משפט

פייסבוק לא לבד: מדינה נוספת בארה"ב מצטרפת לתביעת ההגבלים העסקיים נגד גוגל

ענקית הטכנולוגיה מואשמת בניצול הדומיננטיות שלה במנועי החיפוש ובמערכות ההפעלה כדי לרמוס מתחרות ולאלץ מפרסמים להשתמש בשירותיה. מהפכת החופש הדיגיטלי ממשיכה לצבור תאוצה
רועי בהריר-פרל | 
גוגל (צילום UNSPLASH)
מדינת קליפורניה מצטרפת לממשל האמריקאי ול-11 המדינות שהגישו תביעות של הגבלים עסקים נגד ענקית הטכנולוגיה גוגל, בטענה כי החברה מנצלת את הדומיננטיות שלה בשוק כדי לצבור הון נוסף ולרמוס את מתחרותיה. כך, על פי הצהרתו של עו"ד חוויאר בסרה, התובע הראשי במדינה מיום שישי האחרון.
"השליטה של גוגל בענף מנועי החיפוש משאירה לצרכנים ולעסקים מעט מאוד מקום לבחירה כשזה מגיע לחיפוש ולגלישה באינטרנט", הוא אמר, "בעזרת הסכמים חריגים ואקסקלוסייבים שמסייעים לה לשמר את השליטה בשוק, גוגל חונקת את התחרות בתחום ומוליכה שולל את ענף הפרסום הדיגיטלי".
כזכור, באוקטובר האחרון הגיש משרד המשפטים האמריקאי, לצד 11 מדינות בארצות הברית, תביעה אזרחית נגד גוגל בגין חתירה לא חוקית למונופול בענפי החיפוש באינטרנט והפרסום הדיגיטלי. גוגל, שהוקמה בשנת 1998, ניצבת מול טענות מסוג זה כבר שנים ארוכות. בין השאר, היא נמצאת על המוקד של רשויות החוק וההגבלים העסקיים עקב העבודה שמנוע החיפוש שלה, גוגל כרום, הוא ברירת המחדל ברוב הסמארטפונים הנפוצים בשוק, עליהם הוא מותקן מראש.
טענה דומה מושמעת גם בנוגע לאנדרואיד - מערכת ההפעלה מבית גוגל, המותקנת כמעט בכל מכשיר נייד שאינו של אפל. בנוסף, התובעים מציינים את העובדה שאפליקציות מסוימות, ביניהן גוגל מפות, מותקנות על המכשירים כך שלא ניתן להסירן  - מה שבפועל מחייב את המשתמשים ואת המפרסמים לעשות בהן שימוש.
ענקיות הטכנולוגיה נמצאות בחודשים האחרונים תחת מתקפה משפטית רב חזיתית שמוביל הממשל הפדרלי בארצות הברית. ביום רביעי האחרון, כזכור, מועצת הסחר הפדרלית ו-48 תובעים ממדינות ארצות הברית הגישו יחד תביעה נגד פייסבוק, בה נדרשה החברה של מארק צוקרברג להיפרד מאינסטגרם ומוואטסאפ בשם התחרות ההוגנת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה