משפט

התביעה נגד ג'מבו סטוק הישראלית נסגרה, המתחרה היוונית תשלם?

רשת הסטוקים היוונית "ג'מבו" שעתידה להגיע לארץ תבעה בדצמבר האחרון את רשת ג'מבו הישראלית שבבעלות רועי ונונו. כעת הוחלט כי כרגע אין סיבה ממשית להכרעה לטובת הרשת היוונית, התיק ייגנז והתובעת תשלם את הוצאות המשפט של הנתבעת
שירה יום טוב | 
רועי וענונו מנכ"ל ג'מבו סטוק (צילום איגור אוסדצ'י)
בבית המשפט המחוזי בתל אביב התקבלה אתמול (שני) החלטה לדחיית דיון בתביעה שהוגשה נגד רשת חנויות הסטוק הישראלית JUMBO שבבעלות רועי ונונו. השופטת ירדנה סרוסי קיבלה ההחלטה אחרי שלא מצאה הצדקה מספקת לתביעה שהוגשה. התביעה שנידונה, הוגשה בסוף דצמבר אשתקד על ידי רשת הסטוקים ג'מבו היוונית. במרכז התביעה עומדת טענה של רשת ג'מבו היוונית לפיה רשת ג'מבו הישראלית העתיקה את הסמל המסחרי שלה שלא כדין.
דחיית הדיון בתביעה נעשית באופן של "סגירה מנהלית". בדרך זו, אין מועד חדש שאליו הדיון בתביעה נדחה והיא מקבלת מעמד של מעין הכרעה עד שיתעורר צורך חדש לעסוק בה. מקרה כזה יכול לקרות אם תוגש תביעה דומה בעתיד או הכרעה בתביעה דומה שתתן חידוש וביסוס משפטי שלא קיים כרגע ויאפשר לקיים הכרעת דין שלמה יותר משניתן בעת הזאת.
טענת בית המשפט היא שאין טענות מוצדקות לתביעה כי בחברה היוונית היו מודעים לשימוש בסימני השם המסחרי שלה עוד קודם לתביעה. עד להגשת התביעה ולמרות ההכרה בשימוש בשם לא נעשו כל צעדים משפטיים. העילה המרכזית להתעוררות הנושא בחברה היוונית היא העובדה שהחברה היוונית עתידה להיכנס לישראל בקרוב ומנסה להכשיר את הקרקע לכך, ולכן כעת מתעוררת לראשונה בעיה עם השימוש בשם הזהה.
לאור טענות אלו, מזכירות בית המשפט תסגור את התיק "סגירה מנהלית", המאפשרת דחיית דיון ללא מועד, והתיק ייצא מרשימת התיקים התלויים ועומדים. נוסף על מעמד התיק כגנוז, התובעת תישא בהוצאות הבקשה בסך של 5,000 ש"ח.
רועי ונונו, מייסד, בעלים ומנכ"ל רשת ג'מבו סטוק: "אני שמח על החלטת בית המשפט לסגור את  התיק מנהלתית בנוגע לתביעה הלא מוצדקת של JUMBO היוונית. אני מאמין כי בית המשפט יעשו את עבודתם נאמנה בכל נושא סימני המסחר ושהאמת תצא לאור".
בכתב ההחלטה נכתב: "לבית המשפט סמכות לעכב הליכים בתובענה הנדונה לפניו בגין קיומו של 'הליך תלוי ועומד' העוסק בשאלות דומות, על מנת להימנע מהכרעות סותרות ומניהול הליכי סרק. מכיוון שהכרעת בית המשפט לא תייתר את הכרעת הרשם, נראה שעיכוב ההליכים בתיק עולה בקנה אחד עם השאיפה ליעילות הדיון וליעילות עבודתה של המערכת המשפטית ואף יביא לחסכון בזמן בית המשפט ובהוצאות הצדדים".
מי שייצגו את רשת ג'מבו היוונית והגישו את התביעה בארץ הם עוה"ד ד"ר גלעד וקסלמן, אדר בנגום, אדי לבדנסקי ממשרד עורכי הדין הרצוג, פוקס, נאמן ושות'.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה