תקשורת ומדיה

משבר בעיתון 'מקור ראשון'? מפטר עוד 10 עובדים, מכנס מוספים למגזין 'מוצ"ש'

אחרי שעבר התייעלות לפני כ-4 חודשים, הנהלת העיתון הדתי-לאומי החליטה לשנות את מבנה המוספים, לבטל מדורים, ולשים דגש על אתר האינטרנט
המשבר בשוק התקשורת הישראלית, ממשיך לגבות קורבנות. לאייס נודע כי בתקופה האחרונה גיבשה הנהלת \'מקור ראשון\' תהליך התייעלות במסגרתו הוחלט כי כ-10 עובדים יעזבו את העיתון.
בחודשים האחרונים עבר העיתון, הפונה לאוכלוסייה הדתית-לאומית, שינוי רציני. המערכת עברה לפני 4 חודשים משכונת מונטיפיורי בתל אביב, לגן הטכנולוגי בירושלים. במקביל, עובדים בקבוצת \'מקור ראשון\' על השקה מחדש של אתר אינטרנט שיכלול מערכת חדשות נפרדת, שתעדכן את האתר בצורה שוטפת, בניגוד לאתר הנוכחי המתבסס על תכני העיתון.
מאידך, עם המעבר הוחלט לפטר כ-30-40 עובדים, וכיום מונה הקבוצה כ-200 עובדים. לאייס נודע כי כעת זומנו עובדים נוספים לשימועים, ואת העיתון צפויים לעזוב 10 נוספים, בהם גם כתבים. \"התחושה לא נעימה\", סיפר גורם בעיתון, \"אבל אנחנו עוברים כנראה מה שעוברים ברוב מערכות התקשורת בארץ בשנה האחרונה - קיצוץ כדי להחזיק מעמד\".
במקביל להליכי הפיטורים בעיתון, בשבוע האחרון הוחלט בהנהלה לשנות את העיתון גם מבחינת מבנה המוספים. מוספי הספורט והכלכלה השבועיים בוטלו, והם כונסו לתוך מגזין \'מוצ\"ש\' בו הם יזכה כל תחום לכמה עמודים. כמו כן, כפולת התרבות בעיתו היומי בוטלה אף היא, ובשלב זה טרם ברור באיזה פורמט היא תופיע, או שהיא תמשיך להתבסס על תכנים שבועיים ל\'מוצ\"ש\'. גורמים באתר גם מספרים על כך שהוחלט להפסיק את הדפסתו של המוסף הכלכלי-צרכני \'ברקוד\', שיצא לאוויר העולם רק לפני מספר חודשים.
מ\"מ מנכ\"ל קבוצת \'מקור ראשון\', שגיא הראל, מודה כי אי אפשר להתעלם מהמצב הקשה העולם התקשורת הישראלי, שנובע מהמשבר בשוק הפרסום, אבל לדבריו, דווקא ישנו אור בקצה המנהרה: \"בתחילת השנה הרגשנו את הירידה בהכנסות מפרסום, אבל ברבעון השני רואים עבודה מאד יפה של מחלקת השיווק, ואנחנו רואים גידול בפעילות שלנו ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה\".
הראל מודה כי הפיטורים קשורים להליכי התייעלות שנגזרו על העיתון, אבל בנוגע לשינויים הדרסטיים במבנה המוספים, הוא דווקא טוען כי מדובר במהלך אסטרטגי: \"הצמצום נובע מהשקת האתר שלנו בתקופה הקרובה. מדובר על קיצוץ באוף-ליין לטובת האון-ליין אליו גייסנו עובדים. סגירת המוספים היא לא סגירה. איחדנו אותם - אחרי סקר לקוחות שעשינו - לתוך \'מוצ\"ש\', והפכנו אותו למוצר יוקרתי יותר עם דפי כרומו, עבה יותר מבחינת מספר דפים, כזה שיישאר בבית הלקוחות מספר גדול יותר של ימים, מה שגם מעניק תועלת רבה יותר למפרסמים וגם לקוראים. זו פעילות פיתוח שלנו, שמשדרגת את המוצר\".
הליך ההתייעלות ב\'מקור ראשון\' מתרחש דווקא על רקע השיפור בנתוני החשיפה של העיתון . על פי סקר TGI האחרון שפורסם לפני כחודש, \'מקור ראשון\' התחזק מ-3.5% בחציון השני של 2011 ל-3.8% בחציון האחרון, ובסך הכל רשם התחזקות של כ-50% בשנה, כשבסקר שפורסם ביולי 2011, החשיפה עמדה על 2.5% בלבד.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    פחחחחחח גידול במודעות אלק
    עובד העיתון 08/2012/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העיתון הפסיד מיליונים ביחס לשנה שעברה במודעות. עזבה את העיתון סמנכלי"ת שיווק מדהימה ועד היום אין מי שיחליף אותה חוץ מכמה גלמים. כל העיתון צוחק על החבורה הטיפשית שיושבת במחלקה הזאת.
    סגור
  • 6.
    פיטורים
    מפוטר ולא מאוכזב 08/2012/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן, הם חארות. מפטרים אנשים כאילו היו זבובים.. התייעלות או לא התייעלות יש דרך להתייחס. ואכן, אם הקוראים שלהם היו יודעים מה הולך שם.. העיקר שאני כבר לא שם.
    סגור
  • 5.
    להפסיק לקרוא את העיתון
    אומר את האמת 08/2012/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הקוראים היו יודעים אילו פיטורים מכוערים הונהגו בעיתון, הם בטח היו מבטלים מזמן את המנוי שלהם. גועל נפש
    סגור
  • 4.
    אתם לא שמים לב שמוצ"ש מוריד אתכם שאול יגונה?
    אבי 08/2012/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המוסף הזה מצייר את העיתון כולו בצבעים דתיים-לייט עד דתלשים.
    סגור
  • 3.
    בתוך כשנה יהיו בישראל רק שני יומונים-
    מנחם 08/2012/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ידיעות וישראל היום
    סגור
  • 2.
    בן צבי, שים לב (ל"ת)
    בן צבי, מוצש חילוני! 08/2012/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שוק הולך ונעלםפ
    שוקי 08/2012/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפרינט הישראלי במצב אנוש עד מנוחתו עדן
    סגור