תקשורת ומדיה

מתקפה על ביבי: ח"כ מופז - "הפיטורים בערוץ 10 מוסיפים לך נחת"; עופר עיני - "המאבק הוא על עתיד התקשורת כולה"

(עדכון) יו"ר הכנסת טען כי "הממשלה אינה יכולה לאפשר לעצמה סגירת ערוץ". אסיפת החירום בערוץ 10 בהשתתפות יו"ר ההסתדרות: נמקד המאבק ברה"מ
משבר ערוץ 10 (צילום ארכיון: אלכסנדר כץ) (צילום אלכסנדר כץ)
המערכת הפוליטית והתקשורתית ממשיכה לרעוש בעקבות איומי הסגירה על ערוץ 10. חברי הכנסת מהאופוזיציה תוקפים את הממשלה ואת העומד בראשה, וגם בתוככי הקואליציה נשמעים קולות הקוראים להצלת הערוץ. במקביל לדיון בכנסת היום בסוגיית הקיצוצים בתקציב המדינה, התכנסו בצהריים (יום ד\') עובדי ערוץ 10 יחד עם יו\"ר ההסתדרות, לדיון על עתיד הערוץ, לאחר החלטת דירקטוריון ערוץ 10 מאתמול לפטר לפטר 150 עובדים .
יו\"ר הכנסת, רובי ריבלין, שלא אחת מבקר את התנהלות הממשלה והקואליציה בה הוא חבר, אמר בדיון על הקיצוצים הכלכליים שמתקיים הבוקר, כי \"האפשרות שערוץ ייסגר בגלל סירוב הממשלה לפרוש את חובו, עלול להסב פגיעה קשה לשוק התקשורת ולחופש הביטוי והדמוקרטיה\".
ריבלין קרא לממשלה לפרוס את חובות הערוץ ואמר כי \"ממשלה לא יכולה להרשות לעצמה להעדיף רק שיקולי יעילות כלכליים על פני שיקולים ערכיים הנוגעים לחברה דמוקרטית. אסור שערוץ טלוויזיה בישראל ייסגר רק בגלל סירוב הממשלה לאפשר את פריסתו של חוב שאיננו גדול במיוחד. בעניין זה עלינו להיות יותר חכמים מצודקים\". לדבריו, \"הממשלה ובוודאי ממשלה בראשות הסיעה שאני חבר בה, איננה יכולה להרשות לעצמה סגירת ערוץ טלוויזיה. לא מדובר בחוב שהממשלה איננה יכולה לעמוד בו, היא צריכה לעזור במתן פרק זמן נוסף לתשלום החובות, ניתן לפרוס את החובות של ערוץ 10 ולהסדיר את קיומו במסגרת משטר הרישיונות החדש\".
מאידך, ח\"כ שאול מופז, יו\"ר קדימה ועד לאחרונה חבר בממשלה, לא ויתר על ההזדמנות לתקוף את ראש הממשלה נתניהו. \"אני תקווה שאת הדיון החשוב הזה ישדרו הערב בערוצי הטלוויזיה\" בהתייחסו לקיצוצים הכואבים בתקציב המדינה, והוסיף \"בין היתר בערוץ 10. אני יודע שזה מפריע לך לשגרת יומך, אבל אני תקווה שערוץ 1 יוכל לדווח גם על פתיחת מושב החורף - אם לא ייסגר עד אז\".
מופז הוסיף כי \"זכות הציבור לדעת אדוני - מה אתה עושה בעניין הזה? האם בהוראתך המגעים תקועים? האם פיטוריהם הקרובים של 150 עובדי הערוץ מטרידה את מנוחתך או מוסיפה לך נחת? איזה אינטרס אתה מייצג? את האינטרס הציבורי או האינטרס האישי שלך?\".
ישיבת חירום בערוץ 10: \"מישהו החליט מסיבה לא עניינית לסגור את הערוץ\"
יו\"ר ההסתדרות עופר עיני, הגיע זה הפעם השנייה למערכת החדשות של ערוץ 10, כדי להיפגש עם כ-400 עובדי הערוץ וחברת החדשות. באסיפת החירום אמר עיני כי \"יש פה לא רק מאבק על ערוץ 10 אלא על עתיד התקשורת כולה. אנחנו יכולים להישאר חלילה כמו מדינת עולם שלישי שבה אמצעי התקשורת אינם חופשיים וחזקים\".
\"המאבק על ערוץ 10 רק התחיל\", אמר עיני באסיפה, \"הייתי בישיבה מול האוצר ומעולם לא ראיתי התנהלות כזאת שלהם. אפשר לפתור את המשבר הזה תוך יום-יומיים, וכל מה שצריך הוא הנחיה מראש הממשלה והשרים לצוותים המקצועיים\". לדברי עיני, פניה כזאת לא נעשתה עד כה מצידו של משרד האוצר, שגם לא פנה לרשות השנייה בבקשה לדחות את חילוט הערבויות בסך 45 מיליון שקלים. \"אני לא בטוח שיש לשר האוצר מנדט לפתור את הסיפור, נראה שמישהו\", ברומזו על ראש הממשלה, \"החליט מסיבה לא עניינית לסגור את ערוץ 10\".
יו\"ר ההסתדרות הוסיף עוד כי \"צריך להבין שכרגע אנו נמצאים בצומת קריטית. מחר מתכנסת הנהלת הרשות לקבל החלטה בדבר חילוט הערבויות. ברגע שמקבלים החלטה כזאת, זה לא אומר שהערוץ כבר נסגר. גם אם הרשות השנייה תחלט את הערבויות אנחנו לא נרים ידיים. אבל הדבר עלול לגרור הקפאת תהליכים ויקשה על הערוץ לפעול... אני בודק כל מיני חלופות ולא על הכל אני יכול לדבר כאן. יש פה לא רק מאבק על ערוץ 10 אלא על עתיד התקשורת כולה. אנחנו יכולים להישאר חלילה כמו מדינת עולם שלישי שבה אמצעי התקשורת אינם חופשיים וחזקים\".
הכתב הכלכלי של \'חדשות 10\', מתן חודורוב, שמשמש כיו\"ר ועד העובדים של הערוץ, חזר על הקריאה לא להיענות לפיטורים: \"ההנחיה לא משתנה. אף אחד לא מקבל מכתבי פיטורים ולא מתייצב לשימועים. מדי יום נודיע על הפעולות שנעשה\".
באסיפה הוחלט כי בכוונת עובדי הערוץ, למקד את מאבקם בראש הממשלה - משום שבסופו של דבר ההכרעה תיפול על ידו - וזאת עד אשר ינחה את שרי האוצר והתקשורת למצוא פיתרון למשבר בערוץ.
תגובות לכתבה(29):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 27.
    "בדם וביזע...
    ...יוקם לנו גזע ... 08/2012/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנהל קול ישראל במשך כ-18 שנה, אמנון נדב, שהיה לפני כן גם יו"ר האיגוד הארצי של עיתונאי ישראל - בהחלט לא אשכנזי, ממוצא מזרחי. מנכל רשות השידור הנוכחי יוני בן מנחם, שהיה גם מנהל הרדיו - ממוצא בוכרי. יו"ר האיגוד הארצי של העיתונאים לפני כ-20 שנה יצחק אלון, שהיה מנהל רשת א' - ממוצא עיראקי. רינה מצליח - תוניסאית, קצינה בצהל, מפיקה בקול ישראל, לא בוגרת גל"צ. כרמלה מנשה - מזרחית, בוגרת קול ישראל. יש עוד ועוד, חבל על הזמן. מה זה חשוב??
    סגור
  • 26.
    סופה של ההגמוניה
    טוקבקיסט בתשלום 08/2012/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני שאגיד את דבריי, אציין כי עיתונות ביסודה חשובה עד מאד לכל משטר דמוקרטי בפרט ולאנושות בכלל. בימים האחרונים מתבצע "לינץ'" תקשורתי ואגרסיבי במה שנקרא "הצלת ערוץ 10". מלבד העובדה שממש לא נעים לראות כיצד הערוץ מנצל את כל משאביו כדי לקדם את המחאה (אם זה היה עובדי נמל אשדוד היו מוצגים כקופים בריונים...), מעצבן לקרוא בכל גוף תקשורתי על "האפוקליפסה" שתבוא עלינו ביום שייסגר הערוץ. בחייאת. ללא קשר לצד הפוליטי בו בוחרת התקשורת הישראלית להציג את האירועים לרוב ואג'נדה הברורה של רוה הכותבים, הסלידה האמיתית של האזרחים במדינת ישראל נובעת ממקום אחר לגמרי. איני יודע באופן וודאי כיצד מתנהל הדבר במדינות אחרות, אך בארץ נראה כי ההגמוניה סביב התקשורת הישראלית מתחילה להיסדק. כשאני אומר הגמוניה אני מתכוון לעובדה שרובה המוחלט של תקשורת המיינסטרים מורכבת מאותו סוג של אנשים: אשכנזים, שמאלנים, אנשים מהמרכז, יוצאי גל"צ וכד'. כמובן שלא כולם - אך רובם. עובדה זו גורמת להתנשאות תמידית (גם אם לא באופן מודע) ביחס לאזרחי המדינה, הלא נמנים בסגמנט זה. מספיק לקרוא את תגובות האנשים בכלל האתרים ולהבין את הלך הרוח. ומדוע זה כך? מדוע אם היה מדובר במפעל של "פרי גליל" אותם אנשים היו מרגישים אמפתיה? הגיע הזמן שהתקשורת המסורתית הנמנית עם הזרם המרכזי בישראל תתחיל לפתח מנגנון של ביקורת עצמית, צניעות, להפנים את העובדה ש"הציבור (לא בהכרח) מטומטם ולכן הוא משלם". אני מצטער. העובדות מדברות בעד עצמן: לערוץ יש חוב גרנדיוזי שנדחה מלהיפרע כבר זמן רב, ואני, אזרח פשוט, לא צריך לממן אותו ואת אותה הגמוניה המורכבת מטייקונים, "טאלנטים" ופלחים נוספים שציינתי קודם. יש חוב? תשלמו. אם תרצו: אני הציבור וכנראה שאני מטומטם - אך הפעם אני לא רוצה לשלם.
    סגור
  • 25.
    "חיילים לטקבק נגד הערוץ זה לא מספיק" (ל"ת)
    ביבי @ שטייניץ 08/2012/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    ראש ממשלה שמונע ע"י אגו
    מיכל 08/2012/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה ראש ממשלה שצריך לפנות את מקומו
    סגור
  • 23.
    יצר הנקמנות
    ג'וני 08/2012/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יוביל להתפוררות הדמוקרטיה! אסור לסגור!
    סגור
  • טען עוד
  • 22.
    כן, לסגור!
    ערן גפני 08/2012/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המתקפה הפרועה והמתלהמת נגד ראש הממשלה (הלוואי והיו מתקוממים כך נגד גירוש היהודים ממגרון, למשל) בעניין ערוץ 10 מעוררת שאט נפש נגד אותם תוקפים. נכיר בהם כי הם מודאגים שמעוז לחימה עיקרי בלגיטימיות של נתניהו בפרט והימין בפרט להיות גורמים משפיעים ושולטים במדינה, מאבד את אחיזתו ועלול להימוג כעשן. דווקא בגלל זה יש לסגור את הערוץ המאוס הזה ואת חבר תועמלני השמאל העובדים בו לשלוח לחפש עבודה אצל חבריהם באיחוד האירופי וברשתות השידור של הפתח' והחמאס. לראש הממשלה יש לקרוא לא להיבהל מנהמות החרון של השמאל הקיצוני על שלוחיו בשאר כלי התשקורת ולא להציל את מעוז השמאל הרעוע הזה.
    סגור
  • 21.
    די לקמפיין בעד ,הציבור בעד סגירת ערוץ 10 !
    איש תקשורת 08/2012/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר בערוץ רדוד, עלוב בתוכניות הזבל שלו, אין שום סיבה להעדיף את הערוץ המסחרי הזה על פני מפעלים מייצרים ואלפי מפוטרים אחרים! "אייס" תפסיקו להיות שופר תעמולה של האינטרסנטים ומרוויחי משכורות העתק בערוץ העלוב הזה!
    סגור
  • 20.
    ערוץ כושל דינו למות ולהסגר
    מרקו פולו 08/2012/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הצרחות בשם הדמוקרטיה הן צביעות. למדינה אסור לממן ערוץ מסחרי
    סגור
  • 19.
    המלחמה על הערוץ היא לא לגיטימית
    פפה ליאון 08/2012/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זהו ערוץ כושל שלא מסוגל לשלם את חובותיו. מדוע המדינה צריכה לממן אותו? המלחמה בשם חופש הביטוי איננה לגיטימית.
    סגור
  • הערוץ מחזיק את עצמו ואפילו מרוויח לא רע
    פןס37 08/2012/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התשלומים למדינה הם אלה שמונעים ממנו להרוויח, והערוץ אפילו לא מבקש שימחלו לו עליהם אלא רק פריסת תשלומים. זו בקשה לגיטימית לחלוטין.
    סגור
  • 18.
    עובדי ערוץ 10 - כולם איתכם במאבק!
    יורם 08/2012/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אסור לסגור את הערוץ!
    סגור
  • 17.
    אם סוגרים - יאללה מלחמה! לא ניתן שיסגרו
    לוחם אמיתי 08/2012/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפשר להגיע להסדר וחובה להגיע!
    סגור
  • 16.
    עיני צודק!
    דנה 08/2012/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חייבים לשמור על הערוץ!
    סגור
  • 15.
    סופסוף נכנסים בביבי, אסור ש10 ייסגר! (ל"ת)
    מוצי 08/2012/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    סופסוף נכנסים בו. יאללה ביבי להגיע להסדר (ל"ת)
    סתם אחת 08/2012/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    נתניהו,גם אם תחליט לפרוש,ייזכר לך לדיראון
    פרופ' 08/2012/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראש יקר, גם אם לא תרוץ לקדנציה הבאה, ספרי ההיסטוריה יזכירו לדורות הבאים כיצד ראש ממשלה במדינת ישראל מנע מערוץ תקשורת לשדר שידור אובייקטיבי, בשל מניעים אישיים.
    סגור
  • 12.
    מתקפה צודקת!!!
    מני 08/2012/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי כל העיניים נשואות אליך- תתעורר!
    סגור
  • 11.
    ביבי תמלא את תפקידך כמו שצריך!
    יוסי 08/2012/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תניח את האגו בצד ותדאג לרווחת העובדים!
    סגור
  • 10.
    אפילו עובדי10 מלחשים שהערוץ מנוהל זוועה (ל"ת)
    אחד מהעם 08/2012/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    העם דורש להשאיר את ערוץ 10 (ל"ת)
    ש. 08/2012/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    חייבים שיותר ח"כים ילחצו על ביבי (ל"ת)
    לדאוג לערוץ 10 08/2012/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    ביבי תסגור את הבסטה ותן למישהו אחר לנהל
    אמיר 08/2012/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אתה לא רוצה לדאוג לציבור ולעובדים
    סגור
  • 6.
    הציבור מתגייס למען עובדי ערוץ 10
    גיוס חובה 08/2012/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולמען שמירה על הדמוקרטיה!
    סגור
  • 5.
    מילים כדורבנות: ערוץ אובייקטיבי אסור לסגור (ל"ת)
    האינטרס של העם 08/2012/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    אחח- ביבי יא ביבי! אין בושה!!- הורס הדמוקרטיה (ל"ת)
    לידור 08/2012/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    איפה יועצי התקשורת שלך
    נסו נדן 08/2012/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא סוגרים תקשורת . זה לא נראה טוב
    סגור
  • 2.
    ברור, השמול מגן על הסמול (ל"ת)
    מפלגת אחורה 08/2012/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לסגור לסגור לסגור את הלוזרים. מה לא מובן כאן (ל"ת)
    אסף 08/2012/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אתהלא מובן כאן! אסור לסגור את 10! (ל"ת)
    הלביאה 08/2012/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור