משפט

5.5 חודשי מאסר בעבודות שירות על הטיית מכרז עבור מגנזי תשתיות

ירון רן, יועץ בתחום המים והתשתיות בחברת מגנזי תשתיות שבבעלות איש העסקים גבי מגנזי, ירצה מאסר בעבודות שירות בגין הרשעתו בסיוע להסדר כובל. גזר הדין הוא חלק מפרשה רחבה יותר הידועה גם כ-"פרשת מגנזי"
יהודה לוינגר |  2
בית משפט (צילום freepik)
בית המשפט המחוזי מרכז גזר השבוע את דינו של ירון רן ששימש יועץ בתחום המים והתשתיות עבור חברת מגנזי תשתיות.
השופט עמי קובו קיבל את הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים עוד לפני תחילת ההוכחות בתיק וגזר על רן 5.5 חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות. בנוסף, השית השופט על רן קנס בסך של 25,000 שקל.
בגזר הדין ציין בית המשפט כי נתן דעתו להודאת הנאשם באשמה, למעמדו כמסייע ולכך שלא הפיק טובת הנאה לעצמו מההסדר.
רן הורשע בעבירה של סיוע להסדר כובל. בהודאתו באשמה הודה רן כי טרם הגשת ההצעות במכרז לביצוע עבודות תשתית, מים וביוב של תאגיד המים "מי חדרה" בשנת 2015, הוא נכח בפגישה עם נציגי חברות מתחרות. בפגישה חילקו ביניהן החברות את הזכייה במכרז כך שמגנזי תשתיות תהיה אחת הזוכות בו. כמו כן נקבע באותה פגישה גובה הצעת המחיר שתזכה במכרז. לאחר שקיבל את אישורו של איש העסקים גבריאל מגנזי, נתן רן את הסכמתה של מגנזי תשתיות לסיכום. מגנזי תשתיות ויתר החברות פעלו כפי שסוכם ומגנזי תשתיות נבחרה כאחת הזוכות במכרז.
גזר הדין שניתן לרן הוא חלק מפרשה רחבה יותר הידועה גם כ"פרשת מגנזי", במסגרתה הוגשו שלושה כתבי אישום על ידי פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) ורשות התחרות נגד גבריאל מגנזי ו-17 נאשמים נוספים. כתבי האישום מייחסים לנאשמים (כל אחד לפי חלקו) עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, צד להסדר כובל בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, עבירות מס בהיקפים גבוהים ועבירות נוספות.
רן היה מעורב כמסייע בתיאום מכרז אחד. התיק עודנו מתנהל ביחס לנאשמים אחרים.
התיק נחקר על ידי מחלקת החקירות של רשות התחרות והיחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרת ישראל, בליווי של המחלקה המשפטית של רשות התחרות ופרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה). כתב האישום הוגש ביום 10.10.19.
התובעים בתיק הם עוה"ד אייל פרזון ועדי גנוט מרשות התחרות, ועוה"ד אורי פרייסמן ולנא עואדיה מפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה).
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מדובר באנס
    עידן 03/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סדרתי
    סגור
  • 1.
    ירון רן, איש יקר
    כ 01/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכרתי אותו באותה תקופה, וניכר עליו שהוא איש ישר שנקלע לסיטואציה לא טובה. מאחל לך כל טוב עם הדוקטורט והספר (מניח שסיימת כבר).
    סגור