תקשורת ומדיה

ועד מתיישבי השומרון הגיש תביעה - 'שלום עכשיו' פרסמה הבהרה באתרה

אופנהיימר האשים כי הוועד הוליך שולל חיילים שלבשו חולצות עם כיתוב פוליטי. ההבהרה תופיע 90 יום באתר 'שלום עכשיו', בוועד מרוצים מההתנצלות
החיילים עם החולצות בעלות הכיתוב הפוליטי (צילום: מירי צחי) (צילום מירי צחי)
תנועת \'שלום עכשיו\' פרסמה בשבוע שעבר באתר האינטרנט שלה מודעת הבהרה בעקבות תביעת לשון הרע שהגיש ועד מתיישבי השומרון, וזאת לאחר שמנכ\"ל הארגון יריב אופנהיימר האשים לכאורה לפני כשנה, את הוועד באחריות לאירוע בו חיילים מגולני שלחבשו חולצות בעלות אופי פוליטי שמתנגד ל\"גירוש יהודים\", למרות שלא היה קשר בין הוועד לפעילות החיילים.
בסוף יוני 2011, בתום טקס סיום מסלול ללוחמי גדוד 13 של חטיבת גולני, פשטה קבוצה של כ-10 חיילים את החולצות הצה\"ליות ונשארה בחולצת טריקו עליהן נכתב: \"גולני נלחם באויבים ולא מגרש יהודים\". החיילים נשפטו על ידי מפקד חטיבת גולני, אלוף משנה אופק בוכריס, ששלח את אחד החיילים ל-30 יום בכלא הצבאי, 2 נוספים ל-20 ימי מחבוש וחייל רביעי ל-18 יום מחבוש. חלק מהחיילים קיבלו חנינה לאחר מספר ימים.
האירוע נחשף לאחר שוועד מתיישבי שומרון, הוציא תגובה שמחזקת את ידי הלוחמים, ומלווה בתמונות שנשלחו על ידי צלמת שהייתה במקום האירוע. בעקבות כך, פורסמה על כך ידיעה באתר ynet, וידיעת פולו-אפ בה קראה תנועת שלום עכשיו לשחרר את החיילים מהכלא, כשאופנהיימר האשים את אנשי הוועד בכך שהטעו את החיילים לכאורה וניצלו אותם בצורה צינית, אף שלא היו קשורים מעשית לארגונו אלא רק להוצאתו לתקשורת. \"חשתי בושה וזעזוע מפרסום התמונות ומהפיכת צה\"ל וחייליו לשחקן פעיל בבמה הפוליטית\", כתב אופנהיימר לשר הביטחון, \"צה\"ל פעל כהלכה כששפט באופן מיידי את החיילים לימי מאסר בפועל, אולם ככל שנקפו השעות התבררה התמונה במלואה והסתבר כי מרבית החיילים שלקחו חלק בהפגנה אחרי שהולכו שולל והוטעו על ידי כמה אזרחים השייכים לוועד מתיישבי שומרון\".
בעקבות כך, פנה עו\"ד דורון ניר-צבי בשם ועד המתיישבים, אל אופנהיימר, כתב כי לו \"העללת על מרשי... דברים הנופלים בגדר פרסום לשון הרע\", ודרש פרסום התנצלות בתוך 7 ימים. לאחר תקופה זו הוגשה תביעת דיבה, והצדדים הופנו לגישור. במסגרת הליך הגישור, התחייב אופנהיימר לפרסם נוסח הבהרה בעמוד הבית של \'שלום עכשיו\' למשך תקופת זמן ארוכה - 90 יום.
יש לציין כי באתר שלום עכשיו מדובר ב\"הבהרה\" ולא בהתנצלות. \"הנני להבהיר כדלקמן: בסוף יוני 2011 פורסמו באתר ynet פרטים על אודות מכתב שלי אל שר הביטחון בעקבות אירוע של לבישת חולצות בעלות מסרים פוליטיים על ידי חיילים מחטיבת גולני\", נכתב בהודעה באתר \'שלום עכשיו\', \"יובהר בזאת, שמכתבי אל שר הביטחון לא צוטט באופן מדויק. הביקורת שלי על ועד מתיישבי השומרון הייתה ועודנה על תמיכתם באירוע, יחצונו ומסגורו הפוליטי, אך בניגוד למה שפורסם, הרי שאני לא כתבתי לשר הביטחון כי ועד מתיישבי שומרון היה יוזם ומתכנן של האירוע מלכתחילה, ואינני סבור שכך היה. יריב אופנהיימר, מזכ\"ל שלום עכשיו\".
\"נגמר עידן הפראיירים\", אמרו לאייס בוועד מתיישבי שומרון. \"יידע כל עיתונאי, איש ציבור, או פעיל שמאל קיצוני, כי המתנחלים יגיבו מיד על כל השמצה שקרית שתיאמר עליהם. אופנהיימר כל כך רגיש לשלטון החוק, ולשמירה על חוקי התכנון והבנייה מהתקופה העותמאנית, אז החלטנו לנקוט באותה גישה ולהיות רגישים לחוק לשון הרע\".
יריב אופנהיימר סירב להגיב.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    למה לא ללכת עד הסוף הוא לא היה מקבל שום התנצלות מהם
    יאיר פריש 09/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט בושה אסור לוותר לו
    סגור
  • 1.
    אוי יריב המחריב - נאלץ להתנצל - אוי ואבוי -
    נעמה 08/2012/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נורא - הוא יתנחם בכסף אירופה
    סגור