תקשורת ומדיה

בצל הביקורת: 'קול ברמה' העלתה לשידור כ-140 נשים ב-4 החודשים האחרונים

כך עולה מדוח שהופץ ע"י הרשות ה-2, שבוע לאחר הבקשה להגשת תביעה ייצוגית נגד התחנה. חברת המועצה זליקוביץ' טוענת כי רוב הנשים היו בעצם ילדות בתכניות הילדים. ולא כולם מרוצים משביעות הרצון של הרשות השנייה
גם נשים יהיו שם. קול ברמה (צילום ארכיון: יח"צ) (צילום יח"צ)
הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, הציגה היום (יום ב\') דוח מעקב אחרי שידורי תחנת הרדיו האזורית \'קול ברמה\', על פיו ב-4 החודשים האחרונים העלתה התחנה יותר מ-140 נשים לשידור. כעת גם נטען כי הרשות \"שיחקה\" קצת עם המספר, כאשר רוב רובן של העולות לשידור היו בעצם ילדות שביקשו להשתתף בתכניות הילדים של התחנה.
דוח זה מגיע על הגשת הבקשה לתביעה הייצוגית בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בירושלים על ידי פורום הנשים הדתיות \'קולך\' נגד התחנה החרדית-ספרדית על סך 104 מיליון שקלים; האיומים בהגשת בג\"צ נגד הרשות השנייה; והפנייה למבקר המדינה לבדיקת התנהלותה של הרשות והיו\"ר אילן אבישר.
ברשות מצהירים בכל מקרה, כי מועצת הרשות תמשיך לעקוב אחר יישום ההחלטה לשלב נשים בשידורי התחנה, ותקיים דיון נוסף בעניין במהלך חודש נובמבר לקראת אישור לוח התכניות של 2013.
הרשות דורשת מהתחנה להגביר היקף הכללת נשים בעלות מומחיות
בתחילת השנה התנהלו דיונים קדחתניים בסוגיית שילובן של נשים בשידורי התחנה. הרשות השנייה אף פתחה בהליך הפרה נגד התחנה, אולם בחודש אפריל, במה שנראה כהחלטה זריזה במיוחד, הוביל יו\"ר המועצה אילן אבישר החלטה על פיה מספר שעות השידור בהן ישולבו נשים, יירד מ-6 ל-4 בלבד. במהלך ההצבעה אף עשה אבישר שימוש בקול הכפול הניתן לו, על מנת להכריע את ההצבעה שזכתה לשוויון קולות. מהלך זה עורר זעם בקרב ארגונים חברתיים ואצל שרת התרבות לימור לבנת .
כעת טוענים ברשות השנייה כי ההחלטה מאותו חודש הביאה להשמעת נשים במגוון שידורי התחנה ברבעון האחרון. בהודעת הרשות נמסר כי היא פעלה בשנתיים האחרונות בסוגיה של השמעת נשים בשידורי \'קול ברמה\', פעילות שכללה דיונים רבים בוועדת הרדיו של המועצה ובמליאת המועצה, סקר מיוחד שיזמה הרשות, ושימועים שנערכו להנהלת התחנה ולבעליה.
מעקב שבוצע בכל תכניות התחנה ברבעון האחרון העלה, לדברי הרשות, כי אכן מושמעות נשים בכל השידורים: בחודשים מאי-יולי למשל הייתה עליה במספר הנשים שהושמעו בתחנה לעומת חודש אפריל. כן נמצא כי במהלך התקופה שנבדקה הושמעו בתחנה למעלה מ-140 נשים בתכניות המיועדות לנשים, בתכניות לקהל הרחב, בפינות מיוחדות ובשידורי האקטואליה. הנשים שעלו לשידור כללו מאזינות, דמויות ציבוריות, ונשים בעלות מומחיות בנושאים שונים של המגזר החרדי.
עם זאת, קבעה המועצה בעקבות דוח המעקב, כי התחנה נדרשת להגביר את היקף הכללת נשים בעלות מומחיות ונושאות תפקיד ציבורי בתכניות האקטואליה ובתכניות הכלליות ביוזמתה, בדגש על מתן זכות תגובה לנשים בעלות תפקיד רלוונטי. כמו כן הורתה המועצה לתחנה להגביר את הפניות היזומות לנשים להשתתף בשידורי התחנה בהתאם לנושא המסוקר.
\"אנו עדים לתחילתו של תהליך חיובי להשמעת נשים בשידורי התחנה וניתן לראות שהתחנה מיישמת את החלטות המועצה\", אמר אבישר, \"אני שמח שההתנהלות השקולה מול התחנה והחלטות שהתקבלו על ידי המועצה בעניין זה הובילו להפסקת המדיניות המוצהרת של הדרת נשים בשידורי התחנה\".
\"הישג, אבל המצב טעון שיפור רב\"
כאמור, מבין 144 הנשים שעלו לשידור ב-4 החודשים האחרונים, רובן היו ילדות בתכניות הילדים של התחנה, כך לדברי חברת מועצת הרשות השנייה, ד\"ר דליה זליקוביץ\', שהעלתה את הנושא לסדר היום כבר לפני כשנתיים. \"אכן יש הישג היסטורי לכך שנשים מושמעות שהיה בו חרם מוחלט נגדן, אבל 144 ילדות ונשים במשך 4 חודשים, מדבר על מצב שטעון שיפור רב\", אמר זליקוביץ\' לאייס. \"העלייה במספר הנשים והילדות, שמשמיעים בתחנה מצביע על כך שהציבור הדתי מעוניין בכלי זה, ובמקום שרבנים והלכה מתירה דיבורים - אין מקום לאסור על נשים וילדות להתבטא\".
בקרב התנועות שהתנגדו להסדר של הרשות השנייה עם התחנה, לא מובעת שביעות רצון משביעות הרצון היחסי של הרשות השנייה. \"מספר הנשים שעלו לשידור אינו חשוב\", אמר לאייס זיו מאור מ\'זכות הציבור לדעת\', \"הבעיה היא שיש בתחנה עיקרון שנשים לא עולות לשידור, אלא רק עם חריגים, ואת העיקרון הזה הרשות השנייה צריכה לבטל\".
מקול ברמה נמסר: \"המספרים מדברים בעד עצמם. אנו שמחים כי גוף בלתי תלוי כמו הרשות השנייה מפריך את טענתה השקרית של עמותת \'קולך\' כי בתחנה עלו מאז יישום ההסדר 4 נשים בלבד\". את תגובת עו\"ד ריקי שפירא, בא כוחה של \'קולך\', לא ניתן היה להשיג.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תחנה מיותרת ולא דמוקרטית
    אליהו 09/2012/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תחנה שפועלת בניגוד לזכויות האזרח והאדם בישראל ובאישור הרגולטור
    סגור