משפט

עובד שפוטר מרפאל בראיון ל-ice: כך פועלת שיטת הדלת המסתובבת

אבי (שם בדוי) מספר ל-ice על האופן בו פוטר מתפקיד והרצון של בעלי התפקיד להכניס מקורבים על חשבון עובדים שאחרי שנים רבות לא זכו לקביעות. רפאל בתגובה: "בקשתו של העובד לצו מניעה כנגד פיטוריו נדחתה ע"י ביה"ד האזורי לעבודה, טענות חסרות שחר"
כפיר אדר |  94
רפאל (צילום freepik unsplash)

האם התביעה שהוגשה נגד רפאל הייתה רק קצה הקרחון? אבי (שם בדוי, כ.א), העובד שהגיש את התביעה על סך כחצי מיליון שקל נגד החברה החברה הממשלתית הישראלית שעוסקת בפיתוח ובייצור של אמצעי לחימה מתקדמים, חושף ל-ice את מה שהוא מכנה 'השיטה' להפטר מעובדים לקראת קביעות כדי לשמור תקנים לאנשי צבא משתחררים המקורבים לצמרת הארגון.

ice מביא בתחקיר זה את כל מה שקורה מאחורי הקלעים מפיו של עובד שהיה חלק מרפאל במשך 9 שנים וחצי, 3 מהן כעובד קבלן ופוטר רגע לפני כניסתו לקביעות, על אף שלדבריו וכפי שהוא מביא בתביעה כראייה, זכה לשבחים לאורך כל הדרך וברגע האחרון, ממש רגע לפני הוועדה שתקבע את גורלו, הכל השתנה והוא מצא את עצמו בחוץ.
אבי, איך עובדת שיטת הפיטורים ברפאל לפי מה שראית בעינייך?

"קודם כל צריך להבין איך עובד המערך. לרפאל היום יש מספר חברות שנותנות שירותי הנדסה ושירותי מהנדסים, חברות שנותנות לה שירותים בלעדיים. חלקן הגדול, אם לא כולן, הן חברות בת של רפאל. מה שקורה הוא שרפאל מעסיקה אנשים דרכן וזה אומר שלפיכך הן לא מחויבות לעובד בקביעות. אין שם שום תהליך של קביעות, כמו שהחברות לא נכנסות תחת הוועדים של רפאל וכך היא יכולה לשחק עם העובדים ולהשאיר אותם בלי הגבלה בעצם ולעבוד בחברה כתף אל כתף עם עובדי החברה ממש שיש להם הסכמים קיבוציים".

עוד הוא מסביר שחלק מהם נכנסים בהמשך לחברה כבונוס כצ'ופר, ולדבריו מושכים אותו תחת השם רפאל וכך הם מחזיקים אותו את אותו פרק הזמן שלפני ההחלטה על קביעות, דבר שנותן להם לשחק עם העובדים במשך שנים מעבר לשנים שמוגדר בחוק שהם חייבים בחוק כדי לקבל החלטה האם העובד מקבל קביעות או לא, לטענתו: "הם עושים את זה שנים, זה המשחק של רפאל".
האם נחשפת לעוד פעילות לא תקינה של רפאל בנושאים להעסקה? האם היו לא הוגנים כלפייך שהיית עובד?

"אני יכול להגיד שעבדתי בתפקיד האחרון תחת מנהל בתחום השיווק. יש איזו נטייה בשנים האחרונות להביא אנשי צבא, משתחררים בדרגת אלופי משנה ומעלה לתפקידים בכירים ברפאל וזאת בלי קשר ליכולות והרלוונטיות שלהם לתפקיד, זה מעין אחד דואג לשני כזה, חבר מביא חבר, ממש ככה. הם מכניסים אחד את השני לתפקידים בכירים ודוחקים הצידה עובדים של רפאל שצמחו מלמטה ומנסים להגיע לתפקידים בכירים, כל זאת בשביל החברים שלהם מהצבא".

אבי מספר גם כי הוא נחשף לזה, כאשר לדבריו המנהל הישיר שלו הכניס חבר שלו מהצבא לתפקיד בכיר, עם משכורת גבוהה, רכב מנהלים וכל הפינוקים ואחרי חודש הבחור הגיש על תפקיד ספציפי מועמדות באחת החטיבות, כל זאת בברכת המנהל הישיר. מעבר לכך, אותו מנהל הביא כמה יועצים חיצוניים, כמובן חברים מהצבא, טובים יותר או פחות, לתפקידי יועצים חיצוניים - במשכורות עתק ולא עם תרומה רבה.
מה סדרי הגודל של המשכורות הללו?

"בין 12 ל-46 אלף שקל, אני מדבר על אנשים שנפגשים איתו רק פעמיים בשבוע ומעטים מהם באמת תרמו משהו לרפאל. מה-11 יועצים שאני אישית עזרתי לקלוט, אולי אחד או שניים תרמו משמעותית לארגון".

אתה חושב שיש משהו רקוב ברפאל? מה אתה חושב על הארגון?

"רפאל התקלקלה עם השנים, אני מכיר את רפאל כבר שנים אחורה, עוד לפני שאני אפילו עבדתי שם. זה היה גוף מאוד משפחתי ואכפתי, דואג לעובדים, אנשים שצמחו מלמטה והגיעו לתפקידים בכירים. היום זה לא הסטייל של פעם, היום רפאל מגייסת עובדים שלא מכירים את הארגון והם אומרים שזה מקום שכדאי לעבוד בו, זה גם אחד המעסיקים הכי גדולים בצפון וזה יתרון שלו, אבל היום לעבוד ברפאל זו לא חוויה. השכר גם נמוך בהשוואה למגזר הפרטי ובנוסף ההתנהלות של הארגון היום היא מתחת לכל ביקורת לדעתי".

אבי מסביר כי הוא לא היה ממליץ למישהו ממכריו להתקרב לארגון, בטח לא בתחילת דרכו. האם הוא נחשף לנפוטיזם או עבירות מעט חמורות יותר? כאן הוא טוען שדווקא לא נתקל בבעיות מסוג זה, אבל סיפר על ועדת החריגים, ש'קולטת טאלנטים' והוא הבין ש"מכופפים פינות ומגייסים גם כאלו שהם לא באמת טאלנטים ויש להם קרובים בתוך רפאל".
האם יש לך מקום עבודה חדש? סט הכלים שצברת ברפאל סייע לך?

"עדיין לא, עם כל הניסיון שצברתי, אנחנו בתקופה לא קלה וזה אחת הבעיות. המנהל הישיר שלי הודיע לי שאני באמצע הקורונה, בתקופה לא פשוטה, הוא הודיע לי שאני הולך ולו רק בגלל העובדה שהיה צריך את התקן שלי בשביל אנשי צבא. הייתי אמור לקבל את הקביעות והוא דחה לי זאת בשנה ואני חושב בדיעבד שאולי הוא תכנן זאת מראש".

עוד טוען אבי כי הובטח לו שיקבל את הקביעות: "המנהל אמר לי שזה עניין פרוצדורלי ונחכה עם זה שנה", הוא אמר למנהלו שהוא מקבל זאת על אף שהוא רוצה קביעות וזאת משום שהמנהל היה מרוצה מעבודתו. "לא ראיתי את זה בא בשום דרך", הפיטורים נפלו על אבי כשלא היה מוכן לכך. "היחסים בינינו היו טובים".
אתה חושב שהתביעה שלך היא פתח לעוד תביעות?

"אני בטוח בכך, אני משוכנע. אם אני לא טועה ראיתי עוד תביעה של בכיר שטען להתעמרות, פיטורים שלא בתום לב. אין לי ספק שעוד יהיו כאלה. פיטורים רגע לפני הקביעות זו שיטה, לגמרי שיטה. רפאל החליטה בעקבות הקורונה כנראה לצמצם פעילות, אני יכול רק לנחש, אבל זו שיטה. יש כל שנה משוב שהעובד עובר, בשני המשובים שאני עברתי ההערכה הייתה מעל המצופה, היו גם קידומי שכר שמעידים על שביעות הרצון, בונוסים מוגדלים, לא היה שום דבר שיעיד על מה שיקרה, שום דבר שאבין שמשהו לא בסדר שיפגע לי בקביעות".

אבי מספר כי: "אני גם פגוע וגם כעוס, נתתי 10 שנים מהחיים שלי לארגון והמנהל שלך שבע רצון ומבטיח לך ופתאום אתה עף הביתה כי צריכים את התקן. זה בוקס ותחת ובעיטה בתחת בו זמנית". כעת נותר לראות איך תסתיים התביעה, האם היא פתח לעוד תביעות או שרפאל בכלל היא זו שפעלה בצורה תקינה ומדובר בעורבא פרח?
מרפאל נמסר בתגובה לידיעה: "כפי שציינו בתגובתנו הראשונה, אנחנו מקפידים לשמור על צנעת הפרט ולכן נמנע מהתייחסות לפרטי המקרה. יחד עם זאת יש מקום לציין כי רפאל מצרה על כך שהעובד בחר להתנגח בחברה בגין פיטוריו ולהעלות טענות חסרות שחר ומשוללי יסוד כנגדה. בקשתו של העובד לצו מניעה כנגד פיטוריו נדחתה על ידי בית הדין האזורי לעבודה בחיפה שסבר כי יש מקום לחייב את העובד בהוצאות וכן תוך דחיית טענותיו השונות של העובד, המוצאות ביטוי גם בכתבה. שאר התייחסות רפאל תועבר במסגרת הערכאות המתאימות".

תגובות לכתבה(94):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 71.
    מאפיה
    דב 05/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם ד"ר לפילוסופיה משמש כ מנהל.אין צורך להסבר מוסף
    סגור
  • 70.
    להפריט, דחוף!!!
    מישהו שעבד שם 04/2021/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הדרך היחידה לנער את המערכת..... ועבדתי שם לא מעט שנים. עד שהרגשתי בחילה.
    סגור
  • 69.
    צודק 100% עובד רפא"ל
    צדוק 04/2021/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לצערי הרב :(
    סגור
  • 68.
    חדרה
    עוקב 04/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שפן מגעיל ופחדן יניב
    סגור
  • 67.
    פנסיונרים של הצבא בגיל 45
    ניר 04/2021/04
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הורסים את התעשייה בארץ, ממש מכה התופעה הזו, ברגע שמתמנה מנכ"ל מהחבורה העליזה הזו של אנשי הקבע, אז תדעו שהדרך למטה קצרה
    סגור
  • טען עוד
  • 66.
    רפאל
    א 04/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הם דואגים לפנסיונרים מהצבא שמקבלים פנסיה שמנה במקום להעדיף אנשים לךא עבודה שאין להם הכנסה לעומת בעלי הפנסיה שיקבלו שתי משכורות איפוא הצדק
    סגור
  • 65.
    גם בחברות ביטחוניות אחרות זה תמיד היה כך
    גוני 04/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל המערכת של חברות ביטחוניות עוסקת במציאת עבודה לאנשי צבא פורשים ראיתי את זה כבר באמצע שנות ה 90
    סגור
  • 64.
    מדובר באמת בחברה מוזרה
    דניאל 04/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם עובדים בשיטהשל גלי קליטה. לא לפי צורך אמיתי ומעסיקים הרבה אנשים במשך שנים דרך חברות חיצוניות
    סגור
  • 63.
    רפאל
    יוסי 04/2021/04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לצערי השחיתות נמתאת עמוק בתוך רפאל.
    סגור
  • צודק 100% (ל"ת)
    צדוק 04/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 62.
    לא מפתיע, מצער לשמוע שזה קרה לך
    מהנדסוס תוכנתוס 04/2021/04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הביאו אותי לבצע תפקיד אחד ובפועל ביצעתי תפקיד אחר חבר טוב שלי היה צריך להתפטר מחברת קבלן אחת ולעבור לאחרת בגלל שינוי מבנה של התחום שלנו על עוד כמה עמיתי העלילו שהם לא עובדים טובים ולכן הם מפוטרים (למרות שהעריכו אותם "תפקוד מעל למצופה" במשובים השנתיים) - במקום פשוט לומר שהם מקצצים בגלל הקורונה אני שמח היכן שאני כיום, עם כל הקשיים שחוויתי, ולא אמליץ לאנשים בעתיד הנראה לעין לעבוד ברפאל - היא אכן לא מתקרבת לקרסוליים של החברה שהיא הייתה פעם
    סגור
  • מוכר....
    הנדסאי 04/2021/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במקום שעבדתי בו ברפאל הביאו מנהל חדש שהבריח את כל האנשים בעזרת אין ספור מניפולציות. ברחתי משם בזמן, תודה לאל. אמליץ לילדיי לא להתקרב לשם.
    סגור
  • 61.
    אדר זה קיצור של אדרי?
    חוזליטו 04/2021/04
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לפי העברית המשובחת נראה שכן. בושה וחרפה. ישראל ז.
    סגור
  • 60.
    קומבינות במערכת
    אפרת 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    7 0
    לצערי אנחנו רואים המון שחיטויות מהסוג הזה והכי מעצבן לראות בנאדם עם המון מוטיבציה ורצון לעבוד למרות שעדיין הוא לא קבוע לאחד שהוא קבוע ולא סופר אני מאוד מקווה שהדבר הבא לא ייתן לדבר הזה לקרות ויותר מצפה שנעצרו את זה כאן ועכשיו.
    סגור
  • 59.
    בית דין לעבודה לא עושה צדק
    אבי 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    5 0
    זה שהוא הפסיד במשפט זה לא אומר שהוא לא צודק.
    סגור
  • 58.
    בית דין לעבודה לא עושה צדק
    אבי 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    זה שהוא הפסיד במשפט זה לא אומר שהוא לא צודק.
    סגור
  • 57.
    חברת רפאל
    יורם 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שכרה את הבית שלי כ17 שנה פיתחה צבע אדום ותחילת הפרוייקט כיפת ברזל עזבו את הדירה ללא הודעה מראש גרמו נזקים לבית שהיה חדש שבוע הבא אני פותח הליכים לתביעה נגדם ממש בושה כמה שתרמתי ועזרתי אין להם הכרת הטוב
    סגור
  • 56.
    זה לא חדש
    תותי 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    6 1
    גם בתעשיה האווירית זה קיים.הם מביאים את החברים שלהם מהצבא שלרוב בלשון המעטה עובדים שלא מבינים כלום בתפקידים בכירים!ממש שערוריה גדולה!!
    סגור
  • 55.
    נושא ההצנחות מהצבא
    נהג 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    קיים בהרבה חברות. צמרת התע"א מלאה באלופי משנה לשעבר שהונחתו ללא מחשבה. חלקם חדלי אישים שנדבקים לחברה ועושים כמה תפקידי רוחב. עובדים טובים שיושבים שם שנים ורואים את החברה כביתם - לא זוכים לקידום.
    סגור
  • 54.
    גם אני הייתי ככה
    פלוני 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    3 1
    גם אותי פטרו מרפאל כדי להשתמש בתקן שלי. אחרי חודשים חזרתי מדלת אחרת ואחרי שנה וחצי עזבתי למקום שהיה עבורי הרבה יותר טוב. כשעזבתי מעצמי כבר התחננו שאשאר אבל היה מאוחר להם מידי
    סגור
  • 53.
    100% אמת.
    כהן 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קארמה
    סגור
  • 52.
    השופט חושש מרפאל ? (ל"ת)
    מ.פ 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 51.
    צודק לגמרי!!! המקום הפך לרקוב
    א.א 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    והדרך היחידה להתקדם או לקבל בו הערכה זה רק עם פרוטקציות
    סגור
  • 50.
    ארגון
    גרינפילד 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 2
    גם אם פוטרת ,לא התקבלת וכדומה לא צריך להתלכלך על מקום שהתפרנסת ממנו עשר שנים,למעט חלילה אם בוצעה פשיעה חס ושלום.
    סגור
  • 49.
    מי ערך את הכתבה הזו??
    מישהו 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כתיבה ועריכה ברמה של כיתה ב
    סגור
  • 48.
    לא חידשת כלום
    שקוף 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני גם עברתי פיתורים מההיטק,אחרי 24 שנה,עיללו עליי התעמרו והתהללו בי ,כך שהכל זה דיקטטורה ומאפיה אחת גדולה.אני פותרתי על שלא הסכמתי על היחס של המנהלת שלי,שהיא מנהלת 10 טכנאים,והיא ללא השכלה מתאימה ובעיות נפשיות לרוב. ואז המציאו עליי שאני עצלן וחוצפן ורב עם כולם. כמובן שהם שילמו לי דמי שתיקה,כדי שאעזוב ולא אתבע אותם.אז מעניין,מפתרים אדם עצלן וחוצפן וגם משלמים לו דמי שתיקה. הכל מסריח בחברות הללו.הכל מאפיה אחת גדולה.
    סגור
  • 47.
    אבי צודק
    רפי 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני הייתי צריך לקבל באיזה תפקיד עבודה ברפאל עברתי את כל המבדקים אחרי שהתקבלתי הם העבירו את התפקיד שלי למשהו קרוב לצלחת הם אמרו נעביר אותך לתפקיד אחר שאני בכלל לא מכיר ולא הייתי צריך להיות שם. הכל עובד דרך מאפיה אחד גדולה
    סגור
  • 46.
    לא מתפלא
    מאמין לו 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל מסריח בחברה הזו מהקטן לגדול .
    סגור
  • 45.
    תופעה בכל החברות העוסקות בפיתוח צבאי
    דוקטור 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם בצבא . חבר בכיר מביא חבר ...מחתים כיועץ חיצוני במשכורת עתק. אין גוף מפקח על כך בצבא.. וברור גם שבחברות אזרחיות.. אנרכיה. .
    סגור
  • 44.
    כשיש ראש ממשלה פושע כולם מיישרים קו .
    גרוס 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מדינה בצלילה חופשית לתהום.
    סגור
  • 43.
    ברגע שיהיו עוד תביעות כאלו...אז...יתחילו הבדיקות והחקיר (ל"ת)
    שוש 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 42.
    פיטוריו
    רוני 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא מאמינה שהשיטה הזו של עובדים בחברת בת, לפני 30 שנה גם עבדתי בחברת בת 10 שנים כשעובדים איתי עטבדים שהם קבועים ונהנים ממה שיש ליברה להציע לעובדיה, חמזלי חברת הבת התפרקה ואותנו העבירו לקביעות בחברת האם, שיטה פוגענית עבודה בחברת בת!!!
    סגור
  • 41.
    בבונים חרא. (ל"ת)
    אבי 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 40.
    אירגון של קרובי משפחה ופרוטקציה
    עושים כבשלהם 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכיר מקרוב ומבפנים: זהו ארגון שהותיקים שעבדו בו מכניסים את ילדיהם,גיסים ואפילו גיסות למזכירות, ואף אחד לא עוצר כי זה ארגון חשאי ומושחת. הגיע הזמן שמישהו ישים קץ לענין. אולי הפעם השופט יחשוף את השחיתות.
    סגור
  • 39.
    עכשיו התעוררתם
    לילך 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה אתם מתפאלים כך גם בעוד מקומות עבודה כמו: עיריות שהמרכזים "נתפרים" על פי הכישורים שלהם שעכשיו קיבלו לעומת וותיקים יותר . כל גם במפעלי ים המלח, קמ"ג, תמיד מי שקרוב לצלחת אוכל, כך היה וכך יהיה, הרי כול אחד היה דואג לקרוב שלו שהיה מסודר כלכלית עם עבודה משתלמת. צריך לעקור את הרשע מהתחלה.
    סגור
  • 38.
    קחו בחשבון שכדאי לבחור ללכלך במסגרת התביעה שלו
    מ1. 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סתם ככה - תיזהרו לפני שאתם פוסקים מה דעתכם בעניין. בואו נחכה למשפט, ונראה מה יקרה
    סגור
  • 37.
    רפאל
    יוסף 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    א היקר,מדינת ישראל היא נס כלכלי, אין לי מושג איך היא מחזיקה מעמד, התמונה שאתה מציג מדאיגה וכוללת מלא מפעלים ועסקים שמתנהלים כבר שנים רבות...אין בדק בית..ניקוי אורוות זה מושג ששייך לעולמות נאורים ומדינות שמטפחות את אזרחיהן....הכל רקוב כאן..היאוש וחוסר האונים גובר ואין שום מגמת שינוי...תפנה לתקשורת..תפנה לסיוון כהן ולעיתונאים איכפתיים שיעשו רעש כמו רביב דרוקר..ברגע שיבחינו באמת שבטיעוניך...זה ירוץ
    סגור
  • 36.
    מאמינה לכל מילה
    אני 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קשה מאוד להתקבל לרפאל. המיון של משאבי אנוש לקוי ולא ברור בעליל
    סגור
  • 35.
    רפאל תורמת למדינה ? כן ! כן ! כן!
    עמיר 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    היא חברה רווחית ? כן! כן! כן! אז כנראה שהם עושים משהו נכון.
    סגור
  • כתוב בכתבה
    איש 04/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מעסיקים אנשי צבא, אנשי צבא רוכשים ציוד מרפאת. מה לא הבנת?
    סגור
  • רפאל מצליחה בזה ע"י ניצול ציני של העובדים? כן! כן! כן! (ל"ת)
    מתכנתוס 04/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 34.
    דלת מסתובבת ברפאל
    יוסי 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדינה מושחתת עד היסוד זה כבר לא סוד
    סגור
  • 33.
    יפה שמפטרים. כנראה לא התאים. בהצלחה בהמשך (ל"ת)
    יואב 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 32.
    רפאל - גוף ציבורי רקוב !!
    אחד מהעם 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נוטה להאמין לעובד שתבע מאחר ועם הזמן יש הסתאבות עובדים ותיקים השולטים בתפקידי מפתח חושבים את עצמם ל"אלוקים" ודואגים לחברים ע"ח עובדים ותיקים ומסורים !!!
    סגור
  • 31.
    ההסתדרות מושחתת והרסה את המגזר הציבורי, גם את רפאל (ל"ת)
    בועז 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 30.
    למה רפא"ל משכתה אותו שנים בלי קביעות?
    דנה 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צנעת הפרת מה יגידו? לא טוב לזרוק אחרי 9 חודשיים. למה למשוך שנים ועכשיו במצב הכלכלי של היום.
    סגור
  • 29.
    רפאל
    אלי 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מאמין לכל מילה,ברגע שנאמר לו שעליו להמתין שנה לקבלת הקביעות,היה עליו להבין שזה הזמן להכשיר לו מחליף.עליו לדרו לראות את המלצתו של מנהלו !!!
    סגור
  • 28.
    מחוויה אישית שלי, לא ממליץ לעבוד שם.
    לביא 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עבדתי מספר שנים ברפא״ל ולבסוף עזבתי. לצד אנשים טובים בארגון ישנם מנהלים בכירים וזוטרים המתנהגים אל העובדים בצורה מבישה ומשפילה בידיעת ובשתיקת גוף משאבי האנוש ברפא״ל. זה, לצד סטגנצייה בשכר, הביא אותי להבין שהמקום לא כזה אטרקטיבי.
    סגור
  • 27.
    זה בעוד מפעלים זה קיים (ל"ת)
    גבר 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 26.
    מכרזים תפורים (ל"ת)
    חג'ג 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    למה
    קנטונה 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מאמין לעובד ולא למעסיק? מפני שחבר טוב שלי שנה מהשחרור( 2000 שנות קבע) התקבל לתפקיד בכיר בארגון הכושל הנ"ל
    סגור
  • 24.
    גם בחברת חשמל אותה התנהלות
    רמי 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך פשוט לברוח מחברות אלו
    סגור
  • 23.
    רבוטה פנטסטיקו
    ציון המזלג 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תהיה מאוהב בעבודה לא במקום
    סגור
  • 22.
    הכל מושחת במדינה הזאת איכס
    מישהי 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דווקא מאמינה לעובד. סתם הרגשה. הדג תמיד מסריח מהראש.
    סגור
  • 21.
    תגובה
    חני 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מוכר וידוע, מאמינה לכל מילה שלו, קיים לא רק ברפאל וישנה תמיד עדיפות לאנשי צבא פורשים בגיל צעיר,עם פנסיות תקציביות אדירות, (אל על, תעשיה אוירית וכו')...בטשה וחרפה,
    סגור
  • 20.
    כל התעשיה הצבאית נראית ככה
    אני 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בנק ג'ובים לקצינים בכירים. פורשים עם פנסיה מפנקת ועוברים לתעשיות הצבאיות לסיבוב נוסף
    סגור
  • 19.
    הלצה
    מירי 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מושחתים.
    סגור
  • 18.
    מישום מה אני מאמינה לעובד שפוטר!!! (ל"ת)
    מירי 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 17.
    תגובה
    ראקל 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ספק שיש העדפה לספקים כמו חברות כח אדם....ולמקורבים.....לצערי הכרתי את זה מקרוב מאוד
    סגור
  • 16.
    כסף יותר חשוב מ עקרונות
    מנוצל 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה קרה גילית את אלוהים חחחח
    סגור
  • 15.
    מקווה שלעורך שלכם אין קביעות, כתבה לא קריאה (ל"ת)
    אבי 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    איך אתם מעלים כתבה בלי לעשות הגהה?
    123 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפסקתי לקרוא באמצע ממש בלתי קריא וחובבני
    סגור
  • 13.
    פיטורים
    אור 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני עבדתי לפני 40 שנה במערך הניסויים בנגב ואותה תופעה היית גם אז הנהלות דורסניות אבל מה כבר אפשר לצפות מחברה שמוכרת נשק לכל העולם בלי לחשוב במי זה פוגע נהפכו לסוחרי מוות אז מה זה בשבילם עובד כזה או אחר רפאל נוצרה עבור פיתוח כלי נשק להגנת המדינה אבל עם הזמן הכסף יותר חשוב בושה
    סגור
  • 12.
    הקביעות היא אסון ואיום קיומי על מדינת ישראל.
    יעקב כה ן 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    19 16
    חלק מהעובדים אחרי קבלת מעמד קביעות פשוט מזלזלים במקום העבודה והם מעין מסמר בלי ראש
    סגור
  • פיטורי עובדים ברפאל (ל"ת)
    דליה 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • עפולה (ל"ת)
    דליה 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא נכון בעליל, יש אוליי כמה מקרים כאלו
    אלון 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אם לא היו נותנים קביעות, משמע, אין ביטחון כלכלי משמע אי אפשר להקים משפחה ולקחת משכנתא משמע ותוצאה מקח, לעזוב את הארץ ולא לחיות פה. ואני חושב יותר מזה, אם אנחנו עושים צבא, אז לפחות את המינימום קביעות לתת, כי מה היה קורה בלי קביעות? תראה כמה עובדי קבלן סובלים בלי זכויות, ומה קורה אם לקחת הלוואה או משכנתא ופתאום בא לו לפטר אותך בלי סיבה בכדיי להכניס מישהו אחר במשכורת נמוכה יותר? ואתה מוצא את עצמך עם הלוואות ומשפחה. אז אל תבלבל את השכל
    סגור
  • אולי תציע לבטל את כל החוקים הסוציאליים
    חרדה למדינה 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקשורים להעסקת עובדים, כי זה עולה כסף. עוד אספקט בו "מדינת הרווחה" של ישראל מתפוררת ומתקיימת רק למתנחבלים בשטחים.
    סגור
  • 11.
    גם ככה היחס לכאלנ משולבים בעבודה
    מוגבלת 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ככה היחס. פשוט גועל נפש
    סגור
  • 10.
    שטויות במיץ . מכיר טוב את הארגון
    ליאור 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    4 34
    אחד ממקומות העבודה הטובים במדינה. טבעי שעובד שפוטר מרגיש מרמור רב. או מפוטר הרחיק לחת. חבל . לא יצא לו מזה כלום.
    סגור
  • כנראה שגם אתה מקורב!!!
    י.נ.מ 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל מי שלא מקורב יודע ברפאל מכיר אצ השיטה!! מנהלים מהרמה הנמוכה ביותר- אבל מקורבים!!! ואוי ואבוי למי שידבר!! ולא אני לא מהארגון - אבל מכיר
    סגור
  • מכיר יותר טוב ממך מקום פח הפך ליהיות (ל"ת)
    חיים 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7000 עובדים ברפאל אולי 3000 עובדים באמת (ל"ת)
    זורקין 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 9.
    יש שחיתות גם ברכש העדפה לספקים מסויימים.... (ל"ת)
    משה 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    34 0
    סגור
  • ו
    גם בבנקים זה קיים 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם בבנק דיסקונט יש את זה אין בדיקה מעמיקה של העובדים הכל על סמך המילה של המקורב
    סגור
  • מכרזים
    נורמן 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    16 2
    רפאל אינה מקיימת את החוק של המכרזים כבר כמה שנים.
    סגור
  • עובדה מצערת - רפאל היא מעל לחוק
    שוקי 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אפילו העובד הצודק ביותר לא יכול לזכות בתביעה נגד רפאל. ההילה סביב רפאל גורמת לשופטים להתייחס אליה בחרדת קודש. המשאבים הכספיים הבלתי מוגבלים מאפשרים לה להתיש את התובעים אותה ועובד הנתקל בבעיה מסוג זאת המתוארת בכתבה יודע שסיכוייו לזכות בצדק משפטי אפסיים.
    סגור
  • 8.
    התעמרות
    פיטר 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    24 1
    סוגיית ההתעמרות ברפאל כבדה ומכוערת בשנים האחרונות לאחר חילופים בהנהלתה הבכירה. עובדים לא מעטים ברפאל סובלים ברמה יומיומית מתופעה הרסנית זו. תופעה זו אינה זוכה לכל התייחסות של ממש מהנהלת רפאל. תגובות רפאל לתלונות עובדיה, לרבות בתקשורת, מעוררות גועל ומלמדות על רפאל ״החדשה״ והאכזרית.
    סגור
  • 7.
    ה לא רק ברפאל, זה בעוד חברות אפילו כמו אל על.
    ניר 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    21 1
    צריך להפסיק עם התופעה המכוערת הזאת.
    סגור
  • גם לי זה קרה בחברה
    מקורבים 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קידמו מקורבים
    סגור
  • 6.
    נפוטיזם ברפאל בושה וחרפה
    זאב 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    22 0
    בנמל אשדוד הרבה יותר גרוע, רק קרובי משפחה יכולים לעבוד שם. טינופות
    סגור
  • 5.
    בדיוק כמו באל על
    ויולטה 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    17 0
    כמו בכל גוף גדול עם הנהלה מגעילה
    סגור
  • 4.
    תופעה ידועה במגזר הציבורי ו/או חברות ציבוריות (ל"ת)
    שולטהייס 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    18 0
    סגור
  • הבחור כנראה צודק הנושא ידע במגזר הפרטי גרוט פי אלף (ל"ת)
    אא 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אם זה היה נמל או משהו ממשלתי אחר זה היה מובן
    ראובן 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    14 1
    אם זה היה נמל או משהו ממשלתי אחר זה היה מובן הרי כשמדובר בתעשיה בטחונית וסוגיית רכש במיליונים אז רק עיוור לא יבחין במנורה האדומה, יש קשר ישיר לכאורה בין אנשי רכש במשרד הביטחון לבין קליטת עובדים בתעשיות הרלוואנטיות לכאורה אז קשה לבקש מחתול לשמור על שמנת. ממה שאני מבין בכתבה יש כאן עסק שדואג למי שצריך ובנתיים יש כל מני עובדים שמחממים את הכסא עד לקבלת המועדף שסומן לכאורה בעקבות עסקה זו או אחרת. אם זה היה בנמל אז זה לא היה מפתיע.
    סגור
  • 2.
    למה אני מאמין לו? (ל"ת)
    סתמחד 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    27 5
    סגור
  • גם אני מאמין לו
    מאמין 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בגלל שאתה לא היחיד שמאמין לו. עשר שנים והבן אדם לא קיבל קביעות ?! איפה ועד העובדים ? איפה ההסתדרות ? אם הוא היה עובד גרוע , מזמן היו "בועטים" אותו החוצה. ??
    סגור
  • למה אני מאמין לו
    ד' 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדברים קרובים לאמת..
    סגור
  • 1.
    ברפאל כולם יודעים שהשחיתות בהקשר לנושא הזה חוגגת (ל"ת)
    ג'רי 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    24 2
    סגור
  • אין עשן בלי אש
    ד' 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין עשן בלי אש...יש דברים בגו..
    סגור
  • לא חידשת כלום
    שקוף 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם בטאואר אותו דבר.
    סגור
  • ממש לא (ל"ת)
    ליאור 04/2021/02
    הגב לתגובה זו
    3 13
    סגור
  • ממש כן (ל"ת)
    א.א 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ממש כן!!!
    גדי 04/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    או שאתה לא מודע למה שקורה מסביבך או שגם לך יש בן משפחה שם, יש לי מספר דוגמאות של הכנסת בני משפחה בשנים האחרונות(למרות שיש איסור) שהגיעו לאישור הדירקטוריון ובעזרת שקרים וסיפורים הם הוכנסו, אמורים להיכנס רק אם יש להם ייחודיות או מקצועיות שאי אפשר להשיג...אז מספרים סיפורים שאי אפשר להשיג כמותם בשוק..וזה כלום לעומת נושא הכנסת קצינים ללא שום ניסיון בתחום שלהם, בעעקר מנהלי שיווק שאין להם מושג בתחום השיוטק, לפעמים עושים להם קורס של מספר ימים ויאללה להתחיל להתעופף בעולם..
    סגור