מדיה

"עצמאות המערכת לא מקנה זכות לשקר"

כך אומרים היום בסביבתו של שלדון אדלסון, בעקבות פרסום ההתנצלות בפניו אמש ב'הערב', שטלטל את 'חדשות 10' והביא להתפטרות בכירים בחברה
אלכסנדר כץ |  11
לראשונה אחרי פרוץ \'סערת ההתנצלות\', בסביבתו של איש העסקים והבעלים של \'ישראל היום\', שלדון אדלסון, מתייחסים לפרשה שהובילה לפרסום התנצלות במהדורת \'השבוע\' אמש (יום ו\'), ולגל התפטרויות ב\'חדשות 10\', שכללו את המנכ\"ל ראודור בנזימן, ועורכת \'השבוע\' רותי יובל, ושל גיא זוהר, שהודיע על עזיבת התכנית רגעים לפני סוף שידורה.

מקורב לאדלסון אמר היום כי \"ערוץ 10 נהג נכון בפרסום ההתנצלות כאשר הבינו שם שלא ניתן להגן על 2 טענות שהופיעו בכתבה\".

טלטלה בחברת החדשות של ערוץ 10
* גיא זוהר התפטר בשידור מהגשת \'השבוע\'
* ראודור בנזימן מתפטר: \"לא יכול לחיות עם התוצאות\"
* רותי יובל עוזבת: \"ההתנצלות לא עומדת בשום קנה מידה עיתונאי\"
* ורשבסקי על ההתפטרויות: \"חטפנו מכה\"
* הרשות השנייה תקיים שימוע על פרשת \'חדשות 10\'


בהודעת ההתנצלות המוקלט שהקריא אתמול השדרן אסף צ\'רנילס, התייחסה \'חדשות 10\' ל-2 טענות אלו: \"ביום שישי 7 בינואר שידרנו בתוכנית \'השבוע\' כתבה של כתבנו אבנר הופשטיין אודות שלדסון אדלסון. בכתבה נכללו ראיונות שונים בנוגע למר אדלסון. באחד מהראיונות נאמר שאדלסון קיבל את רישיון ההימורים בלאס וגאס מתוך קשרים פוליטיים וקבלת יחס מועדף בראיון אחר נאמר כי אדלסון חייב לעובד לשעבר סכום של 400 אלף דולר ולא שילם את חובו. ההאשמות זכו לביטוי לא רק בדברי המרואיינים, אלא בשאלות של כתבנו אבנר הופשטיין\".

עוד נאמר כי \"לאחר השידור בדקנו ובדיקותינו העלו שההאשמות היו והינן כוזבות לחלוטין. אדלסון קיבל את רישיון ההימורים לאחר בדיקה קפדנית שחשפה רקורד עסקי ללא כל פגם. מר אדלסון לא זכה ליחס מועדף כלשהו והוא קיבל את הרישיון כדין וללא שימוש בלתי נאות כלשהו בקשרים פוליטיים או באמצעים בלתי הולמים אחרים. באשר לחוב הנטען של 400 אלף דולר לאותו עובד לשעבר גם לסיפור זה אין כל בסיס במציאות. מעולם לא היה חוב כלשהו אותו עובד לשעבר לא של 400 אלף דולר ולא של כל סכום אחר. לסיכום, לא נפל פגם כלשהו בהתנהגות אדלסון. אנו מצטערים מאוד שלא בדקנו את ההאשמות האלו לפני ששידרנו אותם ומבקשים להתנצל לפני מר אדלסון ומשפחתו על הפרסום\".

אותו מקורב אמר היום לאייס כי \"זכות הביטוי והעצמאות המערכתית אינן מקנות את הזכות לשקר. אמנם ניסו להיתלות בעקרונות חשובים של זכות הציבור לדעת, אבל זה בטל בשישים כשמדובר בשם של המסוקר, ובמקרה הזה של אדלסון, והעובדה שהטענות שבכתבה התבררו כשקריות\".

המקורב הוסיף עוד כי \"ב\'חדשות 10\' יכלו לטעון בבית המשפט את טענת תום הלב, אבל אין פה מצב כזה, כי הם הגישו לאדלסון רשימה של שאלות, אבל לא הייתה שם אף התייחסות לגבי סוגיית 400 אלף הדולרים, ולא הזכירו את זה בבקשה לתגובה\".

לגבי ההתפטרויות בחברת החדשות, אמר הגורם: \"התפטרות של העורכים נובעת מעצם הכישלון המקצועי שלהם בפרשה. יש פה ניצול ציני של הבון-טון של יציאה נגד טייקונים כפי שקורה בשבועות האחרונים. אבל במקרה הזה, מדובר בטייקון של ערוץ 10, רון לאודר, שבזכותו הערוץ משדר ועדיין נמצא באוויר\".

גורמים המכירים את הפרטים טוענים כי \"לאודר פנה לחברת החדשות ושאל את אנשיה האם אפשר יהיה להגן את טענות החברה בבית משפט. אם אפשר, אמר\", כך לפי הגורמים, \"אז נמשיך, ואם לא - נתנצל\". ולמרות זאת יש לציין כי בחברת החדשות זועמים לא רק על ההתערבות של לאודר בתכני החברה, אלא גם על כך שבעל המניות בערוץ 10 הנחית את ההתנצלות למרות שהחברה עוד הייתה במגעים עם פרקליטו של אדלסון, עו\"ד דורי קלגסבלד.

מערוץ 10 נמסר: \"איננו יכולים להגיב מפאת קיומו של הסכם סודיות\".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    השורה האחרונה בכתבה מגלה את האמת כי
    שם בדוי 11/09/2011 12:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הטענות של אדלסון כל כך צודקות כמו שנטען בכתבה, למה צריך הסכם סודיות שסותם לערוץ את הפה?
    סגור
  • 5.
    גיא זהר
    עובד זר 11/09/2011 09:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דבר אחד מכל הסיפור אני לא מבין , אם גיא זהר כל כך כועס על בעלי הערוץ שגרמו לו להתנצל והשפילו את מערכת החדשות לא מן הראוי שיתפטר מכל תפרסמו בערוץ??? הרי הריח של הכסף זהה גם במחלקת נחדשות וגם במחלקת התוכניות , הכיס המשלם הוא אותו הכיס . אבל למה שגיא יוותר על משכורתו השמנמנה ? הכול צבוע .
    סגור
  • אתה לא עובד זר, מכיוון שעובד זר לא היה טועה
    דגכע שדךףגעחלמ 11/09/2011 14:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכתיב כמוך.
    סגור
  • 4.
    אתם חושבים שיהיה פולו- אפ בישראל היום ? (ל"ת)
    קול העם 11/09/2011 08:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    לגיא, רותי וראודור, יישר כח! (ל"ת)
    יואב 10/09/2011 16:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד. עיתונאים צריכים לדעת שיש אחריות רבה
    יובל 10/09/2011 16:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאוד על כתפיהם. אסור לשקר כך סתם על אנשים, ואם מפרסמים שקרים, זו לא בושה להתנצל. דווקא אלו שיצאו נגד ההתנצלות מוכיחים לציבור שאי-אפשר להאמין לתקשורת, כי אפילו כאשר מדובר בשקרים, יש עיתונאים המסרבים להתנצל עליהם ולתקן אותם. כמו שאריק איינשטיין שר פעם: "אז איך אתה ישן בלילה, עיתונאי קטן שלי? איך אתה נרדם? על מה אתם חולם בלילה אחרי שפיכת הדם? איך אתה נרדם?"
    סגור
  • 1.
    השאלה האם באמת טעו (והטעו) כי אזי יש להתנצל
    מקלוהן 10/09/2011 14:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכל סערת ההתפטרויות האלה נשכחה שאלה אחת עיקרית,האם מה שפורסם היה אמת או שקר. אם בכתבה הופיעו דברים שאינם נכונים אזי יש מקום להתנצל בפני האיש אם לא אז לא. כספו וכספיו של שלדון עושים לו את הדרך להתנצלות קלה יותר. מה אם היו מכפישים (וזה קרה לא פעם) סתם אדם מן היישוב שאין לו את הכוח לכופף את ידי התקשורת.
    סגור
  • לא טעות. קומוניזם
    הילה 10/09/2011 22:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם באמת היו טועים, אדלסון היה תובע את חדשות 10 על עשרות מיליוני ש"ח. בגלל שאין לו בסיס משפטי כזה, הוא בחר לנצל בבריונות את כוחו בבריונות על בעלי הערוץ.
    סגור
  • כתבה שכל כולה ספין. יואל הגורם להזדהות בשמו
    קובי 10/09/2011 16:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הוא כל כך בטוח בצדקתו, שיצא להגנת אדלסון בשמו. הנהלת ערוץ 10, המחלקה המשפטית ועורכי התכנית יודעים להגיד שאם מגיעה היתה תביעה לבית המשפט על הכתבה על אדלסון, היו צריכים אנשי התכנית לכל היותר לפרסם הבהרה מינורית. כל קשר בין זו ובין ההתנצלות הגורפת שפורסמה - הזוי. יש כאן מקרה קלאסי של ניצול כוח על ידי בעלי הון. שום דבר אחר לא. את היושר העיתונאי הפגינו כבר המתפטרים ברקורד מרשים שהולך הרבה אחורה. תבדקו.
    סגור
  • מסכים ולא מסכים
    אייל 10/09/2011 17:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יכול להיות שבית המשפט בכלל היה שולח את הצדדים לגישור. אם ככה, למה פרסמו בכלל התנצלות? אני חושב, למרות שאני מעריך מאד את ה-3 שהתפטרו, שהייתה פה בעיה בהתנהלות של חברת החדשות, שלא הייתה צריכה להיכנע לתכתיב של לאודר ולהגיד לו: "אדוני, אנחנו יודעים שיש לנו כייס חזק ונלך איתו לבית משפט". משום מה הם לא עשו את זה, ונכנעו.
    סגור
  • לא "משום מה"
    רחל 10/09/2011 22:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "משום מה" הם לא עשו את זה, כי המשמעות של אי פרסום ההתנצלות היתה הפסקת הזרמת המימון לערוץ וסגירתו. הבחירה היתה "לא לשרוף את המועדון" ובכל זאת להגיד- לא יהיה עוד.
    סגור