תקשורת ומדיה

בצל פרשת מנחם בן והמאבקים ברדיו: רשת ב' יוצאת בקמפיין ב-2 מיליון שקל

עפ"י סקר TGI, מאבדת הרשת מאזינים. הביקורת לא מאחרת לבוא: "המאזינים בורחים בגלל ראיונות מתחנפים לפוליטיקאים, הרס תכניות והתערבות בוטה"
פוליטיזציה ברשות השידור? מאבקים בין העובדים להנהלה? פגיעה בשידורים? למרות זאת, רשת ב\' תעלה היום (יום ג\') בקמפיין פרסומי עם המסר \"המציאות היא הטלנובלה הטובה ביותר: רשת ב\' - תברח למציאות\".
הקמפיין יעלה באמצעות משרד הפרסום Y&R ישראל ובאמצעות שפ\"מ, והמטרה, על פי רשות השידור, היא לחזק את המותג \"רשת ב\'\" כרשת האקטואליה המובילה בישראל, ולייצר עניין בקרב קהלים חדשים. מסע הפרסום נאמד בהשקעה של כ-2 מיליון שקלים, והוא צפוי לעלות ברשתות קול ישראל השונות, בערוצים 1 ו-10, בעיתונות הכתובה ובשילוט על גבי אוטובוסים.
במרכז הקמפיין עומדת סדרת מודעות המציגות סיפורים חדשותיים המעוצבים בצבעוניות דרמטית המדמה את השפה העצובית של הטלנובלות. כך למשל ניתן לראות את תמונתם של נשיא ארה\"ב ברק אובמה, מזכירת המדינה הילרי קלינטון והנשיא האיראני מחמוד אחמדינג\'אד , עם הכותרת \"תשוקת הנצים\", או את קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ומנהיגי יוון עם הכותרת \"משולש גורלי\".
מודעת הפרסומת של רשת ב'. הביקורת לא מאחרת להגיע
מודעת הפרסומת של רשת ב'. הביקורת לא מאחרת להגיע
לדברי סמנכ\"ל השיווק של שפ\"מ, שרית אריסון, \"מטרת הקמפיין היא להציג את רשת ב\' הכל-כך מוכרת לכולנו באור חדש ומרענן, לייצר קשב ועניין בקרב קהלים חדשים בנוסף למאזינים הנאמנים\". המשנה למנכ\"ל Y&R ישראל, גיא וינברגר, מסביר כי \"בבסיס הקמפיין עומדת תובנה צרכנית לפיה רשת ב\' מאפשרת לנו לברוח מהצרות הקטנות שלנו לצרות הגדולות של האחרים. ואכן, הצרות הגדולות של האחרים מפתות הרבה יותר - הן יותר מסעירות וגם להבדיל מהצרות הקטנות שלנו, לא דורשת מאתנו לעשות שום דבר בעניינן\".
על פי סקר TGI האחרון שפורסם בשבוע שעבר, רשת ב\' היא רשת האקטואליה המובילה בישראל ומגיעה למיליון מאזינים בני 18 ויותר מדי יום, מתוך 1.6 מיליון מאזינים לקול ישראל בסך הכל. ואולם, רשת ב\' מציגה ירידה מתמדת באחוזי האזנה אליה, לפחות ב-4 החציונים האחרונים. בחציון הראשון של 2012 האזינו לתחנה 24.3% מול 25.4% בחצי השני של 2011, 25.8% בחציון הראשון של 2011, ו-27% בחציון יולי-דצמבר 2010. בשנה האחרונה מנהל את קול ישראל מיקי מירו, שזוכה לביקורת קשה על תפקודו בקרב עובדים ברדיו.
עם ההחלטה על הקמפיין, הביקורת ברשות השידור לא מאחרת להגיע, בעיקר לנוכח הביקורת מבית והביקורת הציבורית על ההתערבות הפוליטית בקול ישראל והניסיון לפגוע בקרן נויבך. לדברי גורם בכיר ברשות, \"במקום לבזבז כספים על קמפיינים מיותרים, מוטב למנהלי רשת ב\' להשקיע מחשבה ושיקולים מקצועיים בתכנים של התחנה המתפוררת\".
אותו גורם אמר לאייס כי \"המאזינים בורחים מרשת ב\' לא בגלל טלנובלות, אלא בגלל תכניות משעממות, בגלל החלטות תמוהות כמו השינויים התזזיתיים ברצועת הערב, בגלל ראיונות מתחנפים לפוליטיקאים, בגלל הרס תכניות דגל כמו \'הכל דיבורים\', ובגלל פוליטיזציה בוטה ושקופה כמו מה שעושים לקרן נויבך. את כל זה אפשר לשנות בחינם. צריך רק מנהלים שלא רוצים כל הזמן לרצות את הפוליטיקאים שמינו אותם\".
תגובות לכתבה(18):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    קול ישראל מתפגרת, העסק מת, תודה נויבך (ל"ת)
    קובי 08/2012/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    מיקי מירו מנהל קול ישראל? באמת גועל (ל"ת)
    עובד לשעבר 08/2012/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    מי אחראי לקראיטיב המפושל הזה? (ל"ת)
    ביזיון 08/2012/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    שני מליון מכספי האגרה, לבזבוזים ישכסף? (ל"ת)
    מושחתים 07/2012/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    גדעון היה מפטר את כולכם
    ב' זה אוהל 07/2012/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הממים בפייסבוק יפים יותר
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    נויבך וחבריה הם המתנה הכי טובה לגלץ (ל"ת)
    רשת ב מתרסקת 07/2012/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    אנחנו נוטשים בגועל בגלל השמאלנות
    ממש לא! 07/2012/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וההטיה, רק שומע את צוחותיה של נויבך ישר מעביר
    סגור
  • 4.
    נראה קמפיין משעמם
    דרייפר 07/2012/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חסר עומק עם תובנה מיושנת ומשעממת גם. הלבשתם את אחמדיניג'אד כמו בובי יואינג... אה, תנו לי לעבור לרשת ב' כדי שאוכל לברוח למציאות.
    סגור
  • בבקשה , רק אל תבוא לרשת ב
    מוטי 07/2012/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממליץ לך לברוח לכל מקום בעולם, אנחנו נסתדר ממש טוב בלעדיך
    סגור
  • 3.
    נמאס מכל אלה שרוצים להרוס את הבית
    עובד ממורמר 07/2012/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן שתפסיקו לצטט את הבכירים האלה שכל מטרתם לשפוך את התינוק עם המים. הכתבה הזאת לא מאוזנת ומגמתית וחבל.
    סגור
  • 2.
    נתונים לא מדוייקים
    מוטי 07/2012/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך מאזינים בורחים מרשת ב' עם היא רשת האקטואליה המובילה
    סגור
  • שאלה טיפשית
    שירן 07/2012/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה לא יכול להוביל וגם לאבד מאזינים? ברור שכן. אם יש לך 27% מאזינים לפני כשנתיים, ועכשיו 24%, אז איבדת מאזינים. פשוט מאד
    סגור
  • נו....
    מוטי 07/2012/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שירןאני לא מכירה אותך אבל נדמה לי שאת עם שם בדוי. אני סתם מאזינה לרשת ב' ואוהבת אותה אז באמת לא משנה לי אחוז לפה אחוז לשם. אני מבינה שאת או אתה עובדים ברשת ב' אני מאחלת לך בריאות ואריכות חיים רק על תקברו את עצמכם עם כל המריבות האלה אתם לא בגן ילדים
    סגור
  • התשובה טפשית וברור שמי שכתב אותה עסוק בלהכפיש
    שרון 07/2012/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני שם לב שאתה ממש סופר... אז כדאי שתדע : קול ישראל עלו בחציון ב4.5%
    סגור
  • זירוקס
    מיקי 07/2012/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רשת ב' ירדה. תסתכלו טוב טוב בנתונים. תחנות המוסיקה עלו (גם גלגלצ) אבל רשת ב' ירדה. י ר ד ה. מה לא ברור.
    סגור
  • 1.
    הביקורת על המהלך מדויקת
    לא מוכר 07/2012/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בלי קשר, מוזר ש-ICE מעלים כרזה מהקמפיין ומצטטים אותה לא נכון בכתבה.
    סגור
  • יש לי בחילה
    יעל 07/2012/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נמאס מכל אלו שאין להם חיים ועסוקים בליצור רפש, סכסכנות והבל. קמפיין מדהים..... אחת שמבינה!
    סגור
  • ב' מובילה ותמשיך להוביל
    שרון 07/2012/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין מאוד מי האינטרסנט מבית שדואג להכפיש את מקור פרנסתו? יתכן ויש לו מקורות הכנסה נוספים? רשת ב' עפ"י טי. ג'י. אי. היא רשת האקטואליה המובילה בארץ עם 1,000000 מאזינים ביום וזו כנראה הסיבה שכל המדיה חוגגת על עניינים שוליים כאלה ואחרים
    סגור