תקשורת ומדיה

רשות השידור מנסה לשבור את העיצומים: "הם לא חוקיים ומהווים הפרת משמעת"

מנהל קול ישראל מיקי מירו פנה לוועד והזהיר כי מכיוון של הוכרז סכסוך עבודה, השבתת השידורים אינה חוקית. ועד עיתנואי הרדיו יכנס ישיבת חירום
אחרי כשבוע של עיצומים בשידורי קול ישראל, בהנהלת רשות השידור מפשילים שרוולים. במכתב שהועבר הבוקר (יום ב\') לוועד עיתונאי הרדיו בתל אביב, כותב מנהל קול ישראל מיקי מירו, כי השיבושים בהם נוקטים העיתונאים אינם חוקיים ומהווים הפרת משמעת חמורה. בעקבות כך, הוחלט בוועד עיתונאי הרדיו לקיים היום אחר-הצהריים ישיבת חירום כדי לגבש דרכי תגובה.
כזכור, בתקופה האחרונה פתחו עובדי המערכת בתל אביב בסדרת עיצומים, כחלק ממאבקם בתכנית להעביר את מתחם רשות השידור לעיר לוד, ובגלל הטענה לפוליטיזציה ברשות, על רקע ההחלטה \"להצניח\" מגישים אורחים לצידה של קרן נויבך בתכנית \'סדר יום\', בהם מנחם בן.
העיצומים כללו הגעה של העובדים העיתונאיים למערכת, אולם ללא שידור, עריכה, הפקה ועוד. בשל כך למשל, גם לא שודרו ביומיים האחרונים \'סדר יום\' ו\'הכל דיבורים\' , המשודרות ממערכת תל אביב.
בהנהלת הרשות טוענים כעת כי בהמשך להודעות שהפנו הוועדים בשבוע האחרון, מדובר בהתנהלות שמהווה הפרת חוק שכן נכון למועד זה, כך טוען מירו, לא הוכרז סכסוך עבודה. \"המשמעות הינה כי העיצומים בהם הנכם נוקטים הינם בלתי חוקיים\", לדברי מירו, \"ולפיכך אינם מזכים בהגנות הקבועות בחוק וכל הנזקים אשר ייגרמו בעקבותיהם יחולו עליכם\".
מירו הזהיר את הוועד כי \"לתשומת לב המנהלים והעובדים, אי ביצוע הנחיות ההנהלה שלא במסגרת שביתה חוקית, מהווה משום הפרת משמעת חמורה. הנכם מתבקשים לחזור בכם מהודעותיכם האמורות ולחזור מיידית לעבודה סדירה\".
בוועד אישרו קבלת המכתב. מרשות השידור לא התקבלה תגובה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עברית קלוקלת
    לשונאי 08/2012/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הזאת העברית של מנהל קול ישראל? "המשמעות הינה כי העיצומים בהם הנכם נוקטים הינם בלתי חוקיים"? לא " נוקטים בעיצומים" אלא "נוקטים עיצומים". אולי כדאי להעביר את ההודעות להגהות אצל היועצת ללשון לפני ששולחים את הטקסטים המביכים לעובדים?
    סגור
  • 1.
    לפטר את כל מי ששובת שלא כחוק !!!
    רונן 08/2012/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש שם אנשים שאוהבים לשבות, הגיע הזמן שילמדו לקח. סוף סוף יש רפורמה, זה הזמן לשחרר את כל העלוקות.
    סגור