משפט

מחכים להחזר המקדמה מהאולם? לא בטוח שתקבלו אותו

לאחר שבכנסת קבעו כי על האולמות להחזיר את כספי המקדמות למתחתנים, התאחדות בעלי האולמות עתרה לבג"ץ. יו"ר ההתאחדות נועם לוי: "הענף בקריסה ולא ייתכן שמחוקקים חוק שאינו עולה בקנה אחד עם המציאות"
שרון טל |  1
אולם אירועים (צילום pixabay)
אמנם בכנסת קבעו כי על אולמות האירועים להחזיר למתחתנים את כספי המקדמה, אך בהתאחדות בעלי האולמות ממש לא מתכוונים למהר. התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים בישראל הודיעה על עתירה לבג"ץ על מנת שיתערב בחוק החזר המקדמות לזוגות שאירוע החתונה שלהם בוטל בגלל משבר הקורונה.
לטענתם, החוק חוקק בחטף ומונע מטעמים פופוליסטיים. לא ייתכן שהענף הוא האחרון שיחזור לעבוד בצורה סדורה.
החוק הקיים דורש מבעלי האולמות לשלם באופן מיידי החזרי מקדמות וללא פריסת תשלומים. כל בר דעת יכול להבין  את הקושי להחזיר כספים על הוצאות שהוצאו עבור הכנות רבות בליווי הזוג, תחת איומי קנסות ותביעות בבתי משפט, לצד אפס הכנסות לאורך כמעט שנה שלמה בשל השבתת הענף ומשבר הקורונה.
בהתאחדות אומרים כי "בשל השבתת הענף על ידי המדינה, ספגו בעלי אולמות האירועים מכה כלכלית אנושה שהובילה לפגיעה ביכולתם של אולמות וגני אירועים רבים לעמוד בהתחייבויותיהם. אולמות האירועים מפרנסים עשרות אלפי עובדים במעגל הראשון ועוד מאות אלפי משפחות במעגלים הבאים.
ההתאחדות קוראת בהזדמנות זו לבעלי אולמות ולזוגות הרוצים להתחתן להגיע להסדרים לגבי קיום אירוע במועד חלופי, לקיים את שמחתם וחתונתם ולהחזיר את תעשיית השמחות בישראל לחיים".
נועם לוי יו"ר התאחדות בעלי האולמות: "אנחנו מבינים את מצוקת הזוגות ומעוניינים להסדיר את הנושא בצורה הוגנת ומאוזנת, ובפועל אף הגענו להבנות עם רוב הזוגות. יחד עם זאת, החוק הקיים דרקוני, חד צדדי ועלול לגרום לחדלות פירעון של חלק מהאולמות. החוק הקיים דורש מבעלי האולמות לשלם באופן מיידי החזרי מקדמות, תחת איומי קנסות, בעוד שהענף בקריסה ורחוק מהתאוששות. ישנם אולמות שכלל לא קיבלו סיוע כלכלי מהמדינה, או שהסיוע שקיבלו הוא מזערי. אנחנו אחרונים שנחזור לעבודה ולכן דורשים שהחוק יתעדכן ולא יפקיר אותנו".
התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים הינה הגוף היציג לענף האירועים בישראל ומייצגת מאות בעלי אולמות וגני אירועים המעסיקים רבבות עובדים בענף. ההתאחדות מייצגת את הענף בהתמודדות וסיוע עם משבר הקורונה וההשלכות הרוחביות על הענף כולו. את ההתאחדות מייצגות עו״ד איה רייך מינא ועו״ד נטליה זרון מעמית פולק מטלון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה אתם לא פונים למיקי זוהר מהליכוד?
    זליג 01/2021/07
    הגב לתגובה זו
    6 0
    שר האוצר דוקא אמר בזמנו שהוא אוהב לעזור לבעלי אולמות, בייחוד אם הם מהמשפחה שלו.
    סגור