משפט

בעלי האולמות החרדיים עותרים לבג"ץ: "למה לחאפר מותר לקיים חתונה ובאולמות לא?"

איגוד אולמות המהדרין עתרו לבג"ץ לביטול האפליה בקיום אירועים שמותרת במתכונת מצומצמת כמו במוסדות חינוך, אבל לא באולמות ובעסקים אחרים: "נגיף הקורונה אינו מבחין בין ענף עסקי אחד למשנהו"
יהודה לוינגר | 
אולמות אירועים (צילום pixabay)
איגוד אולמות המהדרין הגישו היום (שני) עתירה לבג"ץ בדרישה שיורה למדינה לאפשר קיום אירועים מצומצמים בשטחם. בעתירה, אותה הגיש בשם איגוד האולמות עו"ד זלמן בלאק, מבקשים בעלי האולמות שלא להפלות אותם ביחס למוסדות חינוך ומתחמים אחרים. בעלי האולמות עתרו נגד ממשלת ישראל, ראש הממשלה נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ופרופ' חזי לוי - מנכ"ל משרד הבריאות.
בעלי האולמות טוענים לאפליה היות והתקנות כיום מאפשרות לקיים חתונות במתכונת מצומצמת במוסדות חינוך וכיוצא בזה – אך לא באולמות ובעסקים אחרים. 
העותרים מדגישים כי אינם רוצים שבית המשפט יתערב באופי ההגבלות, ולהחליף את השיקול של המדינה, אלא רק הפסקת האפליה הבוטה, כלשונם, בין בעלי העסקים בישראל לגורמים שאינם בעלי עסקים: "מדוע מה שמותר ל-'חאפר', נאסר על בעלי העסקים, חרף שאין שוני בין השניים? ואדרבא, כל בר דעת מבין, כי הסיכון אצל ה'חאפר' גבוה מהסיכון אצל בעלי העסקים?".
עוד הוסיפו בעתירה: "אין כל סיבה מקצועית או הגיונית, לאסור דווקא על עסקים לקיים אירועים מוגבלים, שכן נגיף הקורונה אינו מבחין בין ענף עסקי אחד למשנהו, ואינו מדבק פחות באירוע מוגבל המתקיים במקום שאינו עסק, לאירוע מוגבל המתקיים בעסק. בניגוד לשכל הישר וההיגיון הבריא, נאסר על בתי עסק, לקיים אירוע מוגבל בהתקהלות מותרת בשטח העסק (גם בחצר העסק). מנגד כל גוף שאינו עסקי (כדוגמת מוסד חינוך), יכול לקיים אירועים מוגבלים בשטחו לרבות חתונות", כך בעתירה.
העותרים, בעלי אולמות מהדרין בירושלים, בני ברק וברמת גן, ביקשו לביטול סעיף בתקנות הקורונה על הגבלות קיום אירועים לבעלי עסקים, כמו גם לקבוע מועד דיון דחוף לעתירה "וזאת לאור הנזק שנגרם בכל יום שעובר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה