תקשורת ומדיה

ביי חדרה, היי פריז: העורך הראשי של חדר חדשות עובר לערוץ הבינ"ל של דרהי

במקביל לעזיבת מנכ"לית החדשות המקומיות, גם עפר פרצמן-שמר עוזב לאחר שמונה לעורך הערוץ הבינ"ל בצרפתית. במהדורות המקומיות חוששים מהעתיד
מהדורת חדר החדשות (צילום: אייס) (צילום אייס)
העורך הראשי של מהדורות החדשות המקומית שמפיקה \'קודה תקשורת\', עפר פרצמן-שמר, הודיע על עזיבתו. לאייס נודע כי פרצמן-שמר מונה לעורך הראשי של ערוץ החדשות הבינ\"ל בצרפתית שמקים חיים סלוצקי עבור בעל השליטה ב-HOT פטריק דרהי, וששכר לאחרונה משרדים בבית אמות משפט במרכז תל אביב.
פרצמן-שמר החל לעבוד בקודה עם עליית \'חדר חדשות\' לאוויר בינואר 2011. לפני כן היה עורך משנה בתכנית הבוקר של \'קשת\' עם דן שילון וטלי מורנו, ראש דסק חדשות בידיעות אחרונות, ועורך במעריב. בשלב זה טרם מונה לו מחליף.
לאחרונה עזבה את החברה גם מנכ\"לית החדשות המקומיות של \'קודה\', דליה בודינגר, לאחר שמונתה לדוברת חברת חשמל. את בודינגר מחליפה מיכל דגון, ששימשה עד כה כמפיקה הראשית של \'קודה\'.
מערך החדשות מעסיק כ-180 עובדים בצורה ישירה, ועוד עשרות בעקיפין - כנותני שירותים. בקרב עובדים במהדורות, עולה החשש לעתיד החברה עם עזיבתם של 2 הבכירים. \"מתחת לקרקע יש הרבה חששות, למרות שמנסים להרגיע אותנו\", אומר גורם במהדורות. \"אבל כולנו יודעים שבחודשים האחרונים היו בעיות עם עתיד המהדורות, ועכשיו עם 2 העזיבות, זה מפחיד נורא\".
כאמור, \'קודה תקשורת\' מפיקה ב-2 בינואר 2011 את המהדורות המקומיות, שהופקו עד אז על ידי ערוץ 1 ולפני כן על ידי JCS. על פי חוק מחויבת HOT לשדר מהדורות חדשות מקומיות, ובשנים האחרונות נושאת גם yes בעלות ההפקה שעומדת על 25.5 מיליון שקלים בשנה. קודה מפיקה 6 מהדורות יומיות בנות 27 דקות כל אחת: 5 אזוריות (גוש דן; ירושלים; חיפה ושרון; דרום; צפון - גליל ועמקים) ומהדורה בערבית.
החל מ-2013 מפסיקות HOT ו-yes להעביר תמלוגים עבור הפקת המהדורות, וזה מה שעורר בחודשים האחרונים את החשש לעתיד המהדורות. בימים אלו מתקיימים דיונים בין HOT, קודה תקשורת, ההסתדרות, ארגון העיתונאים ומשרד האוצר, לגבי המשך הפקת המהדורות גם בשנים הקרובות.
אפשרות למימון השנה הבאה התגלה רק לאחרונה כאשר החשב הכללי של משרד התקשורת מצא יתרה כספית לשנת 2012 בסך מיליוני שקלים, שעשויה להיות מועברת לשנה הבאה. בנוסף, הצעת חוק של חברי הכנסת נחמן שי, כרמל שאמה-הכהן ושלי יחימוביץ\', אמורה להסדרי את התשלום עבור הפקת המהדורות, כשההסבר לכך הוא התמיכה בפריפריה שהחדשות המקומיות נותנות. במסגרת זו, עבור המשך קיומן של המהדורות, ייגבו כמיליון שקלים וחצי מתשלום ש-HOT מעבירה מדי שנה בסך של כ-50 מיליון שקלים עבור תשתיות (עד לשנת 2015). הצעה זו עברה בוועדת שרים לענייני חקיקה, וצפויה לעלות אחרי החגים לקריאה שנייה ושלישית.
עפר פרצמן-שמר סירב להגיב. חיים סלוצקי אישר את הפרטים. את תגובתו של רם לנדס לא ניתן היה להשיג.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    עופר - אוהבים אותך!
    הדס 08/2012/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהצלחה רבה! מאמינים בך
    סגור
  • 5.
    לכול המבינים למיניהם.
    שימי ריגר 08/2012/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קצת דיוק בעובדות לא יזיק, נתחיל מהכותרת המפוברקת של הכתבה. מר פרצמן מעולם לא היה העורך הראשי של המהדורות אלא העוזר של דליה לענייני תוכן,עזיבתו לא תשפיע על המהדורות כלל וכלל. ולכול המספידים מומלץ לחכות עד שתינתן החלטה בעניין החדשות, הקרב עדיין רחוק מסיום.
    סגור
  • 4.
    לדליה ולעופר ברור שהכל כבר גמור
    מישהו נוסף שמבין 08/2012/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט משקרים לכולנו במצח נחושה. דליה ועופר יודעים שאין סיכוי שהחדשות ימשיכו עוד אצל רם והם כבר תפרו להם תיקים מכובדים. לנו, העובדים, או בעצם העבדים, הם אומרים לעבוד כרגיל ולא לדאוג. בוודאי לא לדאוג. כשבינואר נהיה בלי עבודה, אתם תהיו כבר ממש רחוקים מאתנו.. אליכם לא נוכל לפנות בטענות
    סגור
  • 3.
    נטישת הספינה
    אחד שיודע 08/2012/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נא לדייק בפרטים בבקשה, 180 עובדים מועסקים באופן ישיר על ידי קודה זה מספר מופרך ושאר " נותני השירותים" הם כתבים עורכים וצלמים הם אלו שעושים את החדשות והם, כולם עובדי קבלן. התקדמות הבכירים היא מקור לגאווה ולהשראה עבור עובדיהם, אבל העיתוי הוא בעייתי וזה נראה כי הם נוטשים את הספינה שנייה לפני שהיא טובעת.מה השניים האלה יודעים שהעובדים לא? עובדי החדשות המקומיות ישארו כנראה שוב מאחור בחחשות שבראשון לינואר ימצאו עצמם בלישכת התעסוקה. בהצלחה לכולם..
    סגור
  • 2.
    החדשות זה ביזבוז כסף
    שרון 08/2012/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין קשר לפריפריה או לא, מדובר במיזם נטול רייטינג שצריך לעבור מן העולם.
    סגור
  • 1.
    פרצמן אתה תותח! אדם מוכשר מקצועי ומקסים! (ל"ת)
    פחית 08/2012/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור