משפט

הונאת הענק בבורסה: כתב אישום נגד חנן אברמוביץ', לאן נעלמו יהלומים בשווי 45 מיליון דולר?

מעל 4 שנים נמשכה החקירה סביב היהלומן חנן אברמוביץ', בחשד לגניבת יהלומים ומכירתם בשווי עשרות מיליוני דולרים, תוך מסירת צ'קים ללא כיסוי ללקוחות. לדבריו היה מצוי במצב כלכלי קשה, אך המדינה הטילה עליו מגבלות ובקשה לאיסור יציאה מהארץ
יהודה לוינגר | 
בורסת היהלומים הישראלית (צילום IDI המכון הישראלי ליהלומים)
כתב אישום חמור הוגש היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד היהלומן חנן אברמוביץ' בגין גניבת יהלומים בשווי עשרות מיליוני דולרים. כתב האישום הוגש לאחר חקירה ממושכת שהחלה לפני יותר מ-4 שנים. על פי כתב האישום, אברמוביץ' השתמש בקשריו לקבל יהלומים לשם מכירתם על ידי תיווך ומסירת צ'קים ללא כיסוי לסוחרים בתמורה. למרות חקירת המשטרה, היהלומים עצמם לא אותרו עד היום. 
על פי כתב האישום, אברמוביץ' רקם את המהלך בשנת 2015 וכבר אז גמלה בליבו ההחלטה לגנוב את היהלומים. כך הצליח לגנוב יהלומים בשווי 45 מיליון דולר מ-16 סוחרי יהלומים, כאשר אברמוביץ' משכנע אותם לקבל לידיו את היהלומים לצורך מכירתם ומסירת צ'קים ללא כיסוי וזאת לאחר שמסר ללקוחות שהיהלומים נמכרו. בחלק מהמקרים הוא שכנע את הסוחרים שלא יפקידו את הצ'קים מסיבות כאלו ואחרות ודחה את התשלומים בשקרים.
כזכור, החקירה נפתחה עוד במחצית 2016 על ידי היחידה לחקירות הונאה במשטרת מחוז תל אביב, ומנכ"ל הבורסה ליהלומים דאז, ח"כ אלי אבידר, היה שותף לבדיקת החקירה: "הנהלת הבורסה תגלה אפס סובלנות כלפי גורמים הפוגעים בחברי בורסה אחרים" מסר אז.  השופטת רונית פוזננסקי כץ האריכה את מעצרו וזאת לאור החשד הסביר שהיה קיים נגדו.
אברמוביץ' עצמו הסביר כי היה בחדלות פירעון וזו הסיבה שלא עמד בתשלומים, אולם עם התפתחות החקירה הודה אברמוביץ' במעשים והתוודה כי מכר את היהלומים אך לא העביר תשלום בעבורם וזאת לאור מצבו הכלכלי הקשה, בו היה שרוי כבר משנת 2008. לאור זאת מבקשת המדינה לאסור את יציאתו מהארץ ודורשת הפקדת ערבויות שיבטיחו את התייצבותו בבית המשפט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה