תקשורת ומדיה
בצל פרשת מנחם בן והמאבקים ברדיו: רשת ב' יוצאת בקמפיין ב-2 מיליון שקל
עפ"י סקר TGI, מאבדת הרשת מאזינים. הביקורת לא מאחרת לבוא: "המאזינים בורחים בגלל ראיונות מתחנפים לפוליטיקאים, הרס תכניות והתערבות בוטה"
פוליטיזציה ברשות השידור? מאבקים בין העובדים להנהלה? פגיעה בשידורים? למרות זאת, רשת ב\' תעלה היום (יום ג\') בקמפיין פרסומי עם המסר \"המציאות היא הטלנובלה הטובה ביותר: רשת ב\' - תברח למציאות\".
הקמפיין יעלה באמצעות משרד הפרסום Y&R ישראל ובאמצעות שפ\"מ, והמטרה, על פי רשות השידור, היא לחזק את המותג \"רשת ב\'\" כרשת האקטואליה המובילה בישראל, ולייצר עניין בקרב קהלים חדשים. מסע הפרסום נאמד בהשקעה של כ-2 מיליון שקלים, והוא צפוי לעלות ברשתות קול ישראל השונות, בערוצים 1 ו-10, בעיתונות הכתובה ובשילוט על גבי אוטובוסים.
במרכז הקמפיין עומדת סדרת מודעות המציגות סיפורים חדשותיים המעוצבים בצבעוניות דרמטית המדמה את השפה העצובית של הטלנובלות. כך למשל ניתן לראות את תמונתם של נשיא ארה\"ב ברק אובמה, מזכירת המדינה הילרי קלינטון והנשיא האיראני מחמוד אחמדינג\'אד , עם הכותרת \"תשוקת הנצים\", או את קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ומנהיגי יוון עם הכותרת \"משולש גורלי\".
מודעת הפרסומת של רשת ב'. הביקורת לא מאחרת להגיע
לדברי סמנכ\"ל השיווק של שפ\"מ, שרית אריסון, \"מטרת הקמפיין היא להציג את רשת ב\' הכל-כך מוכרת לכולנו באור חדש ומרענן, לייצר קשב ועניין בקרב קהלים חדשים בנוסף למאזינים הנאמנים\". המשנה למנכ\"ל Y&R ישראל, גיא וינברגר, מסביר כי \"בבסיס הקמפיין עומדת תובנה צרכנית לפיה רשת ב\' מאפשרת לנו לברוח מהצרות הקטנות שלנו לצרות הגדולות של האחרים. ואכן, הצרות הגדולות של האחרים מפתות הרבה יותר - הן יותר מסעירות וגם להבדיל מהצרות הקטנות שלנו, לא דורשת מאתנו לעשות שום דבר בעניינן\".
על פי סקר TGI האחרון שפורסם בשבוע שעבר, רשת ב\' היא רשת האקטואליה המובילה בישראל ומגיעה למיליון מאזינים בני 18 ויותר מדי יום, מתוך 1.6 מיליון מאזינים לקול ישראל בסך הכל. ואולם, רשת ב\' מציגה ירידה מתמדת באחוזי האזנה אליה, לפחות ב-4 החציונים האחרונים. בחציון הראשון של 2012 האזינו לתחנה 24.3% מול 25.4% בחצי השני של 2011, 25.8% בחציון הראשון של 2011, ו-27% בחציון יולי-דצמבר 2010. בשנה האחרונה מנהל את קול ישראל מיקי מירו, שזוכה לביקורת קשה על תפקודו בקרב עובדים ברדיו.
עם ההחלטה על הקמפיין, הביקורת ברשות השידור לא מאחרת להגיע, בעיקר לנוכח הביקורת מבית והביקורת הציבורית על ההתערבות הפוליטית בקול ישראל והניסיון לפגוע בקרן נויבך. לדברי גורם בכיר ברשות, \"במקום לבזבז כספים על קמפיינים מיותרים, מוטב למנהלי רשת ב\' להשקיע מחשבה ושיקולים מקצועיים בתכנים של התחנה המתפוררת\".
אותו גורם אמר לאייס כי \"המאזינים בורחים מרשת ב\' לא בגלל טלנובלות, אלא בגלל תכניות משעממות, בגלל החלטות תמוהות כמו השינויים התזזיתיים ברצועת הערב, בגלל ראיונות מתחנפים לפוליטיקאים, בגלל הרס תכניות דגל כמו \'הכל דיבורים\', ובגלל פוליטיזציה בוטה ושקופה כמו מה שעושים לקרן נויבך. את כל זה אפשר לשנות בחינם. צריך רק מנהלים שלא רוצים כל הזמן לרצות את הפוליטיקאים שמינו אותם\".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(18):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
11.קול ישראל מתפגרת, העסק מת, תודה נויבך (ל"ת)קובי 08/2012/01הגב לתגובה זו0 0סגור
-
10.מיקי מירו מנהל קול ישראל? באמת גועל (ל"ת)עובד לשעבר 08/2012/01הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.מי אחראי לקראיטיב המפושל הזה? (ל"ת)ביזיון 08/2012/01הגב לתגובה זו0 0סגור
-
8.שני מליון מכספי האגרה, לבזבוזים ישכסף? (ל"ת)מושחתים 07/2012/31הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.גדעון היה מפטר את כולכםב' זה אוהל 07/2012/31הגב לתגובה זו0 0הממים בפייסבוק יפים יותרסגור
- טען עוד
-
6.נויבך וחבריה הם המתנה הכי טובה לגלץ (ל"ת)רשת ב מתרסקת 07/2012/31הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.אנחנו נוטשים בגועל בגלל השמאלנותממש לא! 07/2012/31הגב לתגובה זו0 0וההטיה, רק שומע את צוחותיה של נויבך ישר מעבירסגור
-
4.נראה קמפיין משעמםדרייפר 07/2012/31הגב לתגובה זו0 0חסר עומק עם תובנה מיושנת ומשעממת גם. הלבשתם את אחמדיניג'אד כמו בובי יואינג... אה, תנו לי לעבור לרשת ב' כדי שאוכל לברוח למציאות.סגור
-
בבקשה , רק אל תבוא לרשת במוטי 07/2012/31הגב לתגובה זו0 0ממליץ לך לברוח לכל מקום בעולם, אנחנו נסתדר ממש טוב בלעדיךסגור
-
3.נמאס מכל אלה שרוצים להרוס את הביתעובד ממורמר 07/2012/31הגב לתגובה זו0 0הגיע הזמן שתפסיקו לצטט את הבכירים האלה שכל מטרתם לשפוך את התינוק עם המים. הכתבה הזאת לא מאוזנת ומגמתית וחבל.סגור
-
2.נתונים לא מדוייקיםמוטי 07/2012/31הגב לתגובה זו0 0איך מאזינים בורחים מרשת ב' עם היא רשת האקטואליה המובילהסגור
-
שאלה טיפשיתשירן 07/2012/31הגב לתגובה זו0 0אתה לא יכול להוביל וגם לאבד מאזינים? ברור שכן. אם יש לך 27% מאזינים לפני כשנתיים, ועכשיו 24%, אז איבדת מאזינים. פשוט מאדסגור
-
נו....מוטי 07/2012/31הגב לתגובה זו0 0שירןאני לא מכירה אותך אבל נדמה לי שאת עם שם בדוי. אני סתם מאזינה לרשת ב' ואוהבת אותה אז באמת לא משנה לי אחוז לפה אחוז לשם. אני מבינה שאת או אתה עובדים ברשת ב' אני מאחלת לך בריאות ואריכות חיים רק על תקברו את עצמכם עם כל המריבות האלה אתם לא בגן ילדיםסגור
-
התשובה טפשית וברור שמי שכתב אותה עסוק בלהכפיששרון 07/2012/31הגב לתגובה זו0 0אני שם לב שאתה ממש סופר... אז כדאי שתדע : קול ישראל עלו בחציון ב4.5%סגור
-
זירוקסמיקי 07/2012/31הגב לתגובה זו0 0רשת ב' ירדה. תסתכלו טוב טוב בנתונים. תחנות המוסיקה עלו (גם גלגלצ) אבל רשת ב' ירדה. י ר ד ה. מה לא ברור.סגור
-
1.הביקורת על המהלך מדויקתלא מוכר 07/2012/31הגב לתגובה זו0 0בלי קשר, מוזר ש-ICE מעלים כרזה מהקמפיין ומצטטים אותה לא נכון בכתבה.סגור
-
יש לי בחילהיעל 07/2012/31הגב לתגובה זו0 0נמאס מכל אלו שאין להם חיים ועסוקים בליצור רפש, סכסכנות והבל. קמפיין מדהים..... אחת שמבינה!סגור
-
ב' מובילה ותמשיך להובילשרון 07/2012/31הגב לתגובה זו0 0מעניין מאוד מי האינטרסנט מבית שדואג להכפיש את מקור פרנסתו? יתכן ויש לו מקורות הכנסה נוספים? רשת ב' עפ"י טי. ג'י. אי. היא רשת האקטואליה המובילה בארץ עם 1,000000 מאזינים ביום וזו כנראה הסיבה שכל המדיה חוגגת על עניינים שוליים כאלה ואחריםסגור