משפט

34 אומנים עתרו לבג"צ לחקור נגד קמפיין "שמאלנים בוגדים"

אמנים ואנשי רוח עתרו לבג"צ לפתוח בחקירה פלילית נגד קמפיין "שמאלנים בוגדים". בין העותרים: תמי ארד, אחינעם ניני ואורנה בנאי. העותרים: "אנו בראשיתה של מערכת בחירות, בה הסיכון להתממשות האלימות אליה מכוון ומביא הקמפיין, הולך וגובר"
מערכת ice |  4
אורנה בנאי (צילום יונתן זינדל פלאש 90)

34 אומנים, אנשי רוח ואזרחים מהצד השמאלי על המפה הפוליטית החליטו לעתור לבג"צ לפתוח בחקירה פלילית נגד קמפיין "שמאלנים בוגדים".

בעתירה שהוגשה על ידי עו"ד איתן להמן ויאיר נהוראי חתמו 27 אנשי רוח, אומנים, מוסיקאים, שחקנים ביניהם: אורנה בנאי, אחינועם ניני,  תמי ארד (אישתו של  החייל החטוף רון ארד), השף אייל שני, מוסי רז  ומהרטה ברוך  מרשימת מרצ לכנסת ועוד 7 אזרחים שהותקפו במחאות השונות.
בכתב העתירה נכתב כי: "ההסתה הפרועה נגד כל מי שנחשב 'שמאלני' הפכה מהשמצה בקנה מידה רחב כלפי ציבור שלם, לתקיפה ממשית של אזרחים פרטיים, הסתה לאלימות ממשית כלפי אנשים ספציפיים, והוצאת לשון הרע על בסיס מופרך ושקרי, כנגד מי שמעז לצאת במחאה נגד השחיתות השלטונית. זאת, תוך הוספת הכינוי השקרי והמסית: 'בוגדים', כאילו כל מי שאינו מחזיק בהשקפת עולם ימנית-בוגד הוא". בנוסף, העותרים כתבו כי הם פנו בעבר ליועץ המשפטים לממשלה עו"ד ד"ר אביחי מנדלבליט וכל הפניות  זכו להתעלמות.
בסיכום העתירה נכתב: "חוסר הסבירות שבהימנעות המשיב מלהפעיל את סמכויותיו למיצוי הדין עם יוזמי ומובילי הקמפיין הקשה נגד ציבור ישראלי גדול, הינה מנוגדת לדין ופוגעת באכיפתו, פוגעת באינטרס הציבורי, ומהווה התנהלות בלתי סבירה באופן קיצוני ולבית משפט נכבד זה עילה להתערב בו".

מוסי רז (צילום: תומר נויברג,  פלאש 90)
אחד העותרים כאמור, מוסי רז מועמד מספר 6 ברשימת מרצ לכנסת שאמר ל-ice: "אנחנו כבר ראינו פעמיים במדינת ישראל גם במקרה של גרינצוייג וגם במקרה של רבין זיכרונם לברכה, לאן מוביל אותה ההסתה. לכן צריך לעצור אותה ולדאוג שהיא לא תימשך, כל אחד זכאי לדעותיו ויכולות להיות שונות  מהאחר. אבל לא לזכות להסתה שאנחנו לא יודעים לאן היא יכולה להוביל אותנו. אני לא מאמין שאין הרבה אנשי שמאל שהותקפו, גם אני הותקפתי בעבר בנעוריי וצריך להפסיק את זה"


כנשאל האם העתירה יצאה במכוון בזמן הבחירות והאם זה חלק ממהלך פוליטי? ענה רז כי: "אני חושב שהתחלנו להתארגן לפני הבחירות. בכל מקרה, אני לא מכיר את כל העותרים ואני בטוח שאנחנו לא מצביעים לאותה מפלגה, מצביעים לכמה מפלגות שונות והדבר לא קשור. לא חושב שיש קשר כמו שאני לא חושב שיש קשר להסתה לקראת הבחירות, אני לא יודע אם היא תיפסק אחרי הבחירות".

תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כחבל תליה למר נתנחהו הוא נתפס כאומנות, מה הבעיה
    דודי 02/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם הכינוי בוגדים? כלל המיזמים נגד נתניהו ומשפחתו, ההתעמרות בהם זה בסדר ואף אחד מהצבועים הללו לא קם והגיש עתירה, נמאסתם כבר תהיו הוגנים כלפי כולם
    סגור
  • 3.
    כל השמות המוזכרים עומדים בראש מערכת הסתה והכפשה ענקית
    צבועים נמאסתם 02/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי כמו אחינועם ששרה שיריאופל משחירים נגד ראש הממשלה, משפחתו ומצביעיו ומי כאורנה בנאי שכל מהותה שנאה והסתה. כל האחרים לא אמנים אלא פוליטיקאים מן השורה שלא מפסיקים להסית
    סגור
  • 2.
    להסתה נגד השמאל אין קשר לבחירות,
    עיניים פקוחות 02/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההסתה נגד השמאל קיימת מאז שנתניהו לחש לרב כדורי "השמאל שכחו מה זה להיות יהודים" אמירה שלוחת רסן ופרחחית, היא היא שפתחה את מסע הציד.
    סגור
  • 1.
    מסיתים בני מסיתים, מגישים עתירה...
    מאיר k 02/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אורנה בנאי, מוטי רז וכמותם, הם המסיתים והנוכלים, מגישים עתירה בשם הרוח וריח הזבל והשקרים.
    סגור