תקשורת ומדיה

מתחרים באגודה התל אביבית: ארגון עיתונאים חדש הוקם - 200 כבר הצטרפו

דרור פויר הוא מראשי הארגון שחבר להסתדרות, פנה לעובדי ערוץ 10, והוביל למכתב נגד של דרוקר. פויר: "הולכים למלחמה מול הגופים החזקים במשק
פויר נגד דני יעקובי (צילום לירון תאני)
יותר מ-200 עיתונאים הצטרפו לארגון בימים האחרונים ל\'ארגון העיתונאים בישראל\', ארגון חדש שהוקם על ידי עיתונאים מכלי תקשורת שונים, בהם דרור פרויר, עינת פישביין ויאיר טרצ\'יצקי. מטרת ההתארגנות החדשה: התמודדות עם המשבר בענף התקשורת, המקרין ישירות על אלפי העובדים בו, שכרם, תנאי עבודתם, עתידם וביטחונם התעסוקתי.
הארגון החדש נמנע מלהצטרף לאגודת העיתונאים בתל אביב, שעל פניו אמורה להיות המקום האידיאלי לפעילות כזו. אחד מאנשי ההתארגנות אמר לאייס כי \"אגודת העיתונאים בתל אביב רקובה - זה מועדון חברים שלא יוצא למאבק מקצועי, פעם בשנה מארגנים כנס, פעם בשנה מגישים בג\"צ כדי שיחשבו שהם רלוונטיים. זה גוף שרצון שההתארגנות החדשה לא תהיה משויכת אליו\". את תגובתו של מנכ\"ל אגודת העיתונאים בתל אביב, יוסי בר-מוחא לא ניתן היה להשיג.
בהודעה שפרסם אמש (יום ד\') הארגון, נכתב כי \"אנו פועלים בתקופה מטלטלת. יציבות כלי התקשורת רעועה, והם נתונים להשפעות כלכליות ופוליטיות - כמו תמיד, הראשונים לשלם את המחיר יהיו העובדים. אנחנו\". לדבריהם, \"הארגון יפעל לשיפור מעמד העיתונאי בישראל מבחינה מקצועית ולחיזוקה של עיתונות עצמאית, חופשית וחזקה. ארגון העיתונאים יפעל באופן עצמאי ובלתי תלוי במסגרת ההסתדרות\".
עוד נמסר כי \"מדובר בארגון ענפי, ששם לו למטרה לאגד את העיתונאים מכל כלי התקשורת. נכון לעכשיו, העיתונאים, יוזמי ומייסדי הארגון, מובילים אותו כוועד פעולה זמני, עד שיגובש התקנון ויתקיימו בחירות. בימים אלה מוקמים צוותים לצורך הקמת המוסדות וקביעת הדרך. לאיגוד אנשי מקצוע בתחום המשפט, האסטרטגיה, יחסי העבודה והפנסיה המספקים יעוץ וליווי לכל חבר איגוד. בענף התקשורת מועסקים אלפי עיתונאים.
בהודעה שהוציא אמש הארגון, נכתב עוד כי \"רבים מכלי התקשורת עובדים תחת מתקפה - רשות השידור, גלי צה\"ל, הטלוויזיה החינוכית וערוץ 10, הם רק דוגמא. הניסיון מלמד שמקומות העבודה היחידים ששרדו היו אלה בהם העובדים היו מאורגנים בגוף שייצג אותם ונלחם עבורם\".
מגייסים מערוץ 10, וזוכים להתנגדות
כבר בימים האחרונים החל בהליך גיוס עיתונאים ב\'חדשות 10\', מהלך שנתקל בהתנגדות של חלק מבכירי הערוץ. במייל שהפיץ אתמול אחד המתנגדים לפעילות ארגון העיתונאים החדש, רביב דרוקר, הוא כתב: \"אני בעד התארגנות עובדים, חושב שטוב שנתאגד וחבל שלא עשינו זאת קודם. אולי הפכתי קצת פרנואיד, אבל נדמה לי שההתארגנות הנוכחית היא מניפולציה של מישהו שמנצל את חולשתנו ומצוקותינו ורוצה להרוויח דברים אחרים בכלל. חמור מכך, אני חושש שבעיתוי המאוד רגיש הזה היא תפגע בנו, יותר משתועיל ולכן אני כותב את המכתב הזה\".
דרוקר התייחס לתחקיר שנעשה לפני שבועיים ב\'המקור\' על עופר עייני: \"לא נתקלתי מעולם, בכל התחקירים בהם הייתי מעורב, במסע של איומים ומניפולציות, כמו בתחקיר שנגע לעופר עייני. אני לא רוצה להלאות אתכם בפרטים, אבל בימים אלו אני שומע שהוא אומר לאנשים שהוא מדבר איתם - ערוץ 10 לא מאמין בתחקיר שלו. הנה, תראו, העובדים שלו רצים אליי עכשיו שאציל אותם\".
מאידך, דרוקר מנסה לא לצאת נגד יוזמי המהלך: \"אני לא מכיר את האנשים שעמדו בחזית ההתארגנות הזאת, אבל די משוכנע שהם באו מהמקום הכי נקי. לגבי מניעיו של עייני, אני הרבה יותר חשדן... בכל המאבקים על ערוץ 10, כולל הנוכחי, לא ראינו אותו, לא שמענו אותו\".
ולמרות זאת, על פי הערכות כבר כמה עשרות עיתונאים מערוץ 10 הצטרפו להתארגנות החדשה. הבוקר אף פנו אנשי אגודת העיתונאים בירושלים לארגון העובדים החדש במטרה לבחון דרכים לשיתוף פעולה.
דרור פויר אמר: \"עיתונות חופשית היא לא רק תוצאה של חוקים אלה או אחרים, היא גם תוצאה של עיתונאי חזק, מוגן, מיוצג. חופש הביטוי והדמוקרטיה נפגעים גם משום שעיתונאי חלש הוא עובד חלש. עיתונות עצמאית וחזקה לא יכולה להתקיים עם עיתונאים חלשים ומוחלשים\".
-ולמה ההחלטה על ההסתדרות?
\"יש 5 עובדי ארגוני עובדים, בהם ההסתדרות. מאד נוח ופופולארי לתקוף אותה, אבל חבירה אליה נובעת משיקולים טקטיים, הרי אנחנו הולכים לעשות מלחמה עם כמה מן הגופים החזקים במשק הישראלי, אז אנחנו חייבים מישהו שהוא מספיק חזק בשביל זה. אף אחד מאיתנו לא מת על ההסתדרות, אבל קח דוגמא - מתעלמים מזה למשל שההסתדרות השיגה ההסכם הקיבוצי לעובדי תעשיית כרטיסי האשראי\".
בכל מקרה, בתקופה הקרובה יגובש תקנון ההתארגנות החדשה באמצעות משרד עורכי דין, ואילו משרד עורכי דין אחר יתחיל להעניק ייעוץ בענייני עבודה. עם גיוס של עוד חברים לארגון, תארך התכנסות במסגרתה יועלו סוגיות ויוחלט על סוגיות שונות בצורה דמוקרטית, כולל ההחלטה האם להמשיך את החבירה להסתדרות.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    סבבה לכם, כמו בכל תחום הקודקודים חוגגים
    יוזם 01/2012/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והעם הפשוט אוכל קש. בכירי העיתונאים יתרחקו כמו מאש, אף אחד לא רוצה לסכן משכורת עתק, רביב דרוקר כבר יצא נגד התארגנות, אחרים מיד יגיעו, האחרונים בשרשרת המזון ימשיכו לסבול ושום יגאל סרנה לא ירוץ לעזור להם, הוא מסתפק בזה שאחרים נחלצו לעזרתו
    סגור
  • 4.
    האמת, קצת מוזר לי העניין
    נעמה מאילת 01/2012/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בפעם האחרונה שראיתי את פויר זה היה באילת בכנס של בר מוחא בתחילת ינואר ונראה היה שהוא שמח שהזמינו אותו ואת הלהקה שלו לנגן ולהופיע. חודש עבר ואיך דברים משתנים
    סגור
  • טיפש מי שנשאר בבית הקברות הקרוי עתונות (ל"ת)
    עקי 01/2012/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    ומה עם המעצבים שאוכלים חראאאאא
    גרפיקאית 01/2012/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתחום התקשורת? בחלק מהעיתונים משלמים משכורות רעבבבב והמון פעמים גם יחס מזלזל
    סגור
  • 2.
    פוייר אם אתה עתונאי מבוקש תקים עתון עם החברים
    מוניק 01/2012/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בוא נרה אותכם. תקימו עיתון, תממנו אותו, תנהלו אותו. אף כלב לא יקנה את העיתון הזה. אז יאללה, אתה רוצה משחקים בעתונאות, אז בבקשה בכסף שלך! אל תהיה לי גבור בכסף של אחרים. בלי מוזס שוקן שלדון ומימן ולאודר מי ירצה להתקרב אליכם בכלל. אז יאללה...תן גז...תתחיל לעבוד...תהיה מלצר...תהיה סלקטור...נהג אוטובוס...אבל תעבוד כבר...אחי...
    סגור
  • יש כבר עיתון כזה, באינטרנט, מגפון
    אני 01/2012/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה קוראים לו. עיתון שראה אור היום, והקימו אותו עיתונאים שנמאס להם משליטת בעלי ההון בתקשורת
    סגור
  • 1.
    דרוד פויר תותח (ל"ת)
    גרובי 01/2012/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור