תקשורת ומדיה

ynet בפיילוט ראשוני: יציע למפרסמים לרכוש מדיה על בסיס 'צפייה בפועל'

על פי המודל המוצע - המפרסם יוכל לדעת בוודאות כי הבאנר עליו שילם אכן נצפה. בכיר בשוק הדיגיטל: "מהלך חכם מאוד, בשוק לא יישארו אדישים לזה"
פורש. אבי בן טל מנכ"ל ynet (צילום: יח"צ) (צילום יח"צ)
לראשונה בשוק הדיגיטל בישראל אתר ynet מקבוצת ידיעות אחרונות יציע למפרסמים לרכוש מדיה על בסיס \"צפייה בפועל\". המשמעות היא שמפרסמים יוכלו לדעת בוודאות כי הבאנרים השונים ברחבי האתר אכן נצפו על ידי גולשים, וזאת בניגוד לשיטה הרווחת לפיה משלמים רק על הגשות.
לאייס נודע כי בימים אלו האתר מפעיל פיילוט פנימי, ראשון מסוגו, במסגרתו יציע למפרסמים לרכוש מדיה באתר על בסיס צפייה בפועל. משמעות המודל החדש שהאתר מתכוון להציע היא שהמפרסם יוכל לדעת בוודאות כי הבאנר עליו שילם (במודל של תשלום לפי חשיפות - CPM) אכן נצפה בפועל על ידי הגולש ולא בהכרח הוגש (served) לגולשים מבלי שנחשפו אליו.
גורמים בשוק אומרים לאייס כי הצעה מסוג זו של ynet, תוכל לתת מענה למקרים בהם המפרסם משלם לפי מודל של אלף חשיפות, אבל לא יכול לדעת בוודאות כי אכן הגולשים לבאנר שלו. בין הפרמטרים שישוקללו למודל יופיע מספר שניות מינמלי שבו הגולש אכן נחשף לבאנר. על פי מספר מחקרים בנושא, לפחות 20-30% מהבאנרים המוצגים לא נצפים כלל.
בכיר בשוק הדיגיטל התייחס למהלך הנרקם במסדרונות ynet ואמר לאייס: הנסיונות להביא ל-CPM אפקטיבי, מה שנקרא ECPM אינו חדש. אני חושב שזה מהלך חכם מאוד של ynet. גם אם מחר בבוקר לא נראה את כולם עוברים לעבוד ככה אפשר להגיד שהשוק לא יישאר אדיש לעניין\".
עוד הוא הוסיף ואמר: \"יש התאוששות יפה בשוק הדיגיטל ותקציבים חזרו לאינטרנט אבל כבר הרבה זמן לא הוצג שום דבר חדשני בתחום. כולם הולכים לפרפורמנס אבל זה סוג של רמאות כי שם מוכרים לידים אחד לשני. אי אפשר לבדוק את שוק הדיגיטל רק בפריזמה של הלידים, לכן המהלך של ynet עליו אני שומע עכשיו לראשונה הוא חדשני ברמת המוצר המוצע למשרדי הפרסום. זה אתר שמפגין דינמיות ואומר - הנה הבאתי כלי עבודה חדש\".
ב-ynet סירבו להרחיב בנושא אך אישרו את הפרטים ומסרו: \"מוטלת על כתפינו האחריות להוביל את החדשנות בשוק הפרסום\".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    Ynet אתר בצניחה מבהילה מתחיל להזכיר את הארץ (ל"ת)
    האמת הערומה 08/2012/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    נו, אז 30% צפיות יותר ב30% מחיר יותר..
    דף הבית הארוך במדינה 08/2012/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתחילו לקצר את הדפים ותבנו אתרים בכמו בחו"ל. ולא שף עם 4 גלילות כולם רצו cpm נמוך ובסוף קיבלו זבל שאף אחד לא רוצה
    סגור
  • 2.
    ב-ynet עשו את זה כבר עם סופרפארם (ל"ת)
    רוני 08/2012/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שישקיעו כסף בהלשאיר את העובדים שלהם קודם כל
    אלמה 08/2012/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחוז העובדים הותיקים ב ynet כמו אחוז CPב ממוצע באינטרנט
    סגור
  • טיפשה - לכי תעבדי במקום אחר
    דווקא לא מ-YNET 08/2012/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבוסים שלך מנסים לשמור על הרלוונטיות של האתר שלהם ככה הם לא יצטרכו לפטר אותך, אבל את ממורמרת, לכי לכי
    סגור
  • טיפש אל תקרא לה טפשה. צודקת (ל"ת)
    עמר 08/2012/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור