משפט

בית המשפט הכריע: מתחם נוסף ייהרס בהר מירון

בית משפט השלום קיבל את בקשת המדינה למתן צו הריסה כחלק מפעולות הסדרת הר מירון. מתחם קרליבך ייהרס: "השמירה על חיי אדם גוברת אל מול כל אינטרס ציבורי או פרטי אחר"
מערכת ice |  1
הריסת המבנה במירון (צילום הרשות לאכיפה במקרקעין)
בית משפט השלום בצפת קיבל אמש (שלישי) את בקשת הרשות לאכיפה במקרקעין למתן צו הריסה ונתן החלטה להרוס את מתחם קרליבך שבהר מירון בהמשך לפעולות הסדרת הר מירון.
מתחם קרליבך שוכן ברחבת תולדות אהרון ועוטף את גשר דב עליו אירע אסון מירון בו נספו 45 אנשים במהלך ההילולה בל"ג בעומר בשנה שעברה. המתחם כולל מבנים מסוכנים שנבנו ללא היתר ובעלי ליקויי בטיחות חמורים. הפינוי של המתחם יסיר מבנים מסוכנים מעל ומתחת לפני הקרקע ויפתח את רחבת תולדות אהרון בצורה משמעותית.

מתחם קרליבך  ( צילום: הרשות לאכיפה במקרקעין)
בית המשפט נתן את צו ההריסה תוך שהוא מקבל את כל טענות המדינה וקובע כי השמירה על חיי אדם גוברת אל מול כל אינטרס ציבורי או פרטי אחר. הרשות לאכיפה במקרקעין מסרה כי היא מתכוונת לבצע את צו ההריסה בקרוב ולחייב את המחזיקים בהוצאות הפינוי וההריסה.
 
כמו כן, הרשות לאכיפה במקרקעין בשבועות האחרונים החלה בפעולות ההסדרה של הר מירון. בלילה שבין ראשון לשני נהרס "גשר הכהנים" שנבנה מחדש בניגוד לחוק, חסם דרכי מילוט והוכרז כמבנה מסוכן לפני כחודש,  גשר דב עליו אירע אסון מירון פורק.  במהלך פעולות הפירוק נחשפו חלקים מחלל תת קרקעי לא חוקי שנבנה מתחת לרחבת תולדות אהרון. כמו כן, הורחבה הרחבה בכניסה המערבית לציון. בהמשך, פורק גם מתחם בוסקילה, המתחם נבנה שלא כחוק ובניגוד לתוכנית, חסם נתיבי מילוט מהציון והוכרז כמבנה מסוכן שמזה מספר שנים היה עניינו של המתחם תלוי ועומד בבתי משפט.
המטרה לפי הרשות, היא לזרז את הפעולות בכדי להגיע לל"ג בעומר הקרוב ולקיים את ההילולה של השנה בצורה בטוחה, פעולה שנעשתה כעשרה חודשים לאחר אסון מירון.
כפי שפורסם אמש, עמותת "המרכז הארצי למקומות הקדושים" שניהלה בשנת 2021 את אירוע הילולת הרשב"י בהר מירון במסגרתו נהרגו 45 בני אדם, זכתה בפטור ממכרז לניהול הילולת ל"ג בעומר 2022. זאת בעקבות בקשת המשרד לשירותי דת. חלק ממשפחות ההרוגים זועמים על ההחלטה, ישראל דיסקינד אחיו של שמחה בונים ז"ל שנהרג באסון הגיב על ההחלטה לאשר את המכרז ותקף כשאמר כי: "ההחלטה הזו יריקה בפרצוף של משפחות ההרוגים, החלטה שערורייתית והזויה, כך לא מונעים את האסון הבא".
 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להרוס הכל ולבנות מחדש מהמסד ועד הטפחות (ל"ת)
    אזרח 02/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור