משפט

עומרי חיון בתביעת ענק נגד ערן סויסה וישראל בידור

כתב הרכילות והבידור שלח התראה לתביעה לערן סויסה, דוד סער, ישראל בידור וישראל היום על סך 300 אלף שקל. לטענתו, השתמשו בחומרים בלעדיים שלו ללא מתן קרדיט. התביעה תשלח בראשון הקרוב. חיון: "סער חיקוי, סוויסה מניפולטור". בסביבה של סוויסה: "חיון אובססיבי אליו"
אביחי דלאל |  5
עומרי חיון וישראל סוויסה (צילום פייסבוק ויחצ)
סערה בעולם הבידור? כתב הרכילות, עומרי חיון הגיש היום (חמישי) מכתב התראה לתביעה נגד ערן סויסה כתב הרכילות והבידור של ישראל היום, דוד סער הבעלים של ישראל בידור ושתי המערכות. לטענת חיון, השתמשו בחומרים שלו בחשיפת פרשת אלימלך קשתי והאח הגדול.
ביום ראשון הקרוב, עו"ד מתן פריידין מטעמו של חיון ישלח מכתב התביעה הרשמי על סכום של 300 אלף שקל. במכתב ההתראה נכתב: "עשיתם לכם מנהג לנכס פרסומים ראשוניים וחשיפות בלעדיות של מרשי למר ערן סוויסה, תוך השמטת שמו של מרשי, הכל בידיעה ותוך חוסר תום-לב בוטה ותוך גרימת נזקים למרשי".
בהמשך, חיון התייחס לפרשת אלימלך קשתי והפנה אותם ל"חשיפה" מהאתר בשנת 2019. חיון טוען כי מדובר ב: "צילומים בלעדיים שפורסמו על ידו אף שימשו בסיס לחקירת המשטרה שהתנהלה בעניין ולכתב האישום שהוגש בבית המשפט". בנוסף, הוסיף כי הפרסום על האפשרות שקשתי יצא פורסם כשעתיים לפני הכתבה שיצא בישראל היום. 
בנוסף, נכתב במכתב ההתראה כי הדבר נעשה: "תוך הפרת כל נורמה עיתונאית בסיסית נתתם לידיעה המועתקת שפרסם מר סוויסה כותרות כאילו מדובר בחשיפה של כתב ישראל היום מר סוויסה, בעוד שמדובר בידיעה בלעדית של מרשי. אם לא די בכך, הרי שהיום העלה מר סוויסה 'טור דעה', תוך שהוא עושה שימוש בסרטון הבלעדי של מרשי – אף זאת ללא כל רשות וללא מתן קרדיט. מדובר בהתנהלות פסולה וחמורה, אשר מעבר להיותה מנוגדת לכל נורמה עיתונאית בסיסית, הרי שזו גורמת למרשי נזקים חמורים, לרבות פגיעה בזכות יוצרים של מרשי ובזכות המוסרית שלו".
כאמור, עומרי חיון תובע גם את דוד סער וישראל בידור ועליהם נכתב בהתראה: "נדרשים אף הם לפרסם התנצלות ותיקון מתאימים ביחס לקרדיט השגוי שניתן על-ידם ביחס לפרסומים בעניינו של מר קשתי, אשר יוחסו באופן לא נכון ולא הוגן למר סוויסה ולא למרשי". במידה וזה לא יקרה, חיון מאיים בתביעת ענק של כחצי מיליון שקל.
חיון בתגובה תוקפנית לאתר ice אמר: "בדוד סער הושקעו מיליונים, הבנאדם חיקוי של כל מה שעשיתי לאורך 13 שנות קריירה והוא דורס שוב ושוב את הקרדיט והתוכן הבלעדי והחשיפות הבלעדיות שאני מביא. אין יותר מביש מזה. עדיף שימשיך להתעסק בתמונות מקסימות של סלבס ופירגונים אחרת הוא מוזמן לבית משפט גנב. כל עיתונאי יודע שקרדיט בסיפורים גדולים נחוץ".
חיון תקף גם את כתב ישראל היום כשאמר עליו: "ערן סוויסה נלחם בפרשת עומר אדם שנחשפה אצלי לראיין במעריב אותי בזמן שסגרתי ראיון שער לידיעות ואני לא ידעתי את את החוקים באותה תקופה. ערן מניפולטר ועשה שימוש בוטה בחשיפה ובסרטון שלי סיקר את זה באובססיביות במטרה לקבל בונסים ואהדה אצל מפורסמים ואנשים בתעשייה בזמן שהוא יודע שזאת חשיפה בלעדית שלי שהובילה להדחה דרמטית ולחרם מפרסמים על הזכיינית הגדולה".
עוד הוסיף: "פשוט בושה שהוא וישראל היום בחרו לעשות כזה נזק משמעותי מול כלי תקשורת 'קטן יותר' - נפגענו כלכלית באופן חסר תקדים - ערן ו'שראל היום' העלו כ-16 כתבות בנושא באגרסביות וערן פרסם 20 פוסטים בנושא באינסטגרם ובאתר ובכולם הם עשו שימוש שוב ושוב בסרטון הוידאו הבלעדי שחשפתי ושימש גם לחקירת המשטרה ולהגשת כתב האישום נגד אלימלך וטום קשתי. כל זה קורה בזמן שהוא גורם לכל הסלבס ברשתות לצאת נגד התוכנית ונגד אלימלך ולתת לו את הקרדיט והכבוד שלא שייכים לו. בושה. אנחנו נתראה בבית המשפט"
בסביבתו של סוויסה,  טוענים כי התביעה נמצאת על השולחן כבר כמה חודשים וכי חיון "אובססיבי אליו" ורודף אותו כבר הרבה זמן ומנסה להשחיר את שמו בכלי התקשורת השונים. ישראל היום, ערן סוויסה, ישראל בידור ודוד סער בחרו שלא למסור את תגובתם. 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    עומרי פורץ דרך - היה פה לפני כל הליצנים (ל"ת)
    נינט 03/2021/26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • עומרי חיון בנאדם משועמם
    פאני 03/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הוא זקוק לכסף לשלם על כל התביעות שיש נגדו אז הוא מחפש דרך תאמינט לי שעומרי חיון הזה הוא בנאדם משועמם להתעורר בשבת ולקרוא שהוא כתב על אחותי שהיא נפטרה תאמינו לי שלא כייף לקבל הודעה כזו הוא לא חשב על המשפחה שמסביב בנאדם רע
    סגור
  • 3.
    עומרי חיון 90 אחוז מהידיעות שלו מפוברקות בכלל (ל"ת)
    ליזי 03/2021/26
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • 2.
    מאיפה צץ הדוד סער הזה זה באמת לא ברור (ל"ת)
    שי 03/2021/25
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 1.
    האמת? ערן עשה חגיגה באינסטגרם ובסטורי זה היה ממש שפל
    אחד שיודעת 03/2021/25
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מגיע לחיון קרדיט
    סגור