משפט

רשות המסים חשפה: 41% מבתי העסק שנבדקו לא רשמו הכנסות כחוק

במבצע ביקורות ארצי שהתמקד בעסקים לגביהם עלה חשד להעלמות מס בעקבות מידע שנאסף בזמן הגבלות הקורונה, נמצא כי ב-43 מתוך 104 בתי עסק נמצאו הפרות. בין הממצאים: רופא שיניים שלא רשם תקבולים בגובה 300 אלף שקל באשראי
מערכת ice |  1
החזרי מס לעסקים (צילום freepik)
רשות המסים ערכה בשבוע שעבר מבצע ביקורות מס הכנסה בעסקים ברחבי הארץ, לגביהם עלה החשד להעלמות מס בעקבות מידע שנאסף בזמן הגבלות הקורונה. במהלך המבצע נערכו ביקורות ב-104 בתי עסק, ונמצא כי ב-43 מתוכם לא נרשמו הכנסות כחוק. כמו כן, במהלך הביקורות נמצאו 18 הפרות של חוק המזומן. במבצע השתתפו משרדי פקיד השומה ברחבי הארץ והפעילות כללה פעולות סמויות ביניהן תצפיות וקניות ניסיון.
באזור ירושלים, הגיעו המבקרים לרופא שיניים, ומצאו כי הוא לא רשם תקבולים בסך כולל של 300,000 שקל מכרטיסי אשראי. כשנשאל על כך, טען הרופא כי: "אני נמצא הרבה בחוץ לארץ והבת שלי שניהלה את הרישומים לא מבינה בזה כל כך". בביקורת אחרת בחנות בגדים במזרח העיר, נמצאו בספרי העסק תקבולים בסך 200,000 שקל שהתקבלו באשראי ולא נרשמו בספרים. עוד בירושלים, בביקורת בחנות ירקות בשוק מחנה יהודה, מיד עם הזדהות המבקרים הכניס בעל החנות מספר שטרות מהקופה לכיסו. בספירת הקופה נמצאו הפרשים של מעל 1,260 שקל. כמו כן, נמצא כי בעל החנות לא רשם בספרים קניית ביקורת וקניות נוספות בסך 1,300 שקל. 
באזור המרכז הגיעו המבקרים לבית גידול לחיות ומספרת כלבים, ומבדיקת חשבון ה"ביט", נמצאו מספר תקבולים שהתקבלו בסך 5,750 שקל שלא נרשמו או תועדו כלל. טענת בעלת העסק על כך הייתה: "לא ידעתי אם ישאירו את הכלב או יחזירו אותו, לגבי שאר התקבולים אין לי כרגע תשובה".  בביקורת אחרת, באטליז בת"א נמצא כי בעל המקום לא רשם תקבולים בסך כולל של 6,440 שקל במזומן, שנמצאו בקופסא של השיקים הדחויים. כשנשאל על כך ענה בעל האטליז: "מנהלת החשבונות לא הגיעה והיא זו האמורה להפיק את הקבלה בעבור סכום זה". בביקורת אצל ספר ושיפוצניק באזור המרכז, נמצא כי הוא סולק תקבולים דרך מסופון הויריפון ולעיתים דרך מסופון אופטימוס, ונמצא אי רישום תקבולים בסך 7,244 שקל. כשנשאל על כך ענה: "אני מאוד לא מסודר".
בדרום הארץ, הגיעו המבקרים לעסק שרותי חשמל לרכב באילת, שם ערכו תצפית מוקדמת ובה נצפה רכב שבוצע בו תיקון. כשנשאל על כך, בעל העסק טען שלא קיבל כסף, אך בשיחה של המבקרים עם בעל הרכב אמר ששילם 2,000 שקל עבור התיקון.  לבסוף בעל המוסך הודה שלא רשם כי "רצה להעביר את הכסף ישירות לספק שלו". בנוסף מבדיקת חשבון הבנק של העסק נמצא אי רישום נוסף בסך 590 שקל.
בצפון הארץ, ביקרו המבקרים בנגריה באזור טבריה עליה התקבל מידע מלקוחה על ביצוע עבודות נגרות מטבח עליהם שילמה 7,000 שקל. מבדיקת הספרים נמצא כי תשלום זה לא נרשם. לטענת בעל הנגריה לא קיבל כלל כסף מהלקוחה זאת למרות שהלקוחה אישרה בתצהיר על התשלום. בביקורת אחרת באזור הצפון, הגיעו המבקרים לחקלאי במושב בגליל, ומבדיקת הספרים נמצא אי רישום תקבולים  ממכירת 10 גלוני שמן זית בסך כולל של  5,000 שקל. 
לקראת ביקורת במוסך בכפר  בענה נערכו תצפיות מוקדמות במשך מספר ימים על  המוסך ובו נרשמו מספרי רכבים שעברו טיפולים במקום. ביום המבצע נערכה ביקורת במוסך, ונמצא כי הרישום האחרון בספרים הינו מהחודש שעבר. לאחר שהמבקרים עימתו את בעל המקום עם התצפיות והמיידעים הודה בעל המוסך כי ביצע טיפולים לרכבים וקיבל תמורתם סה"כ 6,000 שקל שלא נרשמו כחוק.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    41% עבריינים?
    תוהה 03/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם רק אני רואה את הבעייתיות בדיווחים של רשות המיסים? באופן קבוע הם מדווחים על אחוזים גבוהים של עבריינות בקרב בעלי עסקים שמנסים לשרוד, אולי הבעיה כאן הוא הפוכה?? למה אף אחד לא שואל את עצמו האם המלך הוא עירום ואיך יכול להיות שיש כל כך הרבה עברייני מס במדינת ישראל (בניגוד לעולם אגב) אולי הבעיה היא לא בעסקים אלא במיסוי גבוה שלא מאפשר לעסקים לנשום, בתקנות מס הזויות שמשתנות כל שני וחמישי, ב19 לנובמבר דווחה רשות המיסים בוואינט שהיקף ההכנסות הלא מדווח בקורונה הוא 310 מיליארד , בואו נחשב שניה כל המגזר העסקי כולל שכירים הוא 1700000, יוצא שכל אדם מהמגזר העסקי העלים הכנסות בסך 182352 שקל והשנה אפילו לא נגמרה (הדיווח מנובמבר) , האם נראה למישהו הגיוני המספרים הללו ? רוב השכירים מרוויחים 72000 בשנה ובקושי גומרים את החודש , איך בדיוק הם העלימו סכום של יותר מ182000 שקל וזה כמובן אם נניח שכ-ו-ל-ם כולל העסקים הלעימו את סכום הזה ללא יוצא מן הכלל - כי אחרת הסכום צריך להיות גבוה יותר מה שהופך את העניין למגוחך עוד יותר
    סגור