משפט

השליטה של אדוארדו אלשטיין באי.די.בי נחלשת: מחזיקי אג"ח סדרה ט' פנו לביהמ"ש

התביעה הדורשת פתיחה בהליכים נגד החברה של אלשטיין. מחזיקי סדרה י"ד העמידו את החוב של אי.די.בי לפרעון מיידי. הסדרות מרכזות כ-90% מחובותיה של אי.די.בי, העומד על כ-2 מיליארד שקל

מערכת ice | 
אדוארדו אלשטיין (צילום ויקיפדיה, freepik)
האיום שהתמשש: תביעה הדורשת פתיחה בהליכים הוגשה נגד של אי. די. בי. פיתוח וקרן דולפין, בבעלות איש העסקים אדוארדו אלשטיין. מחזיקי האג"ח של סדרה ט' איימו בעבר כי יפנו לבית המשפט, ועכשיו כאמור הגישו את התביעה.
נוסף, מחזיקי סדרה י"ד העמידו את החוב של אי.די.בי לפרעון מיידי. החוב של אי. די. בי למחזיקי אג"ח ט' עומד על כ-900 מיליון שקל, בשונה מסדרה י"ד, מדובר בחוב שאינו מגובה. אלו אף הם פנו אל בית המשפט בבקשה לאישור פתיחת הליכים נגד החברה.
הסדרות מרכזות כ-90% מחובותיה של אי.די.בי, העומד על כ-2 מיליארד שקל. ימונה נאמן אג"ח של סדרה י"ד אשר יפעל לטובת מימוש פרעון 70% מהמניות שמשועבדת למניות דסק"ש, והשתלטות עליהן. בנוסף, אלשטיין ניסה להגיע להסדר עם מחזיקי הסדרה, אולם ללא הצלחה. על פי ההסדר שהציע אלשטיין, אי.די.בי, החברה האחות של דסק"ש, תקדם הסדר מול מחזיקי האג"ח של הראשונה, במסגרתו 70% ממניות דסק"ש ישועבדו למחזיקי סדרה י"ד. כעת מבקשים מחזיקי האג"ח לממש את מניות דסק"ש.
מחזיקי אג"ח ט"ו הצביעו על פירעון החוב, והתוצאות צפויות להתפרסם בקרוב, אמנם מדובר בסדרה קטנה יותר אך אם יבחרו לפרוע את החוב מדובר במכה קשה נוספת לאלשטיין.

דסק"ש היא בעלת המניות הגדולה בשופרסל, אולם לאחר שמ-2018 התחילה לממש את חלקה בחברה ירדה מהשליטה בה כשהגיע לאחזקה של 26%, אותם היא מעמידה למכירה כעת. במרץ האחרון ניסתה למכור נתח זה אלא שעקב היעדר ביקושים משמעותיים, וכן בעיה של נזילות בה נתקלה בזמנו (ימי סגר הקורונה בגל הראשון, כזכור), הקפיאה את המכירה אז. בבעלות דסק"ש עם נכסים עיקריים: חברת התקשורת סלקום וחברת הנדל"ן נכסים ובניין. לדסק"ש חוב של 3.7 מיליארד שקל למחזיקי אגרות החוב שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה