר כ-8.2 מיליון דולר במיזם קריפטו בשם זודיאק, אשר הובטח כי נעשה בשיתוף פעולה עם בורסת הקריפטו ביטרקס, אחת מזירות המסחר המפורסמות ביותר בעולם המטבעות הדיגיטליים כיום, אולם בפועל התברר כי מדובר ב"מצג שווא ושקר", על פי כתב התביעה. 
באמצעות מזים בשם זודיאק גייסו חוגג ושותפיו גייסו עשרות מיליוני דולרים, בעזרת הבטחות שווא כי "הוא שותף כביכול עם בורסת המסחר החשובה בתחום זה" (ביטרקס). "עובדה זו היא קריטית שכן בכך מוענק ערך למטבע שאותו הוא משיק. בפועל שיתוף הפעולה לא היה קיים".
התביעה טוענת כי מדובר ב"תרמית והונאה בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים בראשות משה חוגג". בנוסף, התביעה קוראת לפתיחת חקירה משטרתית בנושא, "בעוד שחוגג מציג את עצמו כאיש עסקים לגיטימי, הרי שבפועל הוא עשה את כספו בדרכי מרמה נזולות, שראוי כי גם יחקרו על ידי המשטרה". חוגג גייס מיליוני דולרים, "על בסיס מסמך שהוא מעין תשקיף, בו ציין כי הוא מקים מיזם בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים (מבוזרים)".
חוגג עומד בראש קרן הון סיכון Singulariteam, באמצעות גייס את הממון למיזם, "בעוד שהציגו למשקיעים כאילו כספם ישמש לפיתוח המיזם, הרי שבפועל הנתבעים שלשלו את הכספים לכיסם". עוד נטען בתביעה כי "חלף השקעה מיומרת של למעלה מ-50 מיליון דולר במיזם האמור, כל שנעשה הוא הקמת אתר אינטרנט עלוב שאין בו כל פעילות".
תגיות משה חוגג
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה