מדיה

יום הכיפורים של חדשות 10: סיוון כהן הושעתה - הערוץ יפרסם הבהרה

(עדכון) הכתבת דיווחה על ניסיון לחטוף ילדה ישראלית בדיסניוורלד. גולשים טענו כי מדובר באגדה אורבנית. גורמים בחדשות: "הפשלה הכי הגדולה שלנו"
אלכסנדר כץ |  61
חדשות 10 (צילום יח"צ)
סערה בערוץ 10: לאייס נודע כי כתבת המשפט בירושלים של \'חדשות 10\', סיוון כהן, הושעתה היום (יום ב\') מתפקידה, במקביל לבדיקה שעורכת חברת החדשות של הערוץ לגבי אמיתות סיפור שפרסמה אמש על חשד לכאורה לניסיון חטיפה של ילדה ישראלית בפארק השעשועים דיסניוורלד בפלורידה.

כהן, שמונתה לאחרונה לכתבת המשפט בבירה במקומה של שיר שגיא, פרסמה במהדורה המרכזית כי זוג הורים ישראלים דיווח לאנשי האבטחה של הפארק, על היעלמותה של ילדתם. בעקבות כך החליטו המאבטחים לסגור לכאורה את שערי הפארק, והובילו את ההורים לחדר בקרה בה ניסו אנשי המקום לאתר את הילדה. בסופו של דבר, כך דיווחה כהן, אותרה הילדה באחד מחדרי השירותים, כשהיא לבושה בחולצה ישנה, שיערה מגולח באופן חלקי, היא מסוממת ואינה זוכרת דבר מהאירוע. על פי הדיווח בערוץ 10, המאבטחים הודו כי בעבר היו ניסיונות לחטוף ילדים ברחבי הפארק. כשהיא יושבת באולפן, סיפרה כהן כי שוחחה ההורים שסיפרו לה כי פנו לעורך דין בארה\"ב כדי שיבדוק אפשרות לתבוע את פארק השעשועים.

לאחר הפרסום זכה האייטם לפולו-אפים ב-NRG, ב-וואלה, בערוץ 7 ובעוד כמה אתרים. אולם בעקבות אותו אייטם, החלו ברשת האינטרנט לעלות סימני שאלה לגבי אמיתות של הסיפור. בין היתר טענו גולשים רבים כי סיפור זהה לזה שפורסם בערוץ 10, נחשב מזה שנים ל\"אגדה אורבנית\" ומפורסם ברחבי הבלוגספרה.

עיתונאים רבים קיבלו מאז הפרסום, לינקים רבים לגבי \"האגדה האורבנית\". גם בתכנית של אביעד קיסוס וטל ברמן ב-אקו 99, ובתכנית \'המילה האחרונה\' בגל\"צ, התייחסו לאייטם הבעייתי לכאורה.

בשעות האחרונות הוחלט להוריד מהאוויר את המהדורה המרכזית של אתמול, מאתר נענע10. גם הפניה לכתבה דרך מדור \'חדשות\' בנענע10, מובילה לדף ריק. מעבר לכך, לגולשים לנענע10 באייפון, נכונה הפתעה: תחת הלינק למהדורה או לכתבה, מופיע הכיתוב \"הועבר להסתר בהוראת איילת בגלל האייטם של סיוון כהן!!!\" (סימני הקריאה במקור, א\"כ). מדובר על הוראה שהעבירה היועצת המשפטית של הערוץ, עו\"ד איילת בן חיים-גת, להסרת הידיעה של כהן.

ככה זה נראה באייפון (צילום מסך)
ככה זה נראה באייפון (צילום מסך)


במקביל לבדיקה של \'חדשות 10\', נערכה לפני כשעתיים ישיבת עורכים בדסק החדשות. לדברי גורמים בערוץ, בישיבה ביקרו את פרסום האייטם ואחדים טענו כי מדובר ב\"פשלה הכי גדולה בתולדות ערוץ 10\".

על פי גורמים בחברת החדשות, אתמול טענה כהן בשיחה עם עורכי המהדורה, בהם אפי טריגר, כי דיברה עם 2 ההורים ועם עורך הדין שלהם. בבירור שהתקיים היום, כך מספרים גורמים, הטענה השתנתה לכך שהיא דיברה רק עם אחד ההורים. בחברת החדשות חושדים כי כהן הוטעתה על ידי גורם אינטרסנטי שהעביר לה את הסיפור, וכנראה שהתחזה לאחד ההורים.

עיתונאים מעלים תהייה לגבי דרך העבודה של \'חדשות 10\': \"להעלות אייטם כזה, שעל פניו יש בו מלא חורים, זה חוסר מקצועיות. אין עורך דין שמדבר, אין הורים שמדברים, בדיקה פשוטה הייתה מעלה את אותו סיפור ישן על ניסיון לחטוף ילדה בפארק. עולה השאלה, במידה ויוכח כי מדובר באגדה אורבנית, האם היא באמת דיברה עם עורך דין כזה, והאם ישנם הורים כאלה?\".

גורמים בחברה מספרים כי מגישת המהדורה המרכזית, תמר איש-שלום, צפויה להתייחס לסיפור הערב, אולם הערכות הן כי מדובר יהיה בהבהרה לפלופ לכאורה שפורסם אתמול.

מ\'חדשות 10\' נמסר: \"החברה פתחה בבדיקה בעקבות הטעיית הכתבת סיוון כהן על ידי מקור, בכתבה אמש במהדורה. כהן הושעתה מעבודתה עד לסיום הבדיקה. בכתבה ציטטה כהן זוג הורים, שסיפרו לה כי בחג הפסח נעשה ניסיון לחטוף את ילדתם בת ה-9 במהלך ביקור בדיסניוורלד. ההחלטה לפרסם את הכתבה התקבלה בשל קיומו של הורה ספציפי שאישר את הסיפור. עם זאת, לאחר הפרסום התברר כי ההורה הטעה את כתבת \'חדשות 10\' וכי מקרה כזה כלל לא אירע. בעקבות זאת הוחלט בחברה לפתוח בבדיקה מקיפה של נסיבות הפרסום, ולהשעות את הכתבת עד לסיום הבדיקה\".
תגובות לכתבה(61):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 51.
    כת מסיון
    שושע שוע 12/05/2012 00:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כת מסיון אנשים לכודים הוברחו המשפחות מחפשות האנשים שקרנים רמאים erin e חולת נפש והמשפחה cheryl r mather knneth b mather tampa fl אנשים מסוכנים כת
    סגור
  • 50.
    כת מסיון
    שושע שוע 12/05/2012 00:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כת מסיון אנשים לכודים הוברחו המשפחות מחפשות האנשים שקרנים רמאים erin e חולת נפש והמשפחה cheryl r mather knneth b mather tampa fl אנשים מסוכנים כת
    סגור
  • 49.
    טמפה פלורידה
    ישועית 05/05/2012 21:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנסים לטייח יד בטמפה כ כת משיחים שמנסים לנגוס למסיון
    סגור
  • 48.
    היא בושה לעיתונות. מתי יבינו את זה? (ל"ת)
    הורד מהבית 01/05/2012 11:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 47.
    ס. כהן
    אחד שמכיר 01/05/2012 09:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שמינה את הגברת לכתבת לענייני משפט שלא יתפלא שהיא "נופלת"... תנועות הידיים שלה שלא ניתנות לעצירה, ניסוחים מוגבלים, אבל יפה !
    סגור
  • 46.
    למה לא יעיפו איזה בכיר שם? (ל"ת)
    גלית 30/04/2012 22:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 45.
    אצבעוני אמין יותר מהערוץ השנוא והיהיר (ל"ת)
    חחחחחח 30/04/2012 22:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 44.
    חדשות 10 ברדיו האזורי
    גורני 30/04/2012 21:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כעת מבינים מדוע עברו ברדיו חיפה ורדיו תל אביב למהדורות של ynet ועזבו את ערוץ 10
    סגור
  • 43.
    יש גם סיפור דומה על ילד/ה שנחטף ונמצא בגלל
    שנעל נעלי "גלי" 30/04/2012 20:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש אגדה אורבנית
    סגור
  • 42.
    הכותרת של הכתבה - לא לעניין
    דליוש 30/04/2012 18:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין בקרה? אין צנזורה? חלם זה כאן.
    סגור
  • טען עוד
  • 41.
    ככה זה התקשורת..הרוב בלוף ואתם אוכלים את זה
    תיאטרון 30/04/2012 18:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו גדולים. תמשיכו להאמין שעושים כתבות על "עליית מחירי הנדלן".....חחחחחח
    סגור
  • 40.
    ישראל טוויטו צריך לעוף......לעוףףףףףףףף (ל"ת)
    עתונאי מבוייש 30/04/2012 18:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מכיר את ישראל 30/04/2012 20:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא בכלל לא ערך אתמול.
    סגור
  • אפי טריגר ערך אתמול את המהדורה
    אייל 30/04/2012 19:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוויטו בחופשת מחלה
    סגור
  • 39.
    סיון עם שני ווים? אין דבר כזה (ל"ת)
    אנונימי 30/04/2012 18:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 38.
    כשמדובר בכתבת זוטרה, פתאום אין "אמת לשעתה" (ל"ת)
    ערוץ 10 צבועים 30/04/2012 18:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 37.
    לפחות יודעים עכשיו שיש סיוון כהן (ל"ת)
    אבי 30/04/2012 18:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 36.
    חבורת פשלונרים.גם על שלדון הטעו אותכם??? (ל"ת)
    פחחחח 30/04/2012 18:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 35.
    תענוג ! כתבת חובבנית מאז ומתמיד (ל"ת)
    אמנם יפה למדי 30/04/2012 18:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 34.
    כמה סימלי - מהדורת הפרידה של איילון (ל"ת)
    ערוץ חובבני ומגוחך 30/04/2012 17:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 33.
    בשורה מעולה ליחצנים !
    רן צברי 30/04/2012 17:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז אני בטוח שאוכל להכניס אייטמים !! שקר פה, שקר שם והלקוח יהיה מ-ר_ו-צ-ה ! כדי שיהיה לכם: rikuz@10.tv !!
    סגור
  • 32.
    ממתי בערוץ 10 עושים משהו למישהו שפברק ידיעה
    עמישראל 30/04/2012 17:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או דיווח משהו לא מדוייק או אפילו נכון? ככה לא היו נשארים להם כתבים ! שוב מפילים הכל על הש.ג (או הס.כ)?
    סגור
  • 31.
    ערוץ 10: מסי מגיע עם ברצלונה לארץ. פחחחחחחחח.
    חאפז 30/04/2012 17:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חדשות 10 פרסמו לפני שלושה חודשים כתבה שמציינת כי מסי יגיע עם ברצלונה השנה לארץ. ערוץ הזוי...
    סגור
  • מסי אכן יגיע עם ברצלונה לארץ
    קורא גם אתרים בחו"ל 30/04/2012 18:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם היית קצת עסוק בלחקור ולא לחיות חיים של אחרים היית מברר אבל חייך אינם אלא צילו של זה שחי באמת.
    סגור
  • 30.
    מה עם האישה הלבנה שילדה ילד שחור?
    רונן 30/04/2012 17:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וההוא שהתעורר במלון עם בטן תפורה כי גנבו לו כליה? אני מכיר מישהו שמכיר מישהו שמכיר את ההורים שלו!!! פחחחחח, איך עולה אייטם כזה לשידור? ועוד כלי תקשורת אחרים מצטטים את זה? מי העורכים שעובדים שם?????
    סגור
  • 29.
    מתגעגעים לשיר שגיא
    מוטי 30/04/2012 17:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לה זה לא היה קורה...
    סגור
  • 28.
    גם העורך צריך להתפטר! ונסלה יותר גרועה. (ל"ת)
    קרן 30/04/2012 17:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    לחברת חדשות אמיתית זה לא היה קורה. (ל"ת)
    טלפלא 30/04/2012 16:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    התקשרו מההום סנטר
    דרומי 30/04/2012 16:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שנגמרו להם המסמרים לארון של הערוץ הזה. תפסיקו לבזבז כספי ציבור על ניסיונות החייאה ותסגרו אותו כבר!
    סגור
  • 25.
    ומה עם התנין בכנרת? (ל"ת)
    את ההורים שלו גם ראי 30/04/2012 16:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    גם האורגיה בחוף הים היתה המצאה של התקשורת. (ל"ת)
    איו אמון בעיתונות 30/04/2012 16:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    בלאטמה עלו על זה ראשונים
    יאיר 30/04/2012 16:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שוקי בלס כתב על זה לפני כולם
    סגור
  • 22.
    זה לא סיון.זה העורכים שלה!! (ל"ת)
    פחחחח 30/04/2012 16:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    שתחזור לליגת העל!! (ל"ת)
    רוני 30/04/2012 16:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    את מי זה מעניין מי שמע על זה בכלל?
    הה 30/04/2012 16:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי לוקח ברצינות בכלל את ערוץ 10 ו 2 או כל חדשות ישראליות.
    סגור
  • 19.
    מדהימה!
    ספיר ניסני 30/04/2012 16:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאפו לסיוון כהן על תחקיר שנעשה ללא חת! יודעת אני כי לא הייתה מילה אשר לא בדקת באלף עיניים ולכל המלעיזים שכאן נשארה לי רק מילה אחת: אכלו את הכובע! קדימה למגישה הראשית!
    סגור
  • מישהו כתב פה תגובה בשמי למעלה
    ספיר ניסני האמיתית 30/04/2012 23:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הזוי! אני קוראת את הכתבה אליה הגעתי ממש במקרה ורואה תגובה שנכתבה בשמי. אלא אם כן היא נכתבה מפי מישהי עם שם זהה לשלי... בכל אופן, אני, ספיר ניסני שעבדה עם סיוון כהן ומכירה אותה כאדם נפלא וכתבת משכמה ומעלה, לא הייתי מעורבת בכלל בתחקיר האחרון ולמעשה שמעתי עליו עכשיו לראשונה. ולכן אני לא יכולה להעיד על דבר... הזוי...
    סגור
  • ספיר, סחטיין על התגובה הסרקסטית (ל"ת)
    ויקטור 30/04/2012 18:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • את כנראה חיה ביקום מקביל לשלנו (ל"ת)
    עוד הזוייה 30/04/2012 16:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    השקרים של ערוץ 10
    aharon 30/04/2012 16:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחר כך שואלים למה לא מאמינים תקשורת
    סגור
  • 17.
    אז כל אחד יכול להיות עיתונאי ?
    אריאל 30/04/2012 16:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לי סיפור על איש שנכנס לחלומות של ילדים כשהם ישנים ורוצח אותם !! יש לו סכינים במקום ציפורניים. מסתבר שהוא גבה כמה קורבנות בעיירה אמריקאית מנומנמת. אולי סיפור טוב לנגה ניר נאמן ?
    סגור
  • 16.
    שמתי לב לחירטוטים שלה גם באייטמים אחרים.
    איש 30/04/2012 15:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נשלחו תלונות לגביה בעבר...
    סגור
  • 15.
    לעיתונאי אמיתי זה לא היה קורה
    ואיפה עורך המהדורה? 30/04/2012 15:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמ-אמא של הפאדיחות
    סגור
  • 14.
    לא פעם ראשונה!!! ראו ערך שרה נתניהו
    אלירן יבוא שמעון יבו 30/04/2012 15:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני מס' שנים בעיתון כל העיר היא המציאה אייטם על שרה נתניהו... שרה תבעה אותה וזכתה בכמה עשרות אלפי שקלים! יותר הזוי מהסיפור זה היה המינוי שלה לכתבת משפט
    סגור
  • נכון, ובגלל זה היא גם פוטרה מכל העיר (ל"ת)
    אנונימי 01/05/2012 00:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    מה עם הדיילת שחזרה וגילתה
    כלב 30/04/2012 15:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שעושים לה מסיבת הפתעה? גם לה מגיע אייטם!!
    סגור
  • 12.
    כמה לא מפתיע...
    דני 30/04/2012 15:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבת לא אמינה. זאת לא פעם ראשונה שהיא מפשלת. בושה למערכת החדשות
    סגור
  • 11.
    זאת האגדה האורבנית הכי בסיסית באינטרנט
    אורי 30/04/2012 15:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יחד עם שבע הנשים שהריחו דוגמית בושם ומתו במקום. חחחחח.... איך זה עבר את עורך המהדורה, איך עבר את עורכי מעריב, וואלה....
    סגור
  • 10.
    כמה מביך! איזה בושות!!!
    כנסו 30/04/2012 15:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחת הפרשות המביכות של ערוץ 10, ועוד במהדורה הארחונה של יעקב, שקיבלה אחוזי רייטינג גבוהים מאד!!!
    סגור
  • 9.
    סיוון תמיד הייתה חובבנית
    שי 30/04/2012 15:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לצערנו הר רוב העיתונום בארץ עובדת כך ובעיקר עיתונות הספורט. להזכירכם סיון כהן הגיעה מהספורט. אין בדיקה, אין הצלבות מידע, אין ראיונות והכי גרוע בכל האייטמים בארץ - אין פולו אפ. אני רואה חדשה רוצה לדעת מה התוצאות שלה גם הסוף הוא רע. ואיפה המערכת שתבקר ותשאל בישיבת מערכת לפני עלייה לאויר. אמינות באה על חשבון חדשה!!!
    סגור
  • 8.
    לפטר את סיוון כהן.....
    ליאת 30/04/2012 15:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה זה הגועל נפש העיתונאי הזה?
    סגור
  • אם יפטרו כל עיתונאי שנוהג כך,נשאר בלי עתונאים
    ויקטור 30/04/2012 18:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במחשבה שנייה, זה רעיון מעולה!
    סגור
  • קודם כל לערוך בדיקה רציניתץ
    אייל 30/04/2012 15:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובמידה והייתה פשלה, להחליט מה לעשות. לא לתלות אותה לפני שמבררים את העניין
    סגור
  • 7.
    מה שעשיתם
    פחדנים מושתנים 30/04/2012 15:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למשה קצב חוזר אליכם עכשיו כמו בומרנג. כל השטיפת מוח שהתשקורת הישראלית (ובעקר העיתונאים המוכרים לציבור בישראל) ייפלו כולם כמו זבובים כי אין מחילה למה שהתשקורת וארגוני הפמניסטיות עשו. יבוא יומכם וגם אתם תעמדו למשפט (והמבין יבין).
    סגור
  • 6.
    סיוון כהן היא עיתונאית? (ל"ת)
    מלרלר 30/04/2012 14:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    חשוד מאוד (ל"ת)
    גשש בלש 30/04/2012 14:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    פשוט בושה
    ר.רהבבבב 30/04/2012 14:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין דברים כאלה. זול זול זול
    סגור
  • 3.
    אלכס, אייטם ניצחון (ל"ת)
    אנונימי 30/04/2012 14:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    שיעור ראשון בעיתונאות
    דניאל 30/04/2012 14:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדיקת מקורות הצלבת מידע. דיברת עם ההורים ? עם משטרת קליפורניה ? עם דובר הפארק ? איך עולים עם דבר כזה ככה.
    סגור
  • הכל נכון פרט ל....
    אג 30/04/2012 14:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם כבר - משטרת פלורידה / אורלנדו. מדובר על דיסני וורלד באורלנדו. (קליפורניה זה דיסנילנד) (אם כבר מעבירים ביקורת כדאי לדייק, אבל מעבר לזה - מסכימה עם הכל)
    סגור
  • 1.
    חדשות האתמול
    יועצת תקשורת 30/04/2012 14:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני תוהה מדוע ערוץ 10 נותן במה לחדשות האתמול ומוותר בכזו קלות בלתי נסבלת על אייטמים חדשותיים וראויים יותר.
    סגור