משפט

נתניהו ומוזס הגיבו לכתבי האישום: "טענה מומצאת ואבסורדית שאינה קיימת בדין הישראלי"

פרקליטיו של נתניהו הגיבו היום לכל כתבי האישום נגד ראש הממשלה: "אין כזאת טענה בספר החוקים ואין לה תקדים". מוקדם יותר הגיבו גם פרקליטיהם של נוני מוזס ושאול אלוביץ'
מערכת ice |  2
נוני מוזס נותניהו (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
לאחר הגשת כתב האישום בתיק 2000, מגיע שלב התגובות מטעם הנאשמים: עורכות הדין נוית נגב ואיריס ניב-סבאג, המייצגות בתיק 2000 את מו״ל ידיעות אחרונות, ארנון מוזס, הגישו אחר הצהריים (שני) את תגובתו לכתב האישום, לבית המשפט המחוזי בירושלים. בתגובתו, מוזס כופר באישום נגדו. עורכות דינו העלו טענות לפיהן קיימת פרשנות שגויה שניתנה לאמירות מסוימות בשיחה שהתנהלה בינו לבין נתניהו בדצמבר 2014. 
״ייחוס עבירה למוזס בכתב האישום בגין אמירות מסוימות בשיחה הינו ייחוס ראשוני ותקדימי, הסותר מושכלות ראשונים לפיהם שיח כזה, המתקיים ביחסים בין פוליטיקאים וגורמים ציבוריים לבין אנשי תקשורת הוא שיח לגיטימי, שאינו נבחן בשדה של המשפט הפלילי״. כתבו פרקליטותיו לבית המשפט. והוסיפו כי ״כתב האישום מתבסס על פרשנות שגויה של האמירות המסוימות בשיחה, תוך התעלמות מהמכלול השלם של הדברים שנאמרו בשיחה, מהקשרן של האמירות במכלול השיחה, ומההקשר הכולל של השיחה במכלול השיח הלגיטימי שהתקיים בין נתניהו ומוזס לאורך שנים״.
עוד טענו עורכות נוית נגב ואיריס ניב-סבאג כי "מוזס דוחה מכל וכל את הטענה כי הציע והבטיח שוחד לנתניהו. האמירות בשיחה בעניין חוק נאמרו כחלק משיח לגיטימי שמהותו ׳לובינג׳ והאמירות בשיחה בעניין חוק נאמרו כחלק משיח נהוג, לגיטימי ומקובל בין פוליטיקאים וגורמים ציבוריים לבין אנשי תקשורת . כתב האישום מתבסס על פרשנות שגויה של האמירות בשיחה תוך התעלמות ממכלול השיחה עצמה ומהשיח הלגיטימי שהתקיים בין נתניהו למוזס לאורך שנים״. 
במקביל, טענו פרקליטיו של נתניהו, עורכי הדין בעז בן צור ועמית חדד, כי מרשם הואשם במעשים שכלל לא נחקר עליהם. כך כתבו בשמו במענה לכתב האישום, היום. פרקליטיו של נתניהו הוסיפו וטענו כי רה"מ כלל לא נשאל בחקירותיו על למעלה מ-90% מהפניות לאתר ״וואלה״. 
עוד הוסיפו בתשובתם כי מתוך 150 המקרים שכתב האישום המתוקן טוען לגביהם למעורבות לכאורה בסיקור התקשורתי ב״וואלה״ של רה״מ באמצעות דובריו, נשאל רה״מ רק על מספר מקרים בודדים. 
בהמשך פנייתם, התייחסו הפרקליטים ל"תיק 2000" וטענו כי קיימת הסכמה חד משמעית על כך שראש הממשלה לא קיבל דבר ממוזס. "קיימת הסכמה חד משמעית על כך שראש הממשלה לא קיבל דבר, והטענה נגדו היא שלא סירב להצעתו של מוזס מספיק מהר. אין כזאת טענה בספר החוקים של מדינת ישראל. זאת טענה מומצאת ואבסורדית שאינה קיימת בדין הישראלי ושאין לה תקדים". 
בתוך כך, בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ', הנאשמים בתיק 4000, הגישו הבוקר (שני) המענה לכתב האישום המתוקן בתיק 4000. במענה לכתב האישום, כתב פרקליטו של אלוביץ', עו"ד ז'ק חן, כי "בדעתו של מר אלוביץ' לא עלה שבכך שהוא נענה לפניות בנוגע לסיקור ראש הממשלה ובני משפחתו באתר 'וואלה' הוא נתן שוחד. לדברי אלוביץ', ההתערבות תאמה את עמדותיו והייתה ניסיון לאזן את הקו הפוליטי של האתר ואת 'הקו השלילי הקיצוני, הקטנוני והמקומם' שננקט בו נגד ראש הממשלה נתניהו ובני משפחתו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    האם בגלל שנבצר ממנו להוציא את העבירה לפועל, אז הוא פטור
    גל 01/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעצם ניסיון העבירה? כנראה שלא. אם ניקח לדוגמא ניסיון לרצח, כן יואשם אדם גם אם ניסה ולא הצליח. לגבי התשאול, יש פרוטוקולים של החקירות. ייתכן וגיבשו מספיק ראיות בלי עדותו של רה"מ, או שבמכוון ניצל את מעמדו כדי להתחמק מחקירה. אז ישלימו אם צריך. אם שיחות שכאלה הן לגיטימיות, את זה תידרשו להוכיח במשפט, שאכן זה דבר נפוץ. וזה שמדובר בדבר נפוץ, לא הופך את זה ללגיטימי.
    סגור
  • 1.
    מפתיע... הייתי בטוח שהם יודו בכל מיד
    ארתור 01/2021/18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מי היה מאמין...
    סגור