תקשורת ומדיה

בגלל ה-TGI? ישראל היום הקפיץ את מספר העותקים- והורידם שוב ל-275 אלף

האם יש קשר בין הגדלת והקטנת מספר העותקים של העיתון לבין תוצאות הסקר שיפורסם מחר? ישראל היום: "ההגדלה - בגלל מבצעי שיווק נקודתיים"
סקר TGI - המדד הישראלי החצי שנתי לבחינת קריאת עיתונים והאזנה לרדיו - יפורסם מחר (יום ד\'), והתקשורת הישראלית כמרקחה כבר ימים ארוכים. האם \'ישראל היום\' יגדיל את הפער מ\'ידיעות\', האם תיבלם הקריסה של \'מעריב\', ומה יקרה בגזרת העיתונים הכלכליים?
המדד נבחן על ידי סקר חשיפה למותגים השונים - \'ידיעות\', \'ישראל היום\' ועוד. הפטנט עליו עלו גופי התקשורת השונים, הוא להגדיל את התפוצה שלהם בתקופה שלפני סגירת המדד החצי שנתי, בחודש יוני (לפני פרסום הסקר באמצע יולי) ודצמבר (לפני פרסום הסקר השנתי באמצע ינואר שאחריו).
בעבר נהגו \'ידיעות אחרונות\' ו\'מעריב\' בחודשים אלו למכור עיתונים בתחנות הרכבת והאוטובוסים בשקל אחד (במקום המחיר הקבוע - כ-5 שקלים, א\"כ) הכל כדי להגדיל מכירות, או אף לחלק עיתונים חינם. הפעם, כך טוענים גורמים בשוק התקשורת, הגדיל \'ישראל היום\' את התפוצה שלו בכמעט 50 אלף עותקים מדי יום, כדי להגדיל את החשיפה לעיתון.
מדי יום נוהג העיתון להדפיס כ-275 אלף עותקים, רובם מחולקים ברחבי הארץ, ואילו כמה עשרות אלפים מחולקים בדיוור ישיר לבתים, בתשלום עבור דמי משלוח בלבד. בשבועות האחרונים של יוני ותחילת יולי הוגדלו מספר העותקים ל-320 אלף, גידול של 16% ביחס ליום רגיל.
ב-9 ביולי היה היום האחרון בו הודפסו 320 אלף עותקים, ומאז חלה ירידה של כמה אלפים מדי יום. ב-10 ביולי, יום שלישי, כבר הודפסו 312 אלף, ביום חמישי באותו שבוע מספר העותקים עמד על 296 אלף, ביום שני 16 ביולי הודפסו 282 אלף עותקים, ואילו מיום שלישי שעבר, 17 ביולי, מספר העותקים התייצב שוב על 275 אלף. יש לציין כי בימי שישי מודפסים 325 אלף עיתונים.
אז האם יש קשר בין הגדלת והקטנת מספר העותקים בתקופה זו, לבין סקר TGI? כאמור, בשוק התקשורת מעריכים שכן, בישראל היום שוללים זאת: \"הגדלת התפוצה נבעה ממבצעי שיווק נקודתיים, וכעת חזר מספר העותקים לתפוצה הרגילה שלו\".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    את קוראי ישראל היום - להחזיר לעזה.אינשללה (ל"ת)
    שאלתיאל 07/2012/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    מבצעי שיווק נקודתיים? איזה מבצעים בדיוק יש?
    יוני 07/2012/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה חרטה!
    סגור
  • 3.
    אי אפשר למנות עורכים גרועים ולצפות
    סולצברגר 07/2012/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לתוצאות טובות. דנקנר עשה טעות כשקנה את העיתון והוא יתקן אותה עכשו. עדיין לא מאוחר לייצר עיתון טוב. לפני שדנקנר הגיע מעריב דווקא עלה בטי.ג'י.איי, אבל אז היו עורכים טובים שעשו עיתון סביר
    סגור
  • 2.
    התוצאות לא טובות אבל מעריב לא עומד להיסגר
    פוליצר 07/2012/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסך הכול כמה עורכים יוחלפו וייעשה ניסיון אמיתי להבריא את העיתון. דנקנר לא יעז להרשם בדברי ימי ההיסטוריה כמי שסגר את מעריב, יש לו מספיק צרות גם בלי זה
    סגור
  • 1.
    תוצאות איומות למעריב, סוגר בספטמבר (ל"ת)
    סוגרים 07/2012/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור