משפט

רביב דרוקר רצה תיעוד מחקירת שעיה סגל ונדחה כבקשת נתניהו

כתב רשת 13 ביקש מבית המשפט לקבל חלקים מהחקירה של שעיה סגל ז"ל, ראש הממשלה ביקש לא לאשר את השימוש ובית המשפט דחה את הבקשה בטענה: "נחקר שלא באזהרה, אין ביכולתנו לדון בכך"
מערכת ice |  7
רביב דרוקר (צילום באדיבות רשת 13)
כתב רשת 13 ביקש בשבוע שעבר מבית המשפט המחוזי בירושלים תיעודים קוליים וחזותיים של שעיה סגל ז"ל שהיה יועץ התקשורת של ראש הממשלה בנימין נתניהו מתוך החקירה בנושא תיקי נתניהו. 
בנימין נתניהו ומדינת ישראל ביקשו לסרב לבקשה מטענה כי שעיה נחקר  שלא באזהרה ולפי חוק הסדר הדין סעיף 13, בית המשפט לא יוכל לדון בכך. כלומר, אסור לפרסם פרטי חקירה של עד שאינו חשוד. 
בבקשה של נתניהו נכתב כי: "דרוקר מבקש לעשות שימוש בהדלפה אסורה שהוא מהין להגיש בקשה בגינה לבית המשפט. דומה שאוחזת היד של רשויות האכיפה ביחס לתופעה הנרחבת של הדלפות של חומרי חקירה בהליך זה הביאה לתעוזה יוצאת דופן שמקבל ההדלפה פונה עם ההדלפה האסורה לבית המשפט שיתיר לו לפרסם אותה.  דרוקר הגיש לבית המשפט הנכבד ראיה לא קבילה במטרה להמשיך ולזהם את ההליך. מדובר בהמשך ישיר לתוכנית ששידר בה הוא ראיין עדי תביעה והתיימר לבצע ׳משפט ציבורי-פומבי׳ מקביל לזה המתקיים בפני בית המשפט הנכבד. נזכיר כי המבקש ייחד פרק בבקשתו להגנה מן הצדק לסוגיית ההדלפות ומשמעותן".
עוד נכתב כי: "אם תיווצר ההחלטה על כנה, הרי שייפרץ הסכר וחומרי חקירה רבים יפורסמו מבלי לקיים את ההוראה הברורה הקבועה בסעיף 13 שבוססה, כאמור, בפסיקתו של בית המשפט העליון ובהנחייתו של פרקליט המדינה. אירוע כזה יוביל לזיהום רבתי של ההליך, באופן שבו בית המשפט הנכבד ועדים רבים ייחשפו לחומרי חקירה רבים ושונים, ואין צורך להעביר במילים על המשמעות הקשה של אירוע מסוג זה"
השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם נענו לבקשת נתניהו וזאת בשל חקירתו כעד ולא כחשוד ואין ביכולת של בית  המשפט המחוזי בירושלים לדון בבקשה.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    דרוקר המזהם המשפטי
    קובי 03/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוב עשה בית המשפט ושם מעצור בזילות בית המשפט ובהאדרת התקשורת "המכונסת" לכיוון אחד. תמיד תשאל השאלה , האם התקשורת יכולה להדליף חומרים מבית המשפט ללא כל אישור והם כבעלי דין דורשים למען התקשורת כחלק נכבד מניהול המדינה. לא זכור לי שהם חלק מכך. זכות הדמוקרטיה הינה לכל אזרח ולא למוסד התקשורת כיחידה יחודית.
    סגור
  • 6.
    רביב דרוקר המסית החדש
    שימי 03/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כול הפרשנים למינהם דרוקר,ספי עובדיה ,אברמוביץ,דנה וייס,רינה מצליח ויש עוד שמקבלים את הבמה מול כול המדינה לפרסם את דעתכם תהיו אובייקטיבים ,תשתלטו על השנאה שלכם ,תביעו דעה לכאן ולכאן כמו עמית סגל שלא פעם ביקר את נתניהו למרות שהוא ימני ,אבל השנאה שלכם תגרום לעוד ועוד אנשים שפויים שלא מושפעים מההסתה שלכם להצביע לליכוד ולסתום לכם את הג'ורה
    סגור
  • 5.
    השטן
    שם 03/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    השטן מהשמאל
    סגור
  • 4.
    בושה
    מיכאל 03/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רביב אובססיבי.
    סגור
  • 3.
    שגיאות הגהה לרוב
    דורית 03/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוזלת,תיוותר, למכביר,... תתקנו לכם
    סגור
  • 2.
    הפחד והנוכלות
    yair 03/2021/02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מעניין למה ביב הסטנד אפיסט מפחד
    סגור
  • 1.
    הדיקטטור לא רוצה שתדעו. בטח לא לפני בחירות.
    נדיר לרר 03/2021/01
    הגב לתגובה זו
    13 3
    דברו איתו עוד 30 שנה... ונראה.
    סגור