תקשורת ומדיה

המאבק מחריף: עובדי קול ישראל שוקלים בקשת צווי מניעה - "אין אמון בהנהלה"

אחרי שביטלו שעות שידור וישבתו ביום ראשון הקרוב, העיתונאים בתל אביב שוקלים לפנות לבית המשפט כדי למנוע את רצון הנהלת הרשות לעבור ללוד
עובדי רשת ב\' בתל אביב, שוקלים לפנות לבית המשפט בבקשה להוצאת צווי מניעה נגד כוונת הרשות השידור להעביר את מתחם הרשות לעיר לוד - כך נודע לאייס. במהלך ישיבה סוערת שהתקיימה היום (יום ה\') אחר הצהריים, נאמרו דברים קשים בגנות הנהלת הרשות, שמציינת כשנה לכינונה.
בתקופה האחרונה נוקטים חברי ועד העיתונאים בתל אביב, בעיצומים ומשבשים חלק מן השידורים . עובדי המערכת יוצאים נגד כוונת רשות השידור להעביר את משרדיה ואולפניה מהקריה בתל אביב לעיר לוד, מחוץ לתחומי גוש דן, אבל גם בגלל ההתערבות הפוליטית לכאורה של ההנהלה בתכנים, במיוחד בתכניתה של קרן נויבך \'סדר יום\'.
בין היתר בוטלה היום השעה הראשונה בתכנית \'סדר יום\' (מ-8:05 עד 9:00) ו\'הכל דיבורים\' (מ-10:05 עד 11:00), וגם התכניות \'צבע הכסף\' ו\'שש עם ענת דולב\' לא משודרות. . במקביל הודיעו אתמול עיתונאי מערכת תל אביב כי לא יבצעו היום כל עבודה לטובת יומן הצהרים, בכלל זה כתבות ודיווחים של כתבים, ולא יוקלטו כתבות ליומן מבעוד מועד. שיבושים אלו תקפים לכתבי מערכת תל אביב, וחברי מערכת שיימצאו מחוץ לעיר תל אביב. בנוסף, הפינות השונות שמשודרות ביומני החדשות, כגון כלכלה, ספורט ותרבות, לא ישודרו, למעט עדכוני הספורט מהאולימפיאדה.
ביום ראשון אף יוחרפו השיבושים: כל העובדים העיתונאיים במערכת תל אביב בכל רשתות קול ישראל, ישבתו משידור בין השעות 8:00 ל-18:00. במכתב מציין הוועד כי \"העובדים יגיעו למקום העבודה, יעסקו בעבודתם העיתונאית במערכת ובשטח, יערכו תחקירים, הקלטות ופגישות, אך לא ישדרו, לא יגישו, לא יערכו, לא יפיקו, לא יעזרו בהפקה, לא יעבירו ידיעות ודיווחים וכיוצא באלה\". כמו כן, \"לא תותר עבודה שידורית של אנשי תל אביב במערכות האחרות\". חלק גדול מכתבי החדשות של רשת ב\' הם עובדי מערכת תל אביב. על כן הפגיעה בשידורים גדולה יחסית.
כאמור, היום אחר הצהריים קיימו עובדי קול ישראל בתל אביב ישיבה סוערת, בה הוטחו דברים קשים בהנהלת הרשות. לדברי גורמים, בין היתר נאמר כי \"אחרי שנה שהיא מתפקדת, איבדנו את האמון שלנו בהנהלה\".
בהמשך לטענות ברשות השידור לפוליטיזציה של ההנהלה, אחד העובדים אף אמר בישיבה כי ההחלטה לעבור לעיר לוד, היא \"התלקקות נוספת לנתניהו\", והוסיף כי \"לוד הוכרזה על ידי הממשלה שצריך לטפל בה חברתית. איזה ציונות יש פה? יש מתחמים שצריך לעזור להם גם באזור תל אביב. למה צריך ללקק לנתניהו?\".
מוועד העיתונאים טרם התקבלה תגובה. ברשות השידור ממשיכים לדבוק בתגובה: \"הנהלת הרשות נחושה ליישם את הרפורמה על כל ההסכמים הכלולים בה ועליהם חתומים גם כל ועדי העובדים והארגונים היציגים\".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    שאלות חשובות !
    רשות השידור 08/2012/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם כותבי הטוקבקים מטעם הנהלת רשות השידור נגד עובדי רשות השידור הם עובדים בשכר? האם מקבלים שכר נוסף ומיוחד עבור עבודת הטוקבקים?ה אם שכר כותבי הטוקבקים הוא מתקציב רשות השידור? האם יתכן שהשכר לכותבי הטוקבקים של הנהלת רשות השידור הוא מינויים כמנהלים או פונקציות שונות ומשונותהממנותלתפקידים שונים ומשונים בימים אלה?
    סגור
  • 3.
    מישהו שאל מה משכורת של לוחמת צדק חברתי?
    תמרה 08/2012/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קרן נויבך הסיפור אמיתי אישה שהתנקלה לאיילה חסון ליוני בן מנחם לאיתי לנסברג ועוד אנשים חושבת שגם נולדה לבית כפית זהב מגיע לה ! אז לא! אבא אמנם סידר לך את תפקיד בגל"צ לראשונה וסלל לך דרך ברשות השידור וחוץ מזה את לא יותר מדי חכמה . חברים שעושים רעש אין לה צדק ולא אידאולגיה מה שמעניין אותה זה חשבון הבנק שלה . תשאלו מה משכורתה ובעבור מה ? יאללה שתלך הביתה והיא והצוות "המקצועי" שלה . צדק חברתי לחשבון הבנק של קרן נויבך
    סגור
  • התנכלה. גם להתלהם כדאי בכתיב נכון. (ל"ת)
    זירוקס 08/2012/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    צו מניעה להפסקת השידור של קרן נויבך
    דינה 08/2012/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שאי אפשר להוציא צו מניעה נגד השידור של קרן נויבך יאללה שתלך הביתה כבר !!!
    סגור
  • נויבך יהירה, צעקנית, סמולנית, וממונפת קרן חדש
    יאצק רק נופל 08/2012/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קרן חדשה
    סגור
  • 1.
    הפעם העיתונאים צודקים (ל"ת)
    מישהו 08/2012/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • די לתרגילי הלשון
    לוחם 08/2012/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נמאס לראות את התגובות מטעם של האפלים המכונים הנהלה די!
    סגור