משפט

התאחדות התעשיינים עתרה לבג"ץ נגד הסכם ימי הבידוד: "המעסיקים נפגעים"

נטל המימון לעובדים הנמצאים בבידוד שוב על הפרק, כאשר התאחדות התעשיינים ונשיאות המעסיקים והעסקים עתרו לבג"ץ נגד התיקון לחוק שיצר מתווה שפוגע במעסיקים: "פוגע קשות בעסקים בישראל"
יהודה לוינגר | 
ישראל כ"ץ וד"ר רון תומר (צילום יחצ)
המחלוקת על מתווה תשלום ימי הבידוד. התאחדות התעשיינים ונשיאות המעסיקים והעסקים בראשות הנשיא ד"ר רון תומר, עתרו היום (שלישי) בצהריים לבג"ץ לבטל לאלתר את התיקון לחוק שהתקבל בנוגע לימי הבידוד שמחיל על המעסיקים את רוב המימון לעובדים הנמצאים בבידוד.
בעתירה שהוגשה באמצעות משרד עו"ד עמית, פולק, מטלון ושות, נכתב כי המתווה שהחליטו באוצר "פוגע בזכות הקניין של המעסיקים באופן לא מידתי והוראותיו אף סותרות את תכלית החוק, שנועדה לסייע לעסקים ומעסיקים בתקופת הקורונה ועל כן יש להורות על ביטולו".
בנוסף, נכתב בעתירה כי הם מבקשים מבג"ץ להוציא צו על תנאי, המורה למשרד האוצר לקיים את ההבטחה המנהלית שהעניקה מנכ"לית משרד האוצר דאז, קרן טרנר-אייל, לקידום ועיגון חקיקתי של הסדר מימון ימי הבידוד. לחלופין מציעים בעתירה, לפצות את המעסיקים בגין ההפרש שבין המתווה המוסכם לבין המתווה שעוגן בתיקון לחוק. הפרש המוערך ב- 150 מיליון שקל.
כמו כן, לאור הנטל הכבד המוטל על המעסיקים החל ממועד כניסתו לתוקף של התיקון לחוק הסיוע הכלכלי, מבקשות התאחדות התעשיינים ונשיאות המעסיקים והעסקים מבג"צ לקבוע דיון דחוף בעתירה.
כזכור, המדינה ניהלה משא מתו עם הסתדרות העובדים הכללית החדשה ועם נשיאות המעסיקים והעוסקים למתווה שיוסכם על כולם בדבר חלוקת התשלום לעובדים שיצאו לבידוד.  המדינה התחייבה לעגן את המתווה המוסכם בחקיקה, כאשר התחייבות זו תועדה במכתב ששלחה מנכ"לית משרד האוצר דאז, טרנר-אייל, בסוף חודש ספטמבר 2020. המדינה חזרה על התחייבות זו פעם נוספת במסגרת בקשה מוסכמת שהגישה לבג"ץ, שעל בסיסה נעתר בג"ץ בהסכמת התאחדות התעשיינים לדחיית המועד לביצוע פסק הדין בחודש.
בעתירה נכתב כי על אף ההתחייבות הברורה של משרד האוצר לקיים את הסכם ימי הבידוד, גם בפני בית המשפט, התקבל בימים אלה תיקון לחוק הסיוע הכלכלי, המחיל על המעסיקים במשק מתווה שונה בנוגע לימי הבידוד, המרע את מצבם של המעסיקים במשק ביחס למתווה המוסכם. זאת על אף שמפרוץ משבר הקורונה ציבור המעסיקים נאבק כמעט ללא סיוע ממשי מאת המדינה, תוך נשיאה בנזקים ישירים ועקיפים, שמתרחשים יום אחרי יום ונובעים מהתפשטות המגפה ומהנחיות המדינה.
בעתירה הוסיפו כי כתוצאה מכך "ציבור המעסיקים נפגע מיידית ובאופן ישיר גם מהנחיות הבידוד של המדינה, המונעות מעובדים רבים להתייצב לעבודה. עצם אי ההתייצבות לעבודה יוצרת שיבוש רב בייצור, בעמידה בביקושים ובסדרי העבודה והיא גורמת לנזקים כלכליים חמורים, שהיקפם גדל מיום ליום. ואם בכל האמור לא די, כעת התיקון לחוק מטיל על המעסיקים נטל כבד של מימון חלק מימי הבידוד עבור העובדים, מבלי שהמדינה משתתפת בכך באופן שהתחייבה לכך על פי המתווה המוסכם".
נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר מסר כי "לא ייתכן כי משרד האוצר יתחייב להסכם בנושא מימון ימי בידוד - גם בפנינו וגם בפני בית המשפט, ולבסוף יסגור הסכם שפוגע קשות בעסקים בישראל ומטיל עליהם את רוב המימון של ימי בידוד, על אף שלא מדובר בימי מחלה. אנו מצפים כי בג"ץ יורה למשרד האוצר לעמוד בהסכם שלנו עימם בנוגע למימון ימי הבידוד, כך שעלות ימי הבידוד תתחלק בין המעסיקים למדינה בצורה הוגנת ואחראית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה