תקשורת ומדיה

מפשירים את היחסים? ערוץ 9 העביר לוועדה למדרוג חוב על סך 170 אלף ש'

חילופי האשמות OUT, שת"פ IN: הערוץ העביר תשלום ראשון מתוך 2 על חוב לרבעונים 2 ו-3. הוועדה תבדוק טענות הערוץ לכך שנתוני הצפייה מקפחים אותו
ערוץ 9 העביר הבוקר (יום א\') צ\'קים לכיסוי חובו לוועדה למדרוג לרבעון השני של שנת 2012 - כך נודע לאייס. בתקופה הקרובה יעביר הערוץ צ\'קים גם לכיסוי עלות המדידה לרבעון השלישי. בתוך כך, בוועדה למדרוג יבדקו את התוקף הפנימי בפאנל המרכיב את המדידה, בעקבות טענות ערוץ 9 על נתוני צפייה רשמיים נמוכים מדי.
ערוץ 9 היה חייב לוועדה למדרוג 340 אלף שקלים, על הרבעון השני והרבעון השלישי של 2012. חוב של ערוץ 10 ושל החינוכית, שולם אף הוא לאחר שגופי השידור קיבלו איום כי במידה ולא יעבירו את חובם, נתוני הצפייה שלהם לא יופצו.
בעקבות האיום של הוועדה בשבוע שעבר כלפי ערוץ 9, סוכם בשיחה בין מנכ\"לית הוועדה למדרוג ד\"ר יפעת בן חי-שגב לבין מנכ\"ל ערוץ 9 לאוניד בלחמן כי הערוץ יעביר הבוקר את חובו לרבעון הראשון בסך 170 אלף שקלים. במקביל, הוועדה המשיכה בהפצת נתוני הצפייה של ערוץ 9. צ\'קים לכיסוי החוב לרבעון השלישי של השעה (לחודשים יולי-ספטמבר), שאמור היה להיות משולם עד 10 באוגוסט, טרם הועברו, אולם אמורים להתקבל בתקופה הקרובה.
ומעניין לעניין, באותו עניין. בחודשים האחרונים שוררים יחסים עכורים בין הערוץ לוועדה, בטענה כי נתוני הצפייה הרשמיים המופצים על ידי הוועדה למדרוג, אינם מדויקים ומקפחים אותם . טענה זו נבעה בעקבות בדיקה שערכו פרופ\' קמיל פוקס וד\"ר אלק אפשטיין עבור ערוץ 9 לגבי אמיתות נתוני הרייטינג. נקודת הפיצוץ הייתה במהלך טורניר היורו, בחודש יוני, כאשר בצ\'רלטון ובערוץ 9 טענו כי נתוני הרייטינג אינם מדויקים. מסקר אינטרנטי שערך מכון \'הגל החדש\' עבור ערוץ 9 והגיע לאחרונה לידי אייס, עלה כי 38.3% ענו שצפו במשחק בין הולנד לגרמניה שהתקיים ב-13 ביוני. נתוני הרייטינג הרשמיים עמדו על 13.5% בלבד. בין הצדדים אף הוחלפו מכתבים ועקיצות , ובערוץ 9 אף שקלו להגיש תביעה נזיקית לבית המשפט.
ממכתב סיכום פגישה בין היועץ של ערוץ 9 פרופ\' פוקס והיועץ הסטטיסטי של הוועדה למדרוג פרופ\' צבי גילולה, שהועבר ב-10 באוגוסט למנכ\"לית הוועדה ד\"ר יפעל בן חי-שגב, למנכ\"ל ערוץ 9 לאוניד בלחמן, מסתמן מעין פיתרון לטענות של ערוץ 9 על הקיפוח במדידה.
על פי המכתב, \"פרופ\' גילולה סקר בפירוט את תהליך בחירת משקי הבית למדגם, ואת בניית התאים המתאפיינים על ידי קומבינציות של משתנים מסבירים אשר יצאו מובהקים לחיזוי שיעורי הצפייה... פרופ\' גילולה ציין שגם בעבר אכן זוהתה ירידה בלתי מוסברת והוא השתמש במונח \'אנומליה\' לציון הבעיה שלא נמצא לה באותו הזמן הסבר מניח את הדעת... יצוין שהבעיה אינה חד פעמית אלא נמשכת מאז לאורך זמן\".
במכתב נכתב עוד כי \"פרופ\' גילולה ציין שבעקבות פניות בעבר של ערוץ 9 הוחלט בוועדה למדרוג על עיבוי כמות משקי הבית של \'עולים\' על פי ההגדרה \'משקי בית בהם לפחות אחד מבני המשפחה עלה מברית המועצות שלעבר לאחר 1991\".
הוועדה למדרוג מודדת 580 בתי אב, החברים בפאנל. מתוך נתון זה, 94 בתים מוגדרים \'משקי בית של עולים\', כ-16% מבתי האב בפאנל המדידה. הפרופסורים גילולה ופוקס הסכימו כי פרופ\' גילולה יבדוק עם הוועדה למדרוג \"את הרכב תת-המדגם של \'משפחות העולים\' מבחינת התפלגות מספר העולים במשק בית ומבחינת התפלגות שנות הוותק של הפרטים העולים בתוך תת המדגם\". ואילו פרופ\' פוקס ינסה באמצעות הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה וממקורות נוספים, להשיג \"נתונים על הרכב האוכלוסייה הכללית של העולים מבחינת התפלגות מספר העולים במשק בית ומבחינת התפלגות שנות הוותק של הפרטים העולים בתוך האוכלוסייה הכללית של העולים\". 2 הפרופסורים ציינו הנתונים העומדים בפניהם דורשים \"בדיקה יסודית תוך שיתוף פעולה ומתוך מגמה להגיע לפיתרון חיובי ומוסכם\".
בשיחה עם אייס, טוענת ד\"ר בן חי-שגב כי \"המכתב של 2 הפרופסורים אומר שאין בעיה עם נתוני הצפייה כפי שהם מוגדרים היום, ומשקפים נאמנה את המצב, אולם יש כוונה לבדוק את התוקף הפנימי של האוכלוסייה המוגדרת \'עולה\'. נבדוק איך אוכלוסייה זו מתפלגת פנימה. מה שאנחנו הולכים לבדוק זה כמה פרטים עולים יש במשפחה, ומה שנת העלייה, ואולי צריך לשנות בכלל את ההגדרות של \'אוכלוסייה עולה\'\".
מערוץ 9 נמסר בתגובה: \"מכתבם של 2 הפרופסורים מהבכירים ביותר בתחומם, ממחיש באופן חד וברור את טענות הערוץ שעלו לפני חודשיים, בדבר כשלים במדידת הרייטינג בקרב אוכלוסיית העולים בישראל. לנתונים אלו משמעות אדירה עבור כל ערוצי הטלוויזיה המתקיימים מפרסומות, כמו גם עבור המפרסמים שצריכים לקבל נתונים מהימנים ומדויקים\".
עוד נמסר כי \"אנו מבקשים מוועדת המדרוג להקים גוף חיצוני ובלתי תלוי המוסכם על 2 הצדדים, שיתייחס לממצאים הללו בכובד ראש וברצינות הנדרשת ויפעל לתיקון הליקויים בהקדם האפשרי. אנו מברכים על החלטת הועדה להכניס לסדר היום את הדיווח של פרופ\' גילולה בנוגע לסוגיה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ל-2
    אייל 08/2012/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה דופקים אותם??
    סגור
  • 2.
    מתי יבינו בערוץ 1 שגם דופקים אותם!!!! (ל"ת)
    יוסי 08/2012/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תסגרו את הערוץ מי צריך אותו ????!!!! (ל"ת)
    טל סיטון 08/2012/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור