תקשורת ומדיה

חרגה מכללי הרשות ה-2: הפרות ל'רשת' על חשיפה פרסומית ב'משפחה חורגת'

בתכנית של אלון גל צילמה אייטמים בסניף 'טמבור' והמליצה מטעם 'בזק'. הרשות הודיעה כי תקיים שימוע ותשקול להפסיק להכיר בתכנית כסוגה עילית
אלון גל (צילום: יח"צ) (צילום יח"צ)
הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, קבעה הפרות חוזרות לזכיינית ערוץ 2 \'רשת\' לאחר שבתכנית \'משפחה חורגת\' של אלון גל הוענקה חשיפה פרסומית האסורה על פי כללי הרשות, לחברות \'טמבור\' ו\'בזק\'. הרשות דרשה מ\'רשת\' להסיר כל אזכור כזה בתכניות הבאות, ובמקביל - שוקלת להפסיק את ההכרה בתכנית כתכנית סוגה עלית.
מהודעת הרשות השנייה עולה כי בתכנית הוצג אייטם שצולם בסניף של רשת \'טמבור\' בשם \'בית טמבור\', ובו נציגת החברה מלמדת את אחת המשתתפות בפרק את יסודות השימוש בצבע. האייטם כלל תמונות תקריב של שם החברה שהופיע על גבי שלט הכניסה של הסניף ועל אריזות הצבע המזוהות עם המותג. כמו כן במהלך האייטם ניתנה סקירה על ידי נציגת החברה בדבר האפשרויות הקיימות לשיפוץ וחידוש באמצעות עזרי חברת \'טמבור\'. בנוסף, במהלך התכנית ניתנה חשיפה פרסומית אסורה לכאורה לחברת \'בזק\', תוך שהמגיש אלון גל מציג המלצות לחיסכון בהוצאות הבית על ידי שימוש בטלפונים נייחים בשיחות מן הבית.
במכתב שהעבירה ל\'רשת\', טענה מ\"מ סמנכ\"ל הטלוויזיה ברשות השנייה, יהודית לויט, כי הרשות מצאה כי שילובן החוזר במספר ת של \'משפחה חורגת\' של \'בזק\' ו\'טמבור\' בתוכן והחשיפה המוענקת לשירותי החברות בכל פרק, מחזקת את הרושם של שיתוף פעולה של חברות אלו עם הפקת התכנית, וזאת בניגוד לכללי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו.
בעבר כבר טיפלה הרשות השנייה בהפרות של הזכיינית באותה תכנית ממש, ובחריגות דומות. בשל כך דורשת כעת הרשות מהזכיינית להוריד לאלתר מהתכניות הבאות שטרם שודרו כל אזכור של \'בזק\' ו\'טמבור\'.
סנקציה נוספת שהרשות עשויה להפעיל, היא אי הכרה בתכנית למכסת הסוגה העילית, מה שעשוי להפחית את מספר השעות וההשקעה הכספית של הזכיינית בפרמטר זה. הרשות תקיים ל\'רשת\' שימוע בנושא זה.
מנכ\"לית הרשות השנייה בפועל, אילת מצגר, מסרה כי \"לא יעלה על הדעת שזכיין יפר את הכללים בנושאי אתיקה פעם אחר פעם באותה תוכנית באותה עונה וזאת חרף התראות חוזרות ונשנות מצד הרשות ולמרות הסנקציות שהוטלו על התוכנית. הרשות תקפיד בנושא זה ותטפל בו במלוא החומרה\".
מ\'רשת\' נמסר: \"רשת כמו תמיד פועלת לפי כללי הרשות השניה\".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בכלל אלון גל נהייה ג. יפית מס' 2
    יפית 07/2012/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או בקיצור ג. אלון
    סגור
  • 2.
    זבל זורקים לפח (ל"ת)
    רוני 07/2012/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מי הכיר בזבל הזה מלכתחילה כסוגה עילית
    PIX37 07/2012/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו תוכנית פורנוגרפית פשוטה שמנצלת מצוקות של אנשים על מנת להעלות את הרייטינג - פשוט מגעיל - טוב שאף אחד לא רעה את הזבל הזה ששובץ מול השרדות. עדיף שדיים ותחת שנחשפים ברצון מאשר דמעות וסבל של מסכנים.
    סגור