מדיה

שנה לאתר onlife: המייסדת הדס גולדשטיין על נישה, מודל הכנסות ותחרות

2 אתרי נישה גדולים לנשים פועלים בישראל. לאייס מספרת גולדשטיין על השנה שהייתה, הקופונים שיעלו בקרוב, ועל התחרות מצד 'סלונה' ו-xnet
אלכסנדר כץ |  18
אתר onlife מציין שנה מאז עלה לאוויר, ומסמן יחד עם האתר המתחרה \'סלונה\', על תחילתו של גל חדש ברשת - אתרי נישה מובהקים לנשים. הערב (יום ה\'), במסגרת אירועי לילה לבן בתל אביב, יחגוג onlife באירוע המוני לנשים בנמל תל אביב, בהשתתפות אחינועם ניני ומירה עוואד.

\"מבחינתנו הייתה שנה מרתקת, כל היעדים ששמנו לפנינו בראי בתחילת השנה, עמדנו בהם, גם בטרפיק, גם בהכנסות, גם בלראות דיי מהר מה תופס את קהל היעד\", מספרת הדס גולדשטיין, מייסדת onlife, שעד לפני שנתיים הייתה מנכ\"לית TheMarker \"האתר קם ועלה לאוויר לפני מודלים שהולכים בעולם, באירופה למשל, שם פועלים פורטלים באוריינטציה נשית. השאלה הייתה אם ישראל תעבוד באופן דומה, וזה עובד\".

זמן קצר לפני הקמתו של onlife, עלה אתר \'סלונה\'. בחודשים האחרונים גם עלה לאוויר מיזם הלייף-סטייל של \'ידיעות אחרונות\' - xnet. על פניו, נראה כי השוק מתעורר.

- xnet מהווה גם תחרות מבחינתכם?
\"xnet הוא לא תחרות כי מדובר בפורטל לייף סטייל שפונה לגברים ונשים, ולמעשה לכל הקהלים. התחרות היא יותר מצד \'סלונה\', שמצהיר שיש לו 100 אלף יוניקים בחודש. לנו יש פי 2.5. \'סלונה\' הלכו מאד חזק על בלוגים, על סביבה אישית של בלוגריות, וחייבים להודות - הם עשו עבודה מעולה, משהו שלא היה בארץ. לנו היה מאד חשוב ללכת יותר על מודל של תוכן\".

פופולארי יותר, פופולארי פחות

מערכת onlife היושבת בצומת רעננה צפון, מעסיקה 15 עובדים קבועים ועוד 25 פרילנסרים. במהלך השנה בה onlife באוויר, ראו באתר אילו מדורים מפתיעים ו\"תופסים\", ואילו שניבאו להם פופולאריות, מצליחים פחות. \"על מדור בריאות ותזונה אמרנו לעצמנו שנעשה את זה כי צריך, ואז גילינו שזה מושך נשים ואפילו גברים\", מספרת גולדשטיין. \"בהתחלה תכננו שהמדור הזה יעודכן פעמיים בשבוע, וכעת הוא מעודכן על בסיס יום-יומי. כל יום אייטם חדש, בדרך כלל מחקר שאנחנו בודקים את ההשלכות שלו. מדור כזה העלה את כמות ההשקעה שלנו בכוח אדם בצורה משמעותית. גם תחום האופנה תפס כמו שחשבנו, כי מדובר באופנה פרקטית צרכנית, ולא באופנה לדוגמניות\".

וכאמור, יש גם מדורים שתפסו פחות: \"חשבנו שהקטע של נשים עצמאיות יהיה מאד פופולארי. אנחנו משקיעים המון במדור קריירה על נשים עובדות שמשלבות בין משפחה לעבודה. אז המדור עצמו תפס, אבל הנושא של נשים עצמאיות שמקימות עסק פחות תפס\".

בהתמודדות על כספם של המפרסמים, מציגים ב-onlife קהל גולשים מפולח עם 80% גולשות ו-20% גולשים, במצב סוציו-אקונומי בינוני-גבוה. מצד שני, עדיין מדובר באתר נישתי עם 25 אלף גולשים שונים ביום בלבד. \"הקהל שלנו מפולח ורוב המפרסמים מחפשים את קהל היעד של הנשים\", מסבירה גולדשטיין, \"ולא מדובר רק במובן של קוסמטיקה וניקיון, אלא בעיקר בתחום הבריאות והחינוך, האישה מחליטה לאיזה קופת חולים היא והילדים יהיו רשומים, והבעל יצטרף.

-מה מודל ההכנסות?
\"לצד הבאנרים הרגילים, אנחנו עושים הרבה שיתופי תוכן. למשל עכשיו יש לנו שת\"פ עם \'סופר פארם\' על דייסות לייף, אז במסגרת שיתוף הפעולה אנחנו עושים פרויקט על תזונת תינוקות בלי לדחוף את המוצר עצמו של לייף\".

\"תראה\", אומרת גולדשטיין, \"צריך שהמפרסמים יקבלו תוצאות, אבל מצד שני צריך שהתוכן לא יהיה שיווקי אלא תוכני, ואנחנו צריכים למצוא את התפר הדק הזה. הקו המנחה שלנו זה הגולשים, ואם נעשה תוכן לא מקצועי, אז לא יהיו לנו גולשים\".

נכנסים לתחום הקופונים

בנוסף לשת\"פים המסחריים ולפרסום בבאנרים, כמו גם לחסויות מבנק הפועלים, קבוצת \'ישראכרט\', \'נסקפה\', \'שטראוס\', \'פיטנס\' ו\'נירלט\', בונים כעת ב-onlife הכנסות מקופונים בתחום האופנה, שאמורים לעלות בקרוב באתר. בסך הכל, על פי הערכות, הכנסות האתר בשנה האחרונה עמדו על כמה מיליוני שקלים בודדים. הקמת האתר נעה 2-3 מיליון שקלים.

ב-onlife גולשים מדי יום כ-25 אלף גולשים שונים, וממוצע חודש מאי הצביע על 260 אלף גולשים. זמן השהייה באתר עומד על כמעט 20 דקות. \"בגלל שמדובר בקהל מעורב\", מסבירה גולדשטיין, \"זמן השהייה ב-onlife קרוב מאד לזה של פייסבוק\".



במסגרת ציון שנה להקמת האתר, onlife בשיתוף עם עיריית תל אביב ונמל יפו, הקים מתחם בנמל שגם בו יציינו הערב את חגיגות \'הלילה הלבן\'. מ-19:00 יתקיימו הרצאות דינמיות בכל עולמות התוכן של onlife, בין היתר של דורין אטיאס על סטיילינג ושל אולגה רז על תזונה נכונה. ב-21:00 תחל הופעה על במה גדולה בנמל של ניני ועוואד.

\"זו הפעם הראשונה שאנחנו יוצאים לאירוע המוני שמחוץ לגבולות האינטרנט\", אומרת גולדשטיין, \"הרעיון היה שזה יביא הרבה קהלים צעירים, ואמרנו לעצמנו שאפשר שנעשה משהו שמתאים לנשים. מדובר באירוע שיכול למשוך 8,000 איש, מבחינתנו זה ענק\".
תגובות לכתבה(18):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    אני הבת של הדס גולדשטיין
    נעמה גולדשטיין 12/01/2013 13:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האתר של אמי הוא חכם והיא משקיעה בו ומנהלת אותו בצורה אומנותית וטובה
    סגור
  • 14.
    אתר מקסים וכייפי כייף לי להיכנס לשם כל בוקר (ל"ת)
    מירית 03/07/2011 22:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    המוצר שלהם משתבח מיום ליום
    רקפת אביטן 01/07/2011 08:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רואים את תהליך הגיבוש העצמי. ההתחלה היתה הרבה פחות מוצלחת
    סגור
  • 12.
    אוהבת אצלם את חמש הנשים שעשו את השבוע
    רויטל הוכברג 01/07/2011 08:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסיכום השבועי שבוחר נשים בעיקר מהעולם עם סיפורים לא מוכרים.
    סגור
  • 11.
    אם לומר את האמת, מדובר באתר מפוספס לגמרי
    יעל 30/06/2011 16:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפוטנציאל של אתר נשי היה כל כך גדול, ואונלייף התברר כהעתק גמור של לאישה עם כתבות מביכות כמו 'כך תתלבשי כדי להרשים את הגבר שלך', ו'איך לסדר גבות'. מביך שאתר שיכול היה לפנות לנשים אינטליגנטיות נכנע למכנה המשותף הנמוך ביותר של הגולשות ולא ממצה את הפוטנציאל שלו.
    סגור
  • 10.
    מברוק , פשוט כל הכבוד לך. שאפו (ל"ת)
    עומר 30/06/2011 15:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    הכי אוהבת את הראיונות שלהם עם נשים מובילות
    שרון דקל 30/06/2011 15:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך הם עשו את זה, איך הן משלבות חיים אישיים עם קריירה, מה הדעות שלהן על קידום נשים
    סגור
  • 8.
    אתר אינטיליגנטי וכייפי (ל"ת)
    אילנה 30/06/2011 14:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    שת"פ - תוכן? לא פרסומי? בולשיט
    מאיה 30/06/2011 13:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מספיק לראות בתפריט של האתר - "עיכול ותזונה", קטגוריה שלמה של פרסומת אחת גדולה לאקטיביה. מיותר לציין שאתר שבתפריט שלו מופיע "עיכול ותזונה", לא ממש עושה חשק לקרוא שם. "עיכול" זו מין מילה כזו, שלא צריך לתקוע לך בפרצוף כל הזמן, מילה עם קונוטציות לא מקסימות. הייתי קוראת שם קבוע עד שהוסיפו את הקטגוריה הזו. מאז אני קוראת כתבות של מכרה שלי בלבד. ובורחת. החוצה העיכול!!! איכס.
    סגור
  • 6.
    סוף סוף אתר לנשים אמיתיות
    איילת רוקח 30/06/2011 13:06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא מתחנף, לא צהוב, לא דוגמניות. אחלה תוכן. מעניין, מקורי, כזה שכייף לפתוח איתו את הבוקר
    סגור
  • 5.
    כתבות בריאות מרשימות
    שירה 30/06/2011 13:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמיד אפשר למצוא באונלייף כתבות טובות על בריאות - בעיקר בנושאי תזונה. מאוד מקצועיים.
    סגור
  • 4.
    ככה משלמים באינטרנט
    מיכל- כתבתי באונלייף 30/06/2011 12:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שבא מפרינט מצפה ליותר, אבל אלה הסכומים באינטרנט בטח של אתר מתחיל. והם עושים עבודה מדהימה, וזה אחד מהאתרים עם יחסי האנוש הכי נעימים שיש, מה שאין כמעט בעולם התקשורת...
    סגור
  • 3.
    לממורמרת מספר 1
    חכמה כבעלת ניסיון 30/06/2011 12:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לסגור חשבונות באתרי ברנז'ה זה כזה ניינטיז. ולידיעתך, באיקסנט משלמים לכתבים בתלושים למסעדות ובצ'ופרים שמקבלים מיחצ"נים.
    סגור
  • 2.
    מחבבת את האתר, אבל לדעתי
    שמרית 30/06/2011 12:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש עוד הרבה עבודה שם
    סגור
  • 1.
    ולמרות התקציבהם משלמים מקס' 200-300 שקל לכתבה
    הזניית העיתונות 30/06/2011 12:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט משלמים גרושים, חוצפה אמיתית. לא פלא שנשארים עם הנושאים הכי שטחיים והטיפול הכי שטחי שאפשר. האתר הזה הוא דוגמא חיה להזנייה של מקצוע העיתונות ולהריגתו. לא שעיתון "הארץ" מהווה דוגמא יותר טובה כולה. וכך כולם.
    סגור
  • לא יודע על מה את מדברת
    שגיא 30/06/2011 13:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלוואי שהיו משלמים לי 300 שקל לכתבה בוינט או במאקו ! הסתכלתי באתר הזה אחרי הכתבה, הכתבות שם הרבה יותר מעמיקות ממה שיש בוינט או בואללה. חבל שזה מדבר יותר לנשים ופחות אליי
    סגור
  • אל תעבדי שם אז
    תגידי תודה 30/06/2011 12:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגידי תודה שנתנו לך בכלל לכתוב שם, זה לא טריוויאלי
    סגור
  • 15 שכירים זו מערכת עיתונאית יקרה (ל"ת)
    אסנת כהן 30/06/2011 12:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור