תקשורת ומדיה

מריחים בחירות: מתמודדים לכנסת כבר בוחנים אפשרויות לטוקבקים בתשלום

רוצים לרוץ לפוליטיקה? אל תשכחו את האינטרנט. עובד עירייה מהצפון שרוצה מקום ברשימת הליכוד, כבר מברר את העלויות. התשובה: לא יקר מדי
שנת בחירות או לא, הפוליטיקה הישראלית גועשת מתחילת השבוע עם צלילתו של יאיר לפיד למימיה. יממה לאחר מכן היה זה נועם שליט שהודיע על ריצה לפריימריז של מפלגת העבודה, והיום (יום ד\') היה זה ניצב משה מזרחי שהודיע על החלטתו לנסות להיבחר לרשימת העבודה.
ומעבר לאותם שמות, ישנם רבים אחרים שרוצים לזכות בכבוד, להשתחל לתוך הרשימה ולהיבחר לכנסת. זירת הטוקבקים לא קלה לאנשים שפוזלים לפוליטיקה, כמו גם לפוליטיקאים עצמם. אפשר רק להציץ בכמה מהם, באייטמים שפורסמו בימים האחרונים על צעדו הפוליטי של נועם שליט, ולהבחין בכך. הטוקבקים, בעיקר אלו האנונימיים, נוטים לקיצוניות, השמצות ואיומים.
אז מה עושה אדם שרוצה להתמודד לאחת הרשימות לכנסת, חושש מגל טוקבקים ארסיים ומייחל לתגובות אוהדות? שוכר חברה שמתמחה בכתיבת טוקבקים בתשלום.
דוגמא לכך היא אדם העובד בעירייה בצפון הארץ, וחושק במקום אטרקטיבי (או לכל הפחות להצליח להיבחר) ברשימת הליכוד לכנסת הבאה, כבר בוחן אפשרות לשכור חברה לטוקבקים בתשלום. הסיבה: עם הפרסום על רצונו להיבחר, אותה \"מקהלת\" מטקבקים \"תרומם\" את שמו, ותגרום לרושם חיובי בקרב הגולשים.
הנה למשל מייל שקיבל היום (יום ד\') מנכ\"ל חברת האינטראקטיב אידיאולוג\'יק, ינון לנדנברג, ומספר הכל. \"אני מעוניין בהצעת מחיר לטוקבקים בתשלום עבור מועמד פוליטי בהתמודדות לכנסת\". לנדנברג העתיק את המייל וחשף אותו בפני כולם בעמוד הפייסבוק שלו. הוא לא הסתפק בזה והחל גם לחפש נותני שירות עבור המועמד הפוליטי החרוץ.
גורם בשוק האינטרנט, סיפר לאייס כי חברה המתמחה בטוקבקים גובה כ-5,000-8,000 שקלים לחודש. התשלום כולל צוות שכותב טוקבקים ומנטר הודעות, כאשר אותה חברה עובדת עם מערכת שמנטרלת את מספר ה-IP של המחשב, כך שאתרי האינטרנט בהם מושתלים אותם טוקבקים, לא יבחינו כי מקור ההודעות הוא ממחשב אחד, ויימחקו אותן. אגב, במקרה של משבר - למשל כזה עם ח\"כ אנסטסיה מיכאלי (ואנו לא טוענים כי היא שוכרת שירותי טוקבקים בתשלום, א\"כ, מ\"ב) - הרי שהמחיר יכול להאמיר ב-40% לפחות, כלומר כ-7,000-11,000 שקלים לחודש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה