משפט

גרפיטי נאצה נגד פעילי מחאה בנס ציונה, ריבלין: "המונח "בוגדים" הופך את הבטן"

כתובות כמו "כאן גר סמאלן" (הטעות במקור), "סמאלנים בוגדים" רוססו ברחובות העיר בשפלה. נשיא המדינה גינה: "זהו צעד נורא ואיום ואסור לנו לשתוק מולו", גנץ: "אירוע חמור מאוד וחציית קו אדום", פעילי מחאה נוספים זועמים
כפיר אדר | 
ראש עיריית נס ציונה (צילום דוברות נס ציונה)
זה יכול להסתיים באסון. כתובות נאצה מחוץ לבתים של אנשים שמזוהים עם המחאות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, רוססו במהלך הלילה (בין ראשון לשני) בנס ציונה. האירוע שהיה יחסית רחב היקף כאשר התרחש במספר מוקדים, מעלה חשש רב לשלומם של חלק מהמוחים.
נשיא המדינה רובי ריבלין שיתף בטוויטר: "שוחחתי הבוקר עם ידידי ראש עיריית נס ציונה שמואל בוקסר על רקע שלטי "בוגדים" שנתלו על בתיהם של תושבים בעיר. המונח "בוגדים" הופך את הבטן כשהוא נאמר מימין ומשמאל ולצערי בימים אלה הוא נאמר מכל עבר. זהו צעד נורא ואיום ואסור לנו לשתוק מולו".

 
שר הביטחון בני גנץ צייץ: ""סימון" בתים של מוחים הוא אירוע חמור מאוד וחציית קו אדום. המשטרה חייבת למצוא את המאיימים ולמצות איתם את הדין. רק אתמול יצאתי אל קבוצת מפגינים, והבטחתי להם שאני מתכוון להמשיך לעמוד לצד זכות ההפגנה והמפגינים גם כשזה לא נוח לי, וכך יהיה".
עורך הדין גונן בן יצחק כתב: "בוקר טוב לעו"ד נורית ליטמן. קראתי בעיון את מכתבך הקצר בו את מסבירה מדוע קמפיין "שמאלנים בוגדים" אינו הסתה. שולח לך ברכת בוקר טוב מנס ציונה. ליד הבית שגרתי בו היתה לי פעם אהבה זה לא מקרה שעברתי פה. מחלתי כבר על הכבוד, זחלתי כבר עד שום דבר והיא האם עוד החיים, כלומר עוד פה. היה פה ברוש עכשיו כבר אין ושביל אחד הוביל לעד רק מטורף חוזר רעב, אל נעוריו במקום לכבוש ולהילחם, במקום למות באיזה קרב חזרתי כדי להתנחם עד מחרת".
 
סדי בן שטרית, מפעילי המחאה הבולטים כתב: "ברלין תחילת שנות השלושים או נס ציונה 2020 אנחנו לא משווים חלילה". אייבי בנימין הוסיף: "נס ציונה הבוקר הכתובת על הקיר", העיתונאי ג'וש בריינר כתב: "בוקר טוב משטרת רחובות האחראית על נס ציונה. סליחה על ההטרדה. אינני איש מודיעין, אבל אחרי שכבר איימו שם לדרוס מפגינים ועכשיו לסמן אותם בבתיהם עם מדבקות בוגדים וגרפיטי, נדמה לי שכדאי להתעורר לפני שמישהו ייפגע בנס ציונה. אמנם לא מדובר על "קריאות התססה" נגד רה"מ אבל רק שימו לב"
 
תגובת ראש עיריית נס ציונה שמואל בוקסר על אירועי הגרפיטי שרוססו בעיר: "מגנה בתוקף גילויי אלימות הסתה והשחתה של המרחב הציבורי בעיר ופועל בשיתוף רשויות החוק על מנת לאתר את המשחיתים ולמצות מולם את הדין. מחלקת שפ"ע פעלה בשעה האחרונה על מנת להסיר את הכתובות המסיתות. נמשיך לקדם בנס ציונה שיח של אחדות, סובלנות וערבות הדדית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה