תקשורת ומדיה

בלי רגע דל: עיתונאי קול ישראל נלחמים במעבר ללוד - יפגעו מחר בשידורים

ועד עיתונאי הרדיו יקצר משמעותית את 'צבע הכסף' ולא ישדר את 'החצר האחורית', גם במחאה על ההתערבות בתכני התכניות, בהן בזו של קרן נויבך
היחסים בין הנהלת רשות השידור לעובדיה, לא יודעים בחודשים האחרונים רגיעה. אחרי הפגיעה בשידורי הרדיו בגלל הפגיעה בתנאי השכר של העובדים, והאיומים להשבית את מהדורת \'מבט\' בגלל רצון ההנהלה להעבירה בתקופת האולימפיאדה לערוץ 33, לאייס נודע כי עיתונאי הרדיו החליטו הערב (יום ב\') לפגוע מחר בשידורים במחאה על כוונת הרשות להעביר את משרדיה ואולפניה מהקריה בתל אביב לעיר לוד, מחוץ לתחומי גוש דן.
במכתב שהועבר לידי מנהל קול ישראל מיקי מירו, ומנהל חטיבת החדשות יאיר קורן, והגיע לידי אייס, מודיעים חברי ועד עיתונאי הרדיו בתל אביב כי מחר יינקטו עיצומים שיתבטאו בהפסקת התכנית \'צבע הכסף\' בשעה 16:10 (לאחר כ-5 דקות שידור בלבד, א\"כ), וביטולה של התכנית \'החצר האחורית\' שאמורה הייתה להיות משודרת בין 22:05 ל-23:00 ברשת ב\'.
\"ועד העובדים, בגיבוי אגודות העיתונאים תל אביב וירושלים\", נכתב במכתב, \"נוקט צעד זה במחאה נגד ההנהלה, על הפגיעה המתמשכת והמתגברת בענייני העובדים העיתונאיים, במקצועם ובשכרם, ועל הפרתו הבוטה של ההסכם שחתמה ההנהלה עם העובדים בדבר מתחם העבודה החדש\".
כמובן שאי אפשר להתעלם מזעמם של עיתונאי הרשות מהתערבותה הפוליטית לכאורה של ההנהלה בתכנים, במיוחד בתכניתה של קרן נויבך \'סדר יום\'. במכתבם רומזים על כך העיתונאים כשהם מציינים את סוגיית \"מקצועם\". כזכור, ההחלטה של ההנהלה \"להנחית\" מגישים אורחים כדי \"לאזן\" את שידורי \'סדר יום\', הובילה למחאה ציבורית קשה, והיום החליט מנחם בן, אחד מאותם מגישים אורחים, לפרוש מהתכנית.
כזכור, בחודשיים האחרונים פגע ועד העיתונאים בתל אביב, מספר פעמים במהלך התקין של השידורים, כשביטל את שידור יומני הערב ואת פינות התרבות, הכלכלה והספורט, המשודרים כולם מאולפני הרשות בתל אביב. העובדים טוענים לפגיעה מתמשכת בתנאיהם, טענה שאף זכתה לתמיכה מצידה של רשות השידור.
מרשות השידור נמסר: \"הנהלת הרשות נחושה ליישם את הרפורמה על כל ההסכמים הכלולים בה ועליהם חתומים גם כל ועדי העובדים והארגונים היציגים\".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    התוכנית של "אור ראשון ושל קרן נויבך
    גנית 08/2012/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ייתכן שמנהלי הרדיו יפגעו בתוכניות אינטליגנטיות שיש בהן ביקורת נכונה ומאוזנת על מצב הדברים במדינה. זאת בושה וחרפה שנהפוך למדינה סותמת פיות.
    סגור
  • 4.
    רדוד השידור אינה ניתנת עוד לשליטה (ל"ת)
    העסק גמור 08/2012/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    רשות השידור זו מפלצת
    מפלצת 07/2012/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאנחנו לא מצליחים להתגבר עליה
    סגור
  • 2.
    בכלל לא פרסום ראשון (ל"ת)
    אלי 07/2012/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הזיזו אתכם ממדינת תל אביב? תתבישו לכם סמולנים
    מה קרה??? 07/2012/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתן רדיו ממלכתי תפנימו כבר, לא חדשות מרץ וחדש
    סגור