משפט

סמוטריץ' תוקף את הפרקליטות: "אריה שיף הוא לא עבריין, הקורבן הפך לנאשם"

יו''ר מפלגת הציונות הדתית מאשים את פרקליטות המדינה באוזלת יד בגין העמדתו לדין של תושב ערד, אריה שיף לאחר שירה בפורץ בביתו. סמוטריץ: "במציאות של מערב פרוע בדרום, האזרחים הם חסרי אונים"
ארנולד נטייב |  4
בצלאל סמוטריץ' (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של בצלאל סמוטריץ', ויקיפדיה)
יו''ר מפלגת הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' תוקף היום (שלישי), את פרקליטות המדינה בגין העמדתו לדין של אריה שיף, תושב ערד שירה בפורץ כשניסה לגנוב את רכבו: "אריה שיף הוא לא עבריין והעמדתו לדין היא איוולת".
בראיון לאולפן ווינט, אמר סמוטריץ': "במציאות של מערב פרוע שיש כיום בדרום, שוב ושוב אזרחים עומדים חסרי אונים - באמת מול אוזלת יד מטורפת של מדינת ישראל שנכשלת בתפקיד הכי בסיסי שמדינה צריכה לתת לאזרחיה : ביטחון אישי".
"אני ראיתי את התמונות. אני לא אומר שזה מה שצריך לעשות - לבין להגיד אני מעמיד לדין אדם שפעל באינסטינקטים טבעיים, אדם עומד על ממונו. אצלנו במקורות היהודיים כתוב: 'אם במחתרת יימצא הגנב, אין לו דמים', לגנב אין דין מוות כמובן. אבל 'אם במחתרת נמצא הגנב' - גנב שבא בלילה, בהחבאה, רעול פנים לך תדע אם יש לו אקדח ואדם עומד על ממונו, זה הדבר הטבעי ביותר".  
 
בהמשך דבריו, סמוטריץ' מסתייג בשנית מהצדקת הירי עצמו ואומר: "עוד פעם, אני לא אומר שזה מה שצריך לעשות מלכתחילה, אבל להפוך היום את הקורבן לנאשם ואיתו לנסות למצות את הדין... מדובר בפשיעה אלימה בסופו של דבר ואנשים מפחדים".
עוד אמר: "יש שם כמויות נשק שלא מביישות חטיבה ואולי אוגדה בצה''ל. אריה שיף עשה כל מה שאדם נורמלי היה עושה, אין שום היגיון להעמידו לדין. בעיניי זו פשיטת רגל ערכית חד משמעית של הפרקליטות".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תגובה על אריה שיף
    צדק 01/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק סמוטריץ מערכת המשפט ובראש הפרקליטות פשטה רגל . מה הייתי עושה אם היתי קם בלילה ומוצא בביתי איש זר רעול פנים .בוודאי שהייתי יורה בו. בדיוק כפי שעשה אריה שיף רעול פנים ניסה לגנוב את רכבו רכושו. לתת לו ךחמוק? הזוי אנשים שומרי חוק מפחדים. והגנבים והשודדים חוגגים בלי פחד מוגנים כביכול. . זה אמיתי? בושה וחרפה צוחקים עלינו בעולם.
    סגור
  • 2.
    סמוטריץ' צודק במיליון אחוז.
    אכפתלי 01/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להעמיד לדין את הקורבן !? הווה אומר,שמערכת החוק מעודדת לגנוב. לא ייתכן שלא יתאפשר לאזרח להגן על רכושו מפני גנבים. ידע ויזכור הגנב, שניתנת זכות לאזרח לירות בו, ברגע שהוא חודר נכנס לשטח הפרטי שלו,קרי חצר,בית, רפת,חממות וכן הלאה. המדינה חייבת להגן על אזרחיה.
    סגור
  • 1.
    נער גבעות פוחז ...בושה וחרפה הפעם צודק
    דני 01/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפעם מסכים עם נער הגבעות
    סגור
  • השמאל פוחד מהערבים.
    אכפתלי 01/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפחד של השמאל מהערבים ( פליסטינים?) כ"כ גדול,שהמטורפים שביניהם מוכנים להחזיר להם את כל השטחים שסיפחנו במלחמת ששת הימים. הווה אומר,חזרה לגבולות 48. אתם מצלמים את גבולות 48? השמאל הרדיקאלי ( מדינה עמוקה) משתף פעולה עם הפלסטינים בכל הרמות. יש בתוכינו סוס טרויאני, שיושבים בתוכו מרגלים יהודים,שכל מטאתם להותיר אותנו לחא מדינה,ותחת שליטה מוסלמית,או נוצרית,וזה במידה ונברח מהארץ. חזרה לגלות. לא מאמינים. אחד בשם "הורוביץ" הוגה דעות. אמר,שהיהודים לא צריכים מדינה. למה? כי קיימנו את חובתינו. והיא? להנחיל לאנושות את המוסר. הנחלנו? סבבה! לא צריך מדינה. השואה לא השפיעה על התפיסה האידיוטית הזו.
    סגור